Ik pas bijna geen rijbroeken..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Re: Ik pas bijna geen rijbroeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:13

Je hebt ook van die endurance broeken, die gewoon helemaal "elastisch" zijn, misschien dat iets?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:14

jee vervelend cis! ik heb vaak maat 38 met rijbroeken terwijl jij een stuk dunner bent! wil je is mijn rijbroek passen? die heeft ook ruimte bij de heupen en is heel hoog maar niet "hoog opgetrokken"

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:14

is me trouwens nog nooit opgevallen!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:16

Op maat laten maken.
Kan o.a. bij Jansen in Oisterwijk.
En dan heb de kwaliteit van een pikeurbroek, maar dan een stuk goedkoper en passend. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 23:14

Bedankt voor de tips !
Jumper king nog nooit geprobeerd.. Bandplooi wel, maar dat was maat 42. Die zat goed bij mijn heupen/middel. Maar voor de rest véééééél te los. Pikeur Janett was dat, die is nu te koop dus.. Zal eens kijken of er iets hier is in de buurt die het op maat kan maken.

Eef, jij kent me ook alleen met broeken die bij mijn benen enz. goed zitten, maar eigenlijk veel te strak zijn bij mijn heupen/middel :P Maar is goed! Als die dan goed zit haal ik die ook :P

bowieee1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:55

Easy Rider hebben super rijbroeken ! Deze broeken zitten bij iedereen goed en mooi !

Kimmiee92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:53

Ik heb de laatste jaren Mondoni rijbroeken gekocht. Die zijn lekker elastisch, niet zo laag en passen volgens mij ook bij de meeste mensen! Daarnaast een redelijk prijsje vergeleken met andere merken. :)

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:55

Misschien wat duurder, maar ga anders naar een klerenmaker met een broek, die maakt hem op maat voor jou! :)

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:01

Ik heb ook problemen met rijbroeken maar dan net wat anders.
Ik heb brede benen, maar 'de rest' is dun.

Alle rijbroeken die ik ooit heb gepast en ook die in mn kast liggen zijn bij de benen veeeeeeel te smal.
Ze trekken allemaal op mn kuiten naar beneden (leuk zoveel jaren fietsen). Stalgenoot die stylist is, had he aangeraden een lengtemaat te nemen, maar ook dat werkt niet. Ook de jophur en endurance broeken trekken naar beneden.

Dus als ik dit zo lees ga ik eens kijken of ze in Harmelen dat nieuwe van Pikeur hebben en anders laat ik op maat maken. Spijkerbroeken heb ik nooit geen probleem mee namelijk.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:05

Je kunt in Rotterdam een rijbroek op maat laten maken bij Couture Hippique.
De 1ste is dan wat duurder maar wanneer ze je maten hebben kun je zo bij laten bestellen.
Naar mijn weten normale prijzen en misschien hebben ze nog wel meer aanmeetpunten in NL?

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:09

Heb je wel eens een herenmodel gepast? Ik ken iemand met een dikkere kont, voor de rest normale bouw en die koopt altijd herenbroeken...

Zelf koop ik mijn broeken op Equitana in Essen. Daar hebben ze 'langbein'. Heel handig voor langere mensen :-) (Zelf ben ik niet eens zo lang 1.74, maar in verhouding heb ik vrij lange benen).

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:13

EllenB schreef:
Heb je wel eens een herenmodel gepast? Ik ken iemand met een dikkere kont, voor de rest normale bouw en die koopt altijd herenbroeken...

Zelf koop ik mijn broeken op Equitana in Essen. Daar hebben ze 'langbein'. Heel handig voor langere mensen :-) (Zelf ben ik niet eens zo lang 1.74, maar in verhouding heb ik vrij lange benen).

Zitten herenbroeken dan wel hetzelfde? :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:25

Al wat anders kunnen passen TS?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:42

Zelfde probleem, heb ook vaak dat mijn billen en heupen er wel in passen, maar dat ik van voor weer heel veel over heb zeg maar. En inderdaad vaak gaan ze bij mij flubberen rondom mijn benen. Heb tot nu toe de perfecte rijbroek nog niet gevonden. Alhoewel ik er 1 heb van Horze die wel redelijk zit.

CHippique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:02

Wij van Couture Hippique maken rijbroeken op maat.
Kijkt u eens op de site www.couturehippique.nl voor meer informatie.
U kunt ook emailen of bellen voor meer informatie.
010-2182816
info@couturehippique.nl

Wij zouden u graag tot dienst willen zijn.

Met vriendelijke groet,

Team Couture Hippique

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:11

Als ik jou was zou ik toch eens bij de kinder rijbroeken kijken. Bij eurostar gaan ze tot maat 188, ik heb maat 36/38 en bij zitten ze vaak te ruim, ze zijn ook redelijk lang. Hoewel dat wel verschilt per model natuurlijk.
Daarnaast kan vrijwel elke rijbroek makkelijk verbreed worden bij de taile, dit gebeurt dan aan de achterkant. Is ook helemaal niet zo duur om te laten doen, mocht je er zelf niet handig in zijn :D

_Vienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:47

Kijk eens voor de Horka Hipster, ik ben fán! :D

SterkeSisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:41

Ik heb, omdat ik een tijd maat XL of heel soms groter had, broekmaat 38, een tijdje geen paard gereden. Vond mijn paard ook wat fijner, dat gewicht op zo'n veulen moet je niet hebben. Is voor niemand leuk. Maar daarna eens flink op de home trainert gestaan en nu pas ik elke broek. Afvallen is het advies!

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:49

SterkeSisu schreef:
Ik heb, omdat ik een tijd maat XL of heel soms groter had, broekmaat 38, een tijdje geen paard gereden. Vond mijn paard ook wat fijner, dat gewicht op zo'n veulen moet je niet hebben. Is voor niemand leuk. Maar daarna eens flink op de home trainert gestaan en nu pas ik elke broek. Afvallen is het advies!

:?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:59

Het model Laura van Eurostar, dit is een hele dunne stof, niet echt de standaard rijbroeken stof. Maar sluit erg mooi aan.

Is wel een prijzige broek, maar zoek eens in de uitverkoop rekken. Daar heb ik er eentje voor de helft van de prijs gescoord een jaar of 3 terug. En ik draag 'm nog steeds! Heerlijke broek.

Moet alleen wel eerlijk zeggen, ik heb jouw probleem andersom. Dikke bovenbenen en smalle heupen. Ik heb onlangs een gewone jeans gekocht maatje 29, maar eigenlijk zou ik wel een maatje 28 kunnen hebben op de heupen. Maar maat 29 is op de bovenbenen al krap.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 10:56

Hartstikke bedankt voor de tips allemaal, zijn er zoveel _O-
Al die verschillende rijbroeken := Zal ze eens op een rijtje zetten.

Die reactie van SterkteSisu?!
Alsof maat 38 te zwaar is, jeetje := En daarbij zit mijn BMI nog altijd dicht bij ondergewicht :=
Wel grappig ook, 'maat XL of heel soms groter had, broekmaat 38', terwijl 28 gewoon M is :D
Gezien de andere berichten denk ik dat het een relaccount is. Veel plezier op secondlove :r

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:06

Ik denk dat ze geen dames maat 38 bedoeld (dat dus in het rijtje 32,34,36 etc zit. ) maar jeansmaat 38, dat is wel flink aan de maar hoor :=
maar komt op zeg wat een advies ; afvallen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:08

roxiie schreef:
Ik denk dat ze geen dames maat 38 bedoeld (dat dus in het rijtje 32,34,36 etc zit. ) maar jeansmaat 38, dat is wel flink aan de maar hoor :=
maar komt op zeg wat een advies ; afvallen :+

Bestaat die maat? }:0

Want de gewone jeansmaten (amerikaanse maten) gaan op de heupen van 26, 27, 28 enz. enz. Dus niet per twee zoals jij noemt. Dat zijn de europese maten weer, of franse maten?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:11

Jeansmaten en damesmaten zijn toch verschillend of ben ik nou gek? :P
Jeansmaten zijn indd 25,26,27 etc.. En dames maten (die ook gewoon in shirtjes staan) dat is dan weer 32,34,36,38..

Edit;
Een maat 25 (jeans/amerikaans)= maat 32 (dames/normaal)= xxs

Edit2; ja ik ben gek :+
Dat heet indd niet zo, je hebt jeans en confectie maten.
Die jeansmaat 38 die hierboven genoemdn wordt (enja het bestaat) is een confectie maat 50+, tsja dan snap ik dat afvallen de enige optie is om weer in een normale rijbroek te passen.
Maar 170 met 54 kg, komaaaaan!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 11:37

Ooo zoo _O-

Je dan is afvallen de enige optie! Maar dat is gelukkig niet zo :D Ik wil trouwens wel een paar kilo's kwijt (plat buikje), maar dan heb ik ondergewicht. Heel raar! Zou je niet zeggen.

Ik heb ook gewoon mijn spijkerbroeken maat 38/40 dus ik moest even nadenken. Maar ik snap nu wat er bedoelt wordt :P Die maat 38 heb ik niet! _O-