cap valt naar voren door staart hoe haren dragen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:23

__Sannne schreef:
Maartje1990 schreef:
Los? Ik had ook zo'n soort cap en deed altijd m'n haar los want 't waait niet in je gezicht oid want het zit tussen die dingen die langs je oren enzo gaan dus bijna 't zelfde zit 't als een staart alleen dan zonder elastiek.

Inderdaad dit heb ik ook altijd,

Ik had dan alsnog altijd al mijn haar in gezicht. Ik had lang haar tot op m'n kont en in de storm woei dat alsnog gewoon mijn gezicht in..

sofiexx

Re: cap valt naar voren door staart hoe haren dragen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:26

ik heb mn haar altijd los of in een vlecht.
toen ik het tot onder mn kont had had ik het in een vlecht en nu ik het rond mijn broekriem heb draag ik het ook regelmatig los. Maar ik heb wel echt dik, veel en lang haar en bij mij werkt het ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:32

Ik vermoed dat je een cap hebt die niet voldoende goed past.

Zelf heb ik een soortgelijke cap gehad, was van Kavalkade (misschien de jouwe ook wel hoor), maar leek niets aan de hand. De cap paste prima. Alleen kreeg ik er hoofdpijn van, ik kreeg ook echt een rand op m'n voorhoofd. Ik heb toen een nieuwe cap gekocht, een Charles Owen Wellington Classic, prijzig, maar wel een cap die heerlijk zit. Geen hoofdpijn, niets. Wel een maat 59 ten opzichte van de 57 van de Kavalkade.
Dus heb ik voor de grap een Kavalkade maat 59 op gezet... Maar daar kreeg ik nog altijd een streep van op m'n hoofd, bovendien zat die veel en veel te los op de zijkanten.

Waarmee ik wil zeggen, een cap moet goed zitten. Het kan best dat de cap schuift en bij jou naar voren valt, omdat het niet volledig past.
Misschien kan je bij stalgenoten of vriendinnen met een vergelijkbare maat vragen of je hun cap eens mag proberen, om uit te sluiten of het niet komt door het model dat je cap heeft. Ieder hoofd is immers anders!

Zelf heb ik m'n haar altijd in een lage staart. Ik doe m'n haar naar achteren, de cap op en een staart in.
Maar ga ik op wedstrijd, doe ik vooraf een knot in en zet ik na ruim een uur, soms twee uur, maar trek ik de knot een stukje omlaag. Heeft nog steeds geen invloed op hoe mijn cap zit.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:20

Ik draag het eigenlijk altijd los. Ik heb misschien geen dik haar, maar wel erg lang haar wat ontzettend snel in de knoop zit. Los zit het fijnste. Als het hard waait draag ik het liefste een vlecht met enkel een elastiekje aan het eind. (dus niet zoals wanneer je een staart maakt, eerst een elastiek, dan vlechten dan weer elastiek. Dit vlecht overigens wel makkelijker vind ik zelf, dus misschien kun je het op die manier oefenen en dan gewoon het bovenste elastiek loshalen als je je cap op zet?)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:22

janine
cap past prima hoor en zit heerlijk
misschien zelfs iets te ruim :P
ding koste ook een euro of 80 toen haha

ga morgen eens proberen een staart onder de cap te doen even kijken hoe dat zit

ik heb inderdaad dik lang en veel haar haha

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:24

Ik draag altijd een laag knotje of staart. Met los haar vliegt het in mijn mond en kriebelt overal :') Denk dat je cap-soort ook meetelt. Ik heb een casco (zit de draaiknop heel hoog) en een uvex die ook hoog zit aan de achterkant. Denk dat de cap die je nu hebt lager valt van achter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:25

little_birdy schreef:
janine
cap past prima hoor en zit heerlijk
misschien zelfs iets te ruim :P
ding koste ook een euro of 80 toen haha

ga morgen eens proberen een staart onder de cap te doen even kijken hoe dat zit

ik heb inderdaad dik lang en veel haar haha

Ik vind 80 euro niet veel geld voor een cap. Het gaat om je hoofd, en kwaliteit (en dan bedoel ik goede pasvorm) kost nu eenmaal geld.

Ik dacht dat je al een lage staart in had?

Ik heb ook erg dik en lang haar, maar geen enkel probleem meer met mijn CO.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:27

ja klopt deze cap is redelijk laag aan de achterkant
maar heb hem pas een paar maanden dus vind het zonde een nieuwe te moeten kopen

ik bedoel een staart echt onder de cap als dat gaat dus niet een lage staart maar onder de cap snap je?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:29

little_birdy schreef:
ja klopt deze cap is redelijk laag aan de achterkant
maar heb hem pas een paar maanden dus vind het zonde een nieuwe te moeten kopen

ik bedoel een staart echt onder de cap als dat gaat dus niet een lage staart maar onder de cap snap je?

