Vragen over liners van horseware

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

resdiray

Re: Vragen over liners van horseware

