Snel rood hoofd en zweten, oplossing?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

perryxhartje

Re: Snel rood hoofd en zweten, oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:11

Nou het is me van de week gelukt hoor om niet rood te worden haha, heb wel op me ademhaling gelet.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:47

haha super, iedereen in dit topic doet telkens bij het rijden heeel hard zijn best om niet rood te worden vanaf nu :P jammer dat wij geen spiegels hebben, zal iemand naast de piste moeten zetten om te controleren :D

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:50

Ja, ik meld me ook! Ik heb er ook heel erg last van. Meer als op je ademhaling letten kan je denk ik niet doen. ;)

perryxhartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:27

Aria_zz schreef:
haha super, iedereen in dit topic doet telkens bij het rijden heeel hard zijn best om niet rood te worden vanaf nu :P jammer dat wij geen spiegels hebben, zal iemand naast de piste moeten zetten om te controleren :D

Haha wij hebben wel spiegels, maar dat is ook niet altijd leuk als je ziet dat je weer een tomaat lijkt. haha ±D
Maar dat vind ik een goed plan, ga der elke les op letten. ;D
DM me hoe het is gegaan haha, doe ik dat ook bij jou

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:36

Zie je wel, dit wordt een zelfhulp groep xD
Ik moet zeggen dat het ook wel helpt met buitenrijden, dan heb ik het minder.
Maar toen we vorig weekend naar strand gingen, was ik toch weer zo rood als een paprika,
waarschijnlijk vergeten ademen tussen de galopsprongen door :Y)

jennxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:51

Hier nog een overdreven zweter, er is volgens mij weinig aan te doen.

Ik trek me er niets meer van aan.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 15:36

Ik wist niet dat er zoveel rood hoofdjes waren, hihi.
Ik ben niet lonley! :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:43

Mede tomaat meld zich ook :P .

Als ik 5 minuten er op zit heb ik al een kop als een tomaat. Zal nooit anders worden en het hoort gewoon bij mij.

Tuurlijk is het vervelend soms. Vooral als het warm is met wedstrijden is het geen pretje om met een natte en knalrode kop van het paard te komen maar er is nu eenmaal niets aan te doen.

Ik heb een lichte en goed ventilerende cap, de hoes van binnen kan er uit en die doe ik dus ook regelmatig in de wasmachine zodat ik iig een frisse cap op heb.

Van andere mensen moet je je niet wat aantrekken, je kan er niets aan doen en laat ze maar lekker l'llen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:44

Ik krijg ook snel een rood hoofd met rijden. Als ik thuis rij dan rij ik ook vaak in T-shirt of polo, maar op wedstrijd ontkom je niet aan dat jasje :))
Ik heb een niet te warme rijbroek aan en met losrijden rij ik zonder jasje :-) (en dan nog zie ik er verhit uit :)) )

Niets aan te doen vrees ik :-)

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:10

Hier nog iemand. Thuis heb ik na een uur trainen een flink rood en bezweet hoofd, maar dat heb ik ook bij andere sporten. Hoort bij mij, sterker nog, mijn zoontje heeft het ook.
Lastige op wedstrijden is, is dat het dan nog veel erger is. Ik denk zelf dat ik door de spanning vergeet te ademhalen, vooral tijdens de galop. Ik kom dan ook altijd buiten adem uit de proef, terwijl ik bijvoorbeeld met gemak 30 km paardrijd tijdens een endurance.

spiranca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:00

en jawel, hierzo nog ene..ach t went, tenminste voor mezelf na al die jaren,herken veel van wat Viennanova zegt.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:04

ik heb t ook hoor..vergeet ook tijdens inspanning goed te ademen! eigenlijk stom toch dat je gewoon vergeet te ademen! als je er zo over nadenkt! :+