'Nazorg' Scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:00

tringtring_ schreef:
malissapaard schreef:
ik weet dat sommige mensen met een doek en spiritus om schoon te maken over het paard heen wrijven na het scheren...

en dat kan geen kwaad? >;)

als je er niet te veel op doet niet, maar weet verder ook niet of het helpt tegen verkleuren...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:02

Aukelizzy schreef:
Overdrijven is ook een vak :+ . Je doet wat spiritus op een doekje...geen volle flessen gieten..

Maakt me niet uit, het is rotzooi, dat smeer ik niet op m'n dieren. Dat jij dat overdrijven vindt, tja, zegt meer over jou dan over mij. Ik loop liever met dat soort dingen helemaal geen risico. Ik zou ook voor de schapenvacht gaan.

CoronaLime

Re: 'Nazorg' Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:41

Wij doen altijd een doek met wat jodium (van dat vloeibare, dat wat je ook gebruikt om navelstreng van lammetjes te ontsmetten) erop over het paard heen als hij net geschoren is. Lijkt me een stukje beter dan spiritus :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:52

Bij ons is het meer dan voldoende om gewoon even met een zachte borstel na te borstelen en dan een vochtige handdoek eroverheen te halen :-) Geen streep te zien en een keurig geschoren paard.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat degene die scheert behoorlijk perfectionistisch is en echt heel netjes scheert zonder rare strepen of hakkels (en als ik vind dat het paard in kwestie er al goed uit ziet dat hij er dan nog even wat randjes bijwerkt of wat bijna onzichtbaar pluis van onder de buik weg haalt :)) )

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 03:31

Aukelizzy schreef:
GamblersCup schreef:
Met spiritus afnemen?!? |o

Zo raar is dat niet hoor. Wordt heel veel gedaan :j . Doekje met spiritus is ideaal om je paard te laten glimmen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een fles spiritus over je paard heen giet, maar gewoon wat op een doek doen.. :D

Hier ook afnemen met een doek spiritus hoor. Heb eigenlijk die tip van mijn vader, dat deden ze vroeger bij de paarden al. En zolang je er geen aansteker bij houdt kan het in mijn ogen niet zo veel kwaad.
Glansspray etc zijn ook allemaal chemische goedjes.

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 06:52

wij doen altyd een emmer warm water met een flinke scheut baby olie na het scheren en hiermee afsponzen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:45

natuur azijn, stalgenootje doet dit altijd al haar paard glimt je tegemoet! Zelf was ik altijd met dreft, dan een schone/nieuwe deken op waar nog geen huidvet aan de binnenkant ziet en dan blijven ze ook erg mooi.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:43

ik heb ook een zwarte merrie en als ze muizig worden heb je ze te laat geschoren.. zodra de mijne maar iets donsig wordt gaat het eraf. dan blijft ze mooi zwart

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:47

als je echt wilt dat je paard zwart blijft, google dan eens op "hot oil treatment". Wordt veel gebruikt bij show paarden

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:02

Ik heb mijn fries gister geschoren en heb hem daarna gewassen. Gewoon een sopje met Zwitsal wasgel en warm water. Verder even de staart en de manen gewassen. Na afloop was hij gewoon zwart en hij glom je tegemoet!