Softshell rijbroek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:14

Bettine schreef:
Persoonlijk vind ik ze erg rottig omdat er amper rek/soepelheid in de stof zit.
Vooral opstappen is drama :')

heb die van HKM , die heb ik nu aan :D
niet dat ik vandaag naar de paarden ga :o
of uberhaubt naar buiten

ding zit zooooooooo lekker , lekker rek
ook in het "kunstleder"
lekker zacht van binnen (licht geruwd)
zga winddicht , waterafstotend
je ziet de druppels er zo van aflopen

zo jammer dat deze niet als gewone broeken zijn |(
al valt het mensen niet eens op dat ik een rijbroek aan heb
(uit ervaring , heb deze broek al 3 jr en draag m vaaaaak :o )

heb goedkopere van meerdere andere merken geprobeerd
(ook gezien de zaak daar de hkm meestal al ruim voor de winter uitverkocht zijn)
maar miste daar zoiezo de rek ;(
neh was zware teleurstelling die andere merken , waarschijnlijk mede omdat ik deze gewend ben

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:59

Morris schreef:
Bettine schreef:
Daar heb ik er nog 1 van te koop, die Horze met fleece. Iemand geïnteresseerd? Nog nooit gedragen, mag voor de helft Vd nieuwprijs weg :D

Welke maat?

36!

Als je via m'n profiel doorklikt naar mijn advertenties vind je hem wel, ook met foto's!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:08

Ik heb er 1 van Kentucky in de uitverkoop gekocht. 2 maten te groot. Hij is elastisch genoeg en lekker warm. 1 uur lessen in de regen houdt mijn benen niet helemaal kurkdroog, maar zeker niet nat. Het zit tussen droog en ietjes vochtig in. Geen kunstleer oid, dus ik was wel bang dat ie iets glad zou zijn, maar daar heb ik helemaal geen last van. Om hem zo te kopen, vond ik hem te duur, maar ik had dus geluk met de uitverkoop.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:38

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd. Het is niet toegestaan om op het forum artikelen te koop aan te bieden of te koop te vragen.
Daarvoor kan je terecht op de BoktMarkt

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 22:41

lieke2

Re: Softshell rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:51

Mmm, hoor van agradi anders ook erg lange levertijden enzo. Wellicht iets om rekening mee te houden?

Uhhhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:10

Ik heb er gisteren 1 besteld van NedHorse, was 50% korting dus die kon ik niet voorbij laten gaan. :o

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:49

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:08

Ik heb die van Horze, de thermo soft shell. Heerlijk warm, genoeg rek en hij zit gewoon erg lekker!!
Ik vind van Horze fijn dat maat 38 ook echt een 38 is!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 16:46

Uhhhm schreef:
Ik heb er gisteren 1 besteld van NedHorse, was 50% korting dus die kon ik niet voorbij laten gaan. :o

waar heb je die besteld?

Uhhhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:01

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:27

Snoekiej schreef:
Ik heb sinds kort ook een softshell rijbroek, de Pikeur Lucinda. Echt een hele fijne. Had eerst een Harry's Horse softshell rijbroek uitgezocht, maar daar kwam ik echt niet mee op mijn paard (en dan is ie echt niet zo groot, maar 1.62 ongeveer). Toen geruild voor de Pikeur Lucinda. Die heeft vanaf je kuiten ongeveer een stuk elastisch erin zitten, waardoor je niet aan de onderkant van je broek naar beneden getrokken wordt. Nu stap ik zonder moeite op. En de rijbroek zit heel lekker verder :)

die heb ik ook gezien, maar nog niet besteld ivm met de maat dus...moet je daar je gewone maakt van nemen of best een maat groter?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:28

knollentuin schreef:
ik heb er 2 gehad van pikeur en 1 van anky, die van pikeur zijn beide vrij snel overleden, de stof lijkt o gegeven moment loste laten van de fleece laag en er komen balletjes stof tussen de lagen, ziet er erg raar uit op je kont>>> ik heb dus besloten voor de winter wel niewe te kopen maar met leren kont erin want het dikkere en windwerende stofje is heerlijk!

even op de vraag over de pikeur broeken.. ik heb dat dus met 2 pikeurs gehad, en iemand bij mij op stal had htzelfde probleem

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:34

knollentuin schreef:
knollentuin schreef:
ik heb er 2 gehad van pikeur en 1 van anky, die van pikeur zijn beide vrij snel overleden, de stof lijkt o gegeven moment loste laten van de fleece laag en er komen balletjes stof tussen de lagen, ziet er erg raar uit op je kont>>> ik heb dus besloten voor de winter wel niewe te kopen maar met leren kont erin want het dikkere en windwerende stofje is heerlijk!

even op de vraag over de pikeur broeken.. ik heb dat dus met 2 pikeurs gehad, en iemand bij mij op stal had htzelfde probleem

Komt dit dan alleen voor bij de broeken zonder leren zitvlak?
Ik heb de Pikeur Lucinda op het oog, namelijk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:37

ik had het op het zitvlak en bij mn knieen, ik heb nu een anky softshell met leren zitvlak, nu voor het 2 e jaar en geen klachten.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:38

Ik heb er 1 van pikeur (zonder leren zitvlak). Van de week in de regen gereden. Heerlijk droge en warme beentje toen ik klaar was met rijden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:43

Ik heb met mijn Pikeur Lucinda ook nergens last van, maar heb m ook nog niet zo lang.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:56

Ik heb mijn Pikeur ook pas een paar weken (zonder leren zitvlak), kan er dus helaas nog niets over zeggen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 18:24

Zucht. Had ik hier bij de ruitersportzaak de BR almond plus black besteld, hebben ze de verkeerde geleverd (zonder kunstlederen zit). Nu is ie niet meer verkrijgbaar, helaas -O- Het is wel een hele mooie broek, en de pasvorm was ook goed. Had wel maat 40 ipv 38 besteld.

Dus ik heb nu die zonder kunstleren zit gekocht, en kan hem nog terugbrengen. Ik denk dat het te glad is.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:42

Toad schreef:
Zucht. Had ik hier bij de ruitersportzaak de BR almond plus black besteld, hebben ze de verkeerde geleverd (zonder kunstlederen zit). Nu is ie niet meer verkrijgbaar, helaas -O- Het is wel een hele mooie broek, en de pasvorm was ook goed. Had wel maat 40 ipv 38 besteld.

Dus ik heb nu die zonder kunstleren zit gekocht, en kan hem nog terugbrengen. Ik denk dat het te glad is.

Ik heb ook geen kunstlederen zit en ik vind de gladheid wel mee vallen.
Ik heb zelfs het idee dat ik met mijn softshell broek steviger zit dan met een gewone rijbroek.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:49

Ja dat heb ik precies hetzelfde Pally. Ik rijd bijna altijd met leren zit maar stoort me niet dat mijn Softsheel zonder leren zitvlak is.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 12:23

Nou, ik heb de BR broek toch maar geprobeerd en het is een hele fijne broek! :) Dus ik hou hem.