Volgens mij is dat wel het minst comfortabele dat je kunt doen. Ik heb nog nooit iemand gezien die een staart onder de cap doet.
Als dat past, is je cap ook gewoon veel te groot.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:31

Dat lijkt me niet fijn zitten, gaat knellen denk ik. Ik laat mij staart altijd wat uitzakken als ik de cap opdoe, zodat het haar nog wel bijelkaar gehouden wordt, maar dan zit het niet net tegen de rand vande cap aan. Of gewoon een simpele vlecht, dat is nog wel het makkelijkste, raakt je staart ook niet zo hard in de knoop :j

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:31

jawel collega van mij heeft altijd haar knotje in haar cap

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:35

little_birdy schreef:
jawel collega van mij heeft altijd haar knotje in haar cap

Een knotje? Lekker pijnlijk...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:37

Leren vlechten en een vlecht in doen, is echt simpeler :j

Of echt lage staart en maar even voor lief nemen wbt klitten, heb daar zelf helaas ook last van..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:44

Hier een MAN met een staart... ik ken het probleem, mijn cap hing ook geregeld op mijn neus, ik ga natuurlijk geen vlecht maken, maar heb het anti-slip elastiekje (ja, dat is er) voor in mijn staart gewoon wat lager zitten, helpt dat nog niet, dan moet je echt gewoon een cap aanschaffen die van achter een uitsparing heeft.
Strakker doen van de cap-bands kreeg ik ook altijd koppijn van, dat werkt niet echt.

Overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat m'n haar in de klit raakte van het elastiekje lager in de staart te schuiven, of hebben jullie verschillende (dus kortere stukken, zoals men dat noemt) laagjes in je haar.
Bij mij is alles gewoon 1 lengte.

Een andere optie is, om onder je cap een dun hoofdbandje van badstof te doen (zoals ze in discotheken in de jaren 80 wel droegen), dat schuif je wat naar boven op je voorhoofd en wat laag op je achterhoofd, en daarover doe je je cap .

Omdat ik in de zomer bij het rijden nogal wel eens wil zweten, wat ik hinderlijk vind (cap wordt vies en het liep van mijn kop in mijn lenzen) heb ik dat als experiment eens geprobeerd, en het werkt!
Heb je heel glad of stijl haar zoals ik, dan wil soms dat badstofbandje wel omhoog kruipen aan de achterkant, dan moet je je (lage) staart achter over het badstof doen, en dan de cap.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 14-10-12 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:48

hmm hoop dat ik het eerst anders op kan lossen haha

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:51

Ik heb ook ontzettend dik haar en met een staart of knot hangt die cap op me wenkbrouwen. :')
Ik vlecht mijn haar altijd, dan zit mncap perfect. Dus toch maar gaan oefenen.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:58

Ik doe, zoals al eerder genoemd in dit topic, ook mijn haar los als ik mijn cap op doe. Cap op de goede plek en dan een staart maken. Moet zeggen dat het niet ideaal is, maar het is beter dan eerst een staart en dan een cap.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:01

ik heb heel erg dik haar, wat ik laat mijn haar altijd gewoon los, ik zorg dat alles onder mijn cap zit, en dan trek ik mijn haar van de zijkanten weg zodat het niet over mijn oren zit.
ik heb het ook wel eens in 2 vlechten.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 21:10

en vandaag mam een vlecht laten maken en probleem was opgelost :D
zelf even gaan oefenen dan :D

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:22

Een vlecht is toch nog altijd de makkelijkste en meest comfortabele haarstijl voor onder je cap vind ik zelf. Lekker makkelijk en op stal heb je dan ook geen last van haar in je gezicht hihi! ;)

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:28

Ik knip altijd gewoon een halve boog (+/- 5/6 cm breed en 3 cm hoog in het midden) uit het achterste deel van de cap. Nooit problemen mee gahad en de cap blijft prima zitten!. Ook ideaal bij mijn wedstrijdcap, dan blijft je knot in ieder geval goed zitten.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 13:33

heb je daar een foto van?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:36

Shylah schreef:
Een vlecht is toch nog altijd de makkelijkste en meest comfortabele haarstijl voor onder je cap vind ik zelf. Lekker makkelijk en op stal heb je dan ook geen last van haar in je gezicht hihi! ;)

ik vind een vlecht niet heel erg comfi, maar meer omdat het haar dan al vast zit als je de cap op doet, waardoor het haar onder de cap wel wil gaan trekken. Hetzelfde idee als wanneer je eerst een lage staart in doet en dan je cap op zet. Dat wil ook wel eens gaan trekken.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:42

Via deze link http://horses.nl/algemeen/video-king-dy ... over-caps/ zie je de achterkant van een cap met een knotje daar onder. Als je dan een half rondje uit de achterkant van het stoffen deel van je cap knipt wat rond het knotje valt, dan heb je precies wat ik bedoel.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:33

Lage staart in, cap op, en dan het elastiekje er weer uit halen :D