Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

bigone schreef:Schaapje8 schreef:Ik zou eerst gaan grondwerken en de joint up
uitproberen!!
Tja, van dat laatste zal het paard echt wel een mak lammetje worden. Een join-up moet alleen toegepast worden door iemand die hier zeer ervaren in is en dat is ts duidelijk nog niet gezien haar vragen hier.
Schaapje8 schreef:bigone schreef:Tja, van dat laatste zal het paard echt wel een mak lammetje worden. Een join-up moet alleen toegepast worden door iemand die hier zeer ervaren in is en dat is ts duidelijk nog niet gezien haar vragen hier.
Ik heb ook zelf er vaak de Join-up gedaan....
De join-up is juist een goede oefening om hem/haar
in je te laten vertrouwen
Schaapje8 schreef:Ik mishandel mijn verzorgpony echt helemaal niet...
De join up gaat bij mij altijd super goed!!
Het ligt eraan hoe je er mee opgaat!!
Vjestagirl schreef:Schaapje8 schreef:Ik mishandel mijn verzorgpony echt helemaal niet...
De join up gaat bij mij altijd super goed!!
Het ligt eraan hoe je er mee opgaat!!
Nee. Een echte join up is een zware mentale manier van afstraffen. Je plaatst je paard buiten de veilige kudde, geeft hem daarmee eigenlijk de doodstraf en laat hem er pas weer in als hij compleet onderdanig gedrag vertoont.
Je zegt dat het altijd super goed gaat. Monty Roberts zelf heeft aangegeven dat een absoluut probleem paard niet vaker dan 2x in zijn leven een join up nodig heeft.
Weet de eigenaar van jouw verzorgpony dat je dit met het dier doet?