Buitenrijden: Ergernissen van paardenleken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 12:23

Ik vind dat juist lief van die mensen die in de berm gaan en of net zo lang langzaam achter je aan blijven rijden tot je zegt ga maar langs.

Maak ik ook vaak mee en daar moet je paard maar tegen kunnen en anders moet je er niet mee naar buiten gaan als jouw paard dit al niet kan verdragen.

Een kind dat op je af rent dat is ook iets waar ik niet van hou en ga ik gewoon vandoor. Als ze een dier willen aaien en of ff erop willen gaan ze maar naar een kinderboerderij of een manege.

Straks als je paard iets verkeerds doet heb je een probleem omdat een kind dan iets is aangedaan en of er bang van wordt.

Ik was aan t buitenrijden en mijn paard was een beetje vervelend, door veel wind en opdwarrelende bladeren maar prima beheersbaar voor mij, en dan zegt een vader tegen een klein kind, leuk aaien? Bleek achteraf (ik ben doof, dus ik had dat niet gehoord hahaha) maar in deze situatie kan dat gewoon niet, dus ben ik gewoon doorgereden en keek die vader me raar aan. Nou ja sorry hoor ik ben verantwoordelijk voor wat mijn paard doet en ga ik de ongelukjes uit de weg.

Ik ben geen openbare kinderentertainer omdat ik toevallig buitenrij, kleine kinderen zijn heel kwetsbaar, zeker als mijn paard beetje raar doet. Volwassenen en of kinderen mogen wel altijd aaien of een praatje maken als mijn paard normaal doet.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 12:26

Ik ken het ! Meestal tel ik even tot 10 haha en dan komt het wel goed :D

Ibbel

Re: Buitenrijden: Ergernissen van paardenleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 12:37

Ik heb zelden meegemaakt dat mensen het niet konden waarderen als ik even uitlegde dat met een hond achter een boom gaan staan voor een paard bedreigend is.
Automobilisten hier houden meestal ook wel rekening met je, het gebaar voor langzamer is universeel en snapt iedereen hier. Kijk maar naar politieagenten bij ongelukken, voor het ongeluk staan ze je langzamer te gebaren, ben je de wrakken eenmaal gepasseerd dan wuiven ze je ongeduldig door (onderhandse zwaai met de arm). Dat laatste gebaar kun je dus ook gebruiken om aan te geven, kom maar door en treuzel niet zo.

Wat ik verder heel frappant vind is dat als er meer dan 1 persoon op een ruiterpad loopt te wandelen ze écht áltijd links en rechts gaan staan. Zijn ze met z'n drieën, 1 links, 2 rechts, met z'n vijven, 2 links, 3 rechts, etc. Zo moest ik eens tussen zo'n groepje door met een jong paard, ene kant 2 man met een hond, andere kant 2 man met een kinderwagen met kind. Heb paard stilgezet en even uitgelegd dat als m'n paard van de hond zou schrikken, ik vermoedelijk bovenop het kind terecht zou komen.
Hé, daar hadden ze nou nóóit bij stilgestaan, daar zouden ze in het vervolg rekening mee houden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 12:44

Ik zou blij zijn als ik alleen maar dat soort mensen zou tegenkomen, TS! Ze houden rekening met je en al is dat soms op de manier die niet perfect is, ze zien je wel staan. En je paardje moet er ook tegen kunnen.

Wat ik vervelender vind zijn mensen die denken dat je paard een fiets is en rustig (zoals gisteren) een postbus uit de grond trekken en die met zo'n hijskraanding gaan leegschudden vlak boven je hoofd :wow:

Overigens vind ik ook dat dat zou moeten kunnen hoor, als je paard heel weinig kan hebben, en je ook vindt dat mensen in je omgeving hun bezigheden moeten staken, zou ik nog niet naar buiten gaan.

Over het algemeen heb ik de indruk dat mensen paarden op de weg maar nutteloos en vervelend vinden, helaas.

finally

Re: Buitenrijden: Ergernissen van paardenleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:44

Waar ik buiten rij zijn heel veel honden uitlaatdiensten actief,dan zie ik de honden opeens opkijken vanuit de verte en dan ja hoor komen ze blaffend op me af terwijl de uitlaatpersoon de 1 na andere naam van de honden staat te roepen die echt niet van plan zijn om te komen,links rechts achter en onder me honden,en ik maar doen of er niks aan de hand is en me paard onder controle probeer te houden.
Dan loopt er weer een uitlaatdienst met de honden op het ruiterpad,en word ik uitgescholden als me paard een schop uitdeelt als er 1 van de honden bij zijn achterbeen staat te blaffen