Wat is het beste? Le Chameau of Aigle rubberlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 20:19

Vandaag naar een verkooppunt gegaan van Hunter, en ik weet nu.......... niet geschikt is gewoon zelfde als HV Polo, verschil is de naam en de prijs (HV Polo een stuk goedkoper dat dan weer wel) lijkt sterk en stevig maar is te danken aan de binnenvoering, Rubber is gewoon dun en zacht en t mooie is dat een ander merk laarzen ernaast, ook van natuurrubber, daar hing een kaartje aan, dat je het als het mogelijk is uit de zon moet houden daar er anders haarscheurtjes in kunnen komen, omdat het rubber dan gaat indrogen. Dus nu weet ik..................... voor mij geen slappe natuurrubber.

Ik denk dat ik de oorzaak nu wel weet waarom het met mijn HV Polo laarzen misging. na elke gebruik spoel ik t af met water en droog ik t af en dan stap ik in een lekker warme auto met de verwarming aan, mogelijk dat ie is uitgedroogt???? echt er zaten haarscheuren in.

Dus dat brengt me een stapje dichterbij naar wat ik vooral niet hebben moet en naar de laarzen wat bij me past.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:43

Ragdollcat schreef:
Vandaag naar een verkooppunt gegaan van Hunter, en ik weet nu.......... niet geschikt is gewoon zelfde als HV Polo, verschil is de naam en de prijs (HV Polo een stuk goedkoper dat dan weer wel) lijkt sterk en stevig maar is te danken aan de binnenvoering, Rubber is gewoon dun en zacht en t mooie is dat een ander merk laarzen ernaast, ook van natuurrubber, daar hing een kaartje aan, dat je het als het mogelijk is uit de zon moet houden daar er anders haarscheurtjes in kunnen komen, omdat het rubber dan gaat indrogen. Dus nu weet ik..................... voor mij geen slappe natuurrubber.

Ik denk dat ik de oorzaak nu wel weet waarom het met mijn HV Polo laarzen misging. na elke gebruik spoel ik t af met water en droog ik t af en dan stap ik in een lekker warme auto met de verwarming aan, mogelijk dat ie is uitgedroogt???? echt er zaten haarscheuren in.

Dus dat brengt me een stapje dichterbij naar wat ik vooral niet hebben moet en naar de laarzen wat bij me past.

als je ze onderhoud met de spray drogen ze ook niet uit.dus ze hebben gewoon onderhoud nodig.maar daar wil je niet aan geloven.ik ben er blij mee en nooit meer andere heb ze nu al zeker 3jr en zijn gewoon top(maar ja ik verzorg ze ook)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:47

Ariat heeft ook mooie rubberen laarzen! Goed voetbed tenminste.

Ragdollcat

Re: Wat is het beste? Le Chameau of Aigle rubberlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 17:55

Ik vind het moeilijk te geloven dat een spray helpt. maar goed ik wil het best proberen want ik vind ze gewoon qua uiterlijk mooi.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:57

Ik heb sinds kort ook Muckboots en ben er ontzettend tevreden mee! Eindelijk heerlijk warme voetjes :)

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:06

Ik kom even binnenvallen . . . Ik heb laarzen van Spirale -- vorig jaar bij de Welkoop/Boerenbond gekocht -- en vind ze heel fijn. Ik heb een inlegzooltje van Bama (lekker warm) ingedaan en mijn voeten blijven lekker warm en droog. De laarzen zijn een beetje 'army' groen en hebben een veter boven -- dus geen hooi/stro/zand probleem. Ik heb lange onderbenen, maar de laarzen zijn hoog genoeg om alles droog te houden. En de prijs valt mee -- 35, misschien 40 euro. (De Welkoop bij ons heeft ook Le Chameau laarzen -- ik vond ze niet beter zitten dan de Spirales, maar wel veeeeel duurder!)

edit: typfouten

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:43

Ariat is zeker het proberen waard :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:10

Ragdollcat schreef:
Ik vind het moeilijk te geloven dat een spray helpt. maar goed ik wil het best proberen want ik vind ze gewoon qua uiterlijk mooi.

het voet het rubber zodat he niet uit droogd.ik spuit mijn laarzen altijd schoon en laat ze in de stal ltijd staan(want een verwarming is natuurlijk ook niet goed er voor).ik ben heel blij met deze laarzen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 19:43

orlys_dream schreef:
Ik kom even binnenvallen . . . Ik heb laarzen van Spirale -- vorig jaar bij de Welkoop/Boerenbond gekocht -- en vind ze heel fijn. Ik heb een inlegzooltje van Bama (lekker warm) ingedaan en mijn voeten blijven lekker warm en droog. De laarzen zijn een beetje 'army' groen en hebben een veter boven -- dus geen hooi/stro/zand probleem. Ik heb lange onderbenen, maar de laarzen zijn hoog genoeg om alles droog te houden. En de prijs valt mee -- 35, misschien 40 euro. (De Welkoop bij ons heeft ook Le Chameau laarzen -- ik vond ze niet beter zitten dan de Spirales, maar wel veeeeel duurder!)

edit: typfouten

En om welke Welkoop gaat het? ik bedoel in welke plaats? Wie weet ga ik daar eens kijken.

Ik heb nu toch maar HV Polo laarzen gekocht, echter nu bewaar ik het bonnetje wel voor het geval dat ie weer binnen 2 maanden stuk is (vorige keer had ik het niet bewaard en had het voor mij geen zin om terug te gaan naar de winkel, vreemde is ook dat ze nergens advies gaf om die of die spray te gebruiken of wat dan ook, gewoon enkel afspoelen met water). Ze lopen heerlijk en zijn lekker warm, vandaar dat ik toch weer overstag ben gegaan. Want ik wil nu hoge model laarzen hebben, zeker met dit weertje.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 19:45

Rianne11_42 schreef:
Ik heb sinds kort ook Muckboots en ben er ontzettend tevreden mee! Eindelijk heerlijk warme voetjes :)

Ik heb ze gezien 2 verschillende modellen maar is helaas wel net te laag model voor mij. Dus niet genomen en ik vind ze ook wat aan de prijs voor zulke lelijke laarzen hahaha, nee sorry mijn smaak is het niet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:46

hv polo laarzen ken ik niet dus weet ook niet of je daar een spray bij nodig hebt wat is het voor een spul? ik heb net mijn le chameau laarzen in gespoten toevallig ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 20:23

Je kent toch wel het merk HV Polo, bij ruitersportzaken? Daar zijn ook rubberlaarzen van en qua uiterlijk net als dat van Hunter en soort rubber voelen precies zelfde aan alleen veel goedkoper dan de Hunterlaarzen.

Dus ik denk dat het een natuurrubber is, maar helaas nergens staat wat het dan wel voor een soort rubber is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:05

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:13

@ TS -- Welkoop in Eemnes . . . Het was wel een jaar geleden, maar ze zijn wel een beetje een standaard model (not exactly high fashion :-) ) zo misschien hebben ze dit jaar ook.

Heb net snel op internet gezocht -- dit zijn de laarzen (ik zei het al -- niet echt mode laarzen, dus) http://www.werkschoenen-veiligheidsscho ... 33&lang=NL. Heb je een foto van je HV laarzen? Ze zijn vast mooier dan die van mij . . . .

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:22

Die laarzen van de Welkoop zijn super! Ze hebben ze momenteel weer en ze zijn ook nog in de aanbieding, ik meen dat ze nu 24,95 zijn. Deze laarzen kunnen goed tegen mest en urine. Ik loop er nu al een jaar op (met uitmesten, nat weiland/bak) en ze scheuren niet. Ik heb begin vorig jaar ook naar die dure laarzen van Aigle en Le Chameau gekeken, maar ik ben vooralsnog heel erg blij met deze -veel goedkopere- rubber laarzen!

charmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:49

ik heb ook een vraag jongens ..

ik heb rubberen rijlaarzen van carvaleirro ofzoiets ,,, maar de voering is los , stuk en de zool in de rechterschoen is kapot ik loop daar letterlijk in mn hak waar ik echt een hekel aan heb maar dat is nog het ergste ,,, ze stinken ook heel erg naar kattenpies zeg maar ,, kan dit door het zweten komen ? ik heb zelfs ambi pur textiel verfrisser geprobeerd niks helpt !!
ik wil dat wel graag weten ... want ik ga zaterdag HKM rijlaarzen halen en wil geen herhaling hiervan
heeft iemand ervaring met HKM laarzen ??

owja het kan ook zijn dat mijn kat er in heeft gepiest

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 21:19

Rubberen rijlaarzen zal ik nooooooit meer aanschaffen, die stonk vreselijk al na een weekje (mijn kat kan er nooit in pissen, die kan er niet eens bij komen want het staat op de afgesloten gang) en de voering gaan gelijk stuk en dat voor de prijs van 89 euro..........

Ik koop nu gewoon de rubberen laarzen van Lidl van 7 euro, en het houdt het nog steeds en het gaat niet stinken en nergens gaatjes of wat dan ook en de binnenvoering nog steeds heel........... wauwwwwwww.

Of de leuke rubberen laarzen van Welkoop, ook goedkoop en het houdt heel lang en gaan niet stinken en ze lopen heerlijk.

Ik ben erachter dat de Le chameau wat ik zo graag wilde ook van die rubbersoort heeft dat heel snel stukgaat, te vergelijken met de HV Polo, ook al behandel je het met dit en dat spul voor onderhoud helaas.

Florientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:58

Florientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:45

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 13:21

Ik ben er nu wel uit: de laarzen van welkoop is het allerbeste en het lekkerste voor mij persoonlijk.
-goedkoop
-loopt heerlijk
-zomers koel
-stinkt nooit
-gaan heel lang mee en je kan er kilometers mee wandelen zonder een spoortje pijn of wat dan ook
-swinters lekker warm
-ik glij niet op sneeuw en of ijs
-onderhoudsarm, gewoon enkel ff met water afspoelen voordat ik naar huis ga
-droogt zeer snel wanneer je in de laarzen gezweet had
-Ik kan er zelfs mee rijden, als ik rijchaps om had gedaan.