Werkzaamheden grooms!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:15

Ik denk ook niet dat je snel iemand gaat vinden, of mss een jonger meisje die alles geweldig vind om te doen. Vroeger zou ik het best leuk gevonden hebben, al zou ik dan wel graag eens mogen rijden als tegenprestatie voor al die klusjes.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:15

Kan de eigenaar niet mee groomen dan?
Of iig deel van de taken overnemen? (tuig schoonhouden etc) ?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:17

Wendy1978 schreef:
Kan de eigenaar niet mee groomen dan?
Of iig deel van de taken overnemen? (tuig schoonhouden etc) ?

De eigenaar is een oudere meneer die heeft nog nooit iets van het tuig schoon gemaakt. Heeft daar zelf niet eens de spullen voor, dus dat moet ik zelf regelen. Die meneer geeft ze eten zet ze buiten en binnen en mest af en toe als ik of 1 van de andere dat niet al gedaan hebben.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:18

Kun je niet een vriendin meevragen op de dag zelf? Vlechten en wassen etc kun je toch makkelijk zelf doen? Dat hoort er toch een beetje bij vind ik. En dan op de dag zelf een vriendin mee die kan voorlezen of je pony helpen opzadelen of even stappen als je wat anders moet doen. Dat deed ik ook weleens voor vriendinnen, leuk om te doen en gezellig samen bij de anderen kijken als zij haar proeven had gereden.

Serendip90

Ik zou gewoon een advertentie zetten op mp, zijn genoeg mensen die het voor niets doen hoor :)

Ik moest de paarden poetsen, dag van te voren wassen als we vroeg weg moesten, vlechten, zadel/hoofdstel schoonmaken, paard losstappen en/of aan de hand (hing eraf waar we waren, hoe druk die was) als de eigenaar parcour ging lopen, uitstappen, afzadelen.... als ze erop zat der laarzen nog snel even moddervrij maken :p (ja als je door de blub gaat lopen tjah...) De vrachtwagen was meestal al gereed gemaakt door de stalhulp, en voor de rest was het helpen met alles inladen, uitladen, hindernissen bouwen (nouja balkjes verplaatsen) bij het losspringen, soms nog even filmen.

Ik vond het altijd super leuk, 's ochtends om 6 uur op stal zijn, lekker met de paarden bezig zijn :)

Mioux

en overleggen met de eigenaar dat de groom dan ook rijd? 1 of 2 keer in de week?
Of wat voor bedrag ben jij bereid te betalen aan de groom?

Serendip90 hoe oud was jij toen je dit deed dan als ik vragen mag?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 10:20

Mioux schreef:
en overleggen met de eigenaar dat de groom dan ook rijd? 1 of 2 keer in de week?

rijden mag helaas echt niet. Zelfs niet in overleg.
Ik wil er het liefst geen geld tegen over zetten, maar bv iets andere leuks met de paarden, shetje.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:22

Je kan al die dingen toch best zelf doen :P doe ik ook allemaal zelf...Op wedstrijd doe ik ook alles alleen, opzadelen, afladen, proeven uit mijn hoofd rijden, afzadelen, opladen etc.

Tenzij een familielid, kennis of vriendin vindt het leuk om met je mee te gaan :)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 18-10-12 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:22

Kunnen je ouders of je vriend niet mee? Die zullen toch mee moeten om je naar de wedstijd te brengen...
Anders zou ik er lekker niet aan beginnen! Je hebt echt geen idee wat er allemaal bij komt kijken. Je gaat namelijk niet 'even' op wedstrijd!
Zolang je niet alle aspecten van het wedstrijdrijden leuk vind, kun je maar beter thuis blijven. Tis toch heerlijk om je pony lekker te wassen, poetsen en vlechten. Je zadel mooi in te vetten enz enz om vervolgens op je paas-best in de ring te verschijnen? Ik geef toe dat ik ook wel eens geen zin heb om te wassen in de winter, maar ik ga dan ook bijna ieder weekend weg op wedstrijd. u

troi

Re: Werkzaamheden grooms!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:24

Als het mijn paard was zou ik het niet goed vinden als de verzorgster nog een verzorgster erbij zocht eigenlijk.. Ik denk dat je al die klussen die je noemt prima zelf kan doen eigenlijk..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:24

Mioux schreef:

Heb het van mijn 15e tot 20e ofzo gedaan? Daarvoor ging ik ook heel vaak voor de fun met een vriendinnetje en haar pony mee :) Haar ouders reden en wij zorgden voor het paard.

Maar zeg ook heel eerlijk, als ik kon, en iemand zou het vragen, dan zou ik het zo weer doen. Nu is het iets minder praktisch met een chronisch tijdgebrek, maar vond het echt wel leuk...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:25

Ja maar ik denk dat je ook mocht rijden zo te zien minstens losstappen en etc, ik zie bij de TS dat niet gebeuren want het "mag" niet. Dan moet ze vind ik gewoon als ze alleen "klusjes" aan andere wil overlaten betalen ,of dr moeder vragen om de klusjes te doen, zoals eerder gezegd, ze moet er ook heen gebracht worden dus ja

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:27

Dat is wel heul gemakkelijk zeg, een ander de klussen laten doen en jij lekker zelf hop te paard en gaan :+

Er zal vast zo wel iemand rondlopen (ik was bijvoorbeel zo iemand die jij zoekt omdat ik met mijn rug niet bepaald in staat ben om echt te rijden), maar dan gaat er wel iets tegenover moeten staan.

Ik mocht bvb. wel dat paard beschouwen als van 'mezelf' en mocht er dan ook alles mee.
Aangezien jij al de verzorger bent die nog een verzorger zoekt denk ik dat het moeilijk gaat worden...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:28

Nee, ik mocht daar ook een paard rijden etc. Maar anders had ik het waarschijnlijk ook zo gedaan hoor :p

Was bij vriendinnetjes ook, dan ging je voor de gezelligheid mee.

Als ik nu een keer ga kijken bij iemand die ik ken, is het ook vanzelfsprekend om te helpen of even een proefje voor te lezen of wat dan ook :) (En dan is heeft het vrouwtje wat aan het losrijden is geen lezer, dus lees je nog een extra proefje voor :p) Heb zelf niets met wedstrijdrijden, maar om mee te gaan en te helpen (y)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:29

Als ik op wedstrijd ga doe ik al die dingen zelf, die jij de groom wil laten doen, dat kan je toch ook zelf? Je hoeft maar 1 pony te doen. Daar heb je echt geen hulp bij nodig, verreweg het grootste deel van de mensen die op wedstrijd gaan doen dit zelf. Een groom die al dit taken doet voor jou is pure luxe en wordt ervoor betaald.

Mijn groom hoeft alleen op de dag zelf te helpen laden, helpen met opstijgen, voorlezen en weer laden. Als dank zorg ik ervoor dat ze eten en drinken krijgt op mijn kosten. Verder werkt het ook andersom, andere keren ga ik weer helpen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:31

Idd, eten en drinken voor mijn groom betaal ik die dag....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:31

jaa das ook een goeie, die dag zorgen voor eten, drinken en etc eromheen, zowiezo gratis, sorry maar geloof ik niet.
En ik geloof ook niet dat iemand plezier heb ik de klussen doen en de hele dag kwijlen omdat ze ook wil gaan rijden...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:33

Ik schrik hier wel van dat je daar zelfs al "hulp" voor nodig hebt...!! Bij paardrijden hoort nu eenmaal het verzorgen ook. En als je dat niet kan vind ik dat je niet op wedstrijd moet gaan. Het is toch juist super fijn dat je de dag ervoor zelf het paard wast, spulletjes klaarlegt, enzo.. dat hoort er allemaal bij.

Jammer dat er teveel in de "anky"cultuur gedacht wordt. En "slaafjes" ga je niet rap vinden.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:34

Meestal zijn het toch stalgenoten of vriendinnen die mee gaan op wedstrijd. Heb het vroeger ook wel gedaan bij een vriendin van me, maar dat deed ik echt omdat het een vriendin van me was.

Heb je geen vriendin die af en toe eens mee wilt? En dan inderdaad eten en drinken voor haar betalen :j.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:37

Wat je trouwens wel kan proberen is iemand te vinden die ook met pony/paard op wedstrijd gaat en dat je voor elkaar groomt. Dus de ene keer ben jij 'slaafje' en de andere keer hij/zij. Maar dan moeten jullie wedstrijdschema's dus wel goed bij elkaar passen. Dat is nog niet zo eenvoudig maar het kan

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:38

Mioux schreef:
jaa das ook een goeie, die dag zorgen voor eten, drinken en etc eromheen, zowiezo gratis, sorry maar geloof ik niet.
En ik geloof ook niet dat iemand plezier heb ik de klussen doen en de hele dag kwijlen omdat ze ook wil gaan rijden...

Ik heb dus eigenlijk vrij weinig met rijden ;) maar moet ook eerlijk zeggen dat ik daarvoor/daarna gewoon nog even op "mijn verzorgpaardje" (haar oude wedstrijdpaard) kon rijden. En bij vriendinnetjes was het gewoon voor de fun :) Broodjes mee, 's avonds frietjes ofzo, en een fles drinken en we vermaakten ons wel hoor :)

Als nu een bekende zonder zit, kan die me ook gewoon meevragen, echt geen probleem! Dat veel liever dan zelf een wedstrijdrijden, vind gewoon heel de sfeer en alles eromheen gewoon leuk, maar zelf wedstrijden, nee, dan ga ik zenuwachtig worden. En zo was het gewoon mooi een dagje kijken, helpen en mjah... "dagje uit" zeg maar? :s

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:46

Een keer een bekende uit de brand helpen zou ik helemaal niet erg vinden. En om op de dag zelf te helpen met wat klusjes ook niet. Maar om nu het paard te gaan wassen en het zadel in te gaan vetten? Dan zou ik denken dat kun je prima zelf. Kijk als iemand nog nooit gevlochten heeft dan wil ik daar best bij helpen, want dat is even wennen.

@ Ts: Jij loopt daar toch met meerdere mensen bij die verzorgpony's of niet? Kan een van die meiden niet mee dan?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:48

Jij wil toch op wedstrijden?? Jij bent al verzorgster en wil je ook nog eens een verzorgster/groom voor je zelf...

Wanneer ik concour had keek ik er al een week naar uit al had ik elke zaterdag wedstrijden.. Ik deed alles zelf, ik kan der niet tegen als mijn paardje niet tip top door me zelf is gedaan :') puur omdat ik perfectionist ben en dan alles anders gaat dan ik wil.. Nee heerlijk lekker zelf tutten en klaar maken voor wedstrijden.. Beetje aanspraak is leuk maar doen toch echt alles zelf ik wil zelf toch naar cc

Het klinkt in mijn oren echt zo idd wel de lusten niet de lasten..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:50

Wij doen het zo, dat degene die mee gaat paard vast houdt met opzadelen/opstappen, bij de ringmeester bijhouden hoeveel er nog voor zijn en de proef voorlezen. Verder niet. Dus ook niet een trailer opruimen als je weer terug bent, poetsen, wassen o.i.d. Ik zou dat zelf ook niet uit handen willen geven, doe het nu ook allemaal zelf, op wedstrijd is daar niets anders aan.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:56

eens met jotoma, het pakket dat jij in je hoofd hebt met werkzaamheden voor een groom , zijn de werkzaamheden die de grooms doen op de grotere trainings en wedstrijdstallen -als baan -betaald. zodat de ruiter 5 -8 paarden kan uitbrengen op een dag...
voor jezelf als hobby: lekker zelf doen en een vriendin meevragen die je pony vast kan houden als je even plassen moet, en je je proef kan voorlezen, tracteren op een patatje en een cola en weer lekker naar huis...
je moet t niet interessanter maken dan het is ... niet als je voor je hobby op pad gaat.