Woedend! Een weerwolf of Bonte Jaopie zelf?!? Dag, deken....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Woedend! Een weerwolf of Bonte Jaopie zelf?!? Dag, deken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 16:30

Foto(s) van verscheurde deken wel inmiddels gemaakt, maar moet ik nog op de PC laden, inmiddels andere halsdeken (een Pagony Tiger) besteld en heel snel binnengekregen, maat 205, gisterochtend er mee naar B.J.... eerst even de blub van hem weggepoetst, daarna nieuwe deken uit verpakking gehaald: B.J. vertoonde he-le-maal geen enkele reactie op mijn (per ongeluk-expres nonchalante) hanteren en over hem heen werpen van deze nieuwe deken... dus geen "bad feelings" (gelukkig). Brave B.J.!
Plaats foto's van het oude vod dit weekeinde, even geduld nog, ben nu even druk bezig meteen dit weekeinde al een andere stand/overwinteringsplaats voor mijn 2 Shetten te regelen, die in blubber-modderpaddock staan....

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:58

ik ben heel erg benieuwd naar de foto`s;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 17:17

Nou hier dan:

Afbeelding

de restanten van een ooit mooie Vantaggio halsdeken.

Merk op dat de drie klittenband-halssluitingen nog dicht (op foto hangt de halskap rechts ondersteboven naar beneden) zijn (ook de 2 borstsluitingen, gewoon karabijnhaken) waren nog gesloten.

Het is NOG erger, dan op de foto, maar ik heb 'm opgehangen gefotografeerd, er was geen enkele manier om ALLE schade op 1 foto te krijgen, had ik er wel 4 of 5 voor nodig gehad.

Maar zo krijg je wel een ideetje....hahaha.

De nieuwe Pagony hals deken zit en past als een huis, laten we hopen dat zo iets idioots daar voorlopig niet mee gebeurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:35

:= die is best wel kapoet :(:)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 18:33

Ja overdwars in de deken zitten (in en achter de doorhangende plooien op de foto) ook nog drie mega-scheuren, je ziet ook dat de voorste buiksingel nog vast geklikt zit, kortom: hier heeft zich een zeer merkwaardig "gevecht" tussen B.J. en diens deken afgespeeld... moet wel effe geduurd hebben ook, hij heeft de boel over zijn hoofd uiteindelijk afgekregen.
Wat er precies gebeurd is zullen we wel nooit meer achterkomen

Gelukkig is B.J. zelf nergens kapot, da's het belangrijkste.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:42

Mijn paard trekt ook zijn deken zelf uit... hij sloopt hem gelukkig niet, maar meneer vind het blijkbaar soms te warm voor een deken. Geen bilkoorden = deken af.. bokken en eruit wurmen met kop naar beneden.. Alle sluitingen zitten dan nog dicht.. :j Dus wellicht heeft die van jou ook zo'n actie ondernomen en heeft hem vervolgens gesloopt? of tijdens het proces of hulp gehad? Dus ik heb nu zelfs aan mijn rambo deken met 3 buiksingles bilkoorden, want hij trekt hem echt uit.. (om vervolgens te zeiken dat het regend :Y) )

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:49

Hahaha ohh die deken :oo !!!Hoe krijgen ze het klaar :? hihi
Wel raar om zo je deken terug te vinden idd en dan die reactie erbij poehee. :wow:
Ben benieuwd hoe lang de nieuwe deken zal houden. :=

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:56

Oh herkenbaar,mijn haflingermerrie heeft dit ook een keer voor elkaar gekregen,alleen deze zat nog vast rond haar hals,levensgevaarlijk hoe ze erbij stond.Snap ook niet hoe ze zo alles heeft kunnen slopen,volgens mij heeft ze er in vastgezeten/gestaan en is toen de worsteling begonnen.
Zonde!

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:08

Waren/zijn er geen sporen in de wei te zien? Als een paard een gevecht ermee is aangegaan, zullen er, lijkt mij, wel duidelijke sporen te zien zijn. Hopelijk houdt je paard deze deken wel heel :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 21:04

Nee, helemaal geen enkel spoor, terwijl de weide nu toch wel vrij nattig is, en je ieder hoefinslag ziet. Niks.
En ik ken ook de "rol"plekken in de weide, die geplette stukken... ook niks.
Tsja, in 5 jaar dekens is er ook nooit ook maar iets raars gebeurd, dit was wel bizar. Moet je ook weer eens meemaken, kennelijk.

De nieuwe deken (een simpele Pagony) is de beste die ik ooit gehad heb: licht, zacht, ruim en geweldig.
Niet dat ik ooit problemen met andere dekens gehad heb... nooitm behalve hier en daar een losgetrapte singel.

Daarom was dit "vermoorden van de deken" nu juist zo bizar.

Maar goed, BJ en nieuwe deken gaan hopenlijk weer mooie en HELE jaren tegemoet.