eerste keer buiten, mens mee of paard mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:19

Ik heb een probleempje ik heb 2 pony's die redelijk verkeersmak zijn en ik heb wel vertrouwen in mijn pony maar als ik de bossen in wil gaan dan zou ik eerst een drukke weg moeten oversteken en ben bang dat mijn pony dat toch wel spannend zou vinden. onze trailer is kapot en zou hem dus ook niet kunnen brengen.
Verder is mijn pony nooit in de bossen geweest en mijn andere pony ook niet daardoor weet ik niet wat te doen.
ik weet ook niet welk weer geschikt zou zijn om de bossen in te gaan want ik ben bang dat mijn pony anders gek word van de dazen!
het is wel een western pony dus een rem en stuur zit er wel op! /3

Dott

Re: eerste keer buiten, mens mee of paard mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 20:46

dit is een vrij oud topic.. maar is het geen optie om iemand anders mee te vragen met een ervaren paard?

Shyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:10

Helaas is er niemand in de buurt (die ik goed ken ) met een ervaren paard om mee te gaan

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:22

Ik heb nu voor het eert een paardje. Paard is 14 en heeft al buitenritten gemaakt in z'n leven. Maar we zijn pas twee maanden samen en ik moet vertrouwen krijgen.
We hebben nu een heel aantal keren aan de hand buiten gewandeld, een aantal stapritjes met een mens lopen er naast gemaakt.
En wat echt het aller fijnste was voor mijn eigen gevoel, waren twee noemenswaardige echte buitenritten achter een menwagen aan!
Ik weet niet of dat het beste voor m'n paard is, maar voor mezelf voelt het heel safe.
-Mijn paard kan er niet zomaar langs, echt een rijdende blokkade voor m'n neus
-verkeer neemt meer afstand, aanspanning is breder dan rijpaard
-er is een ander paard bij
-op de kar was telkens nog een persoon mee die er zo kon afspringen om mij te helpen (was niet nodig, maar het idee is heerlijk)

Ik hoop nog een paar keer zo te kunnen oefenen en dan ook eens met ruiters samen te kunnen.

PIPPER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:53

Shyboy schreef:
Helaas is er niemand in de buurt (die ik goed ken ) met een ervaren paard om mee te gaan

Misschien kan er iemand met je mee om de weg over te steken, zodat je die niet alleen over hoeft. Dan kun je zelf het bos in of die persoon vragen of hij meegaat en je bv aan een halstertouw begeleid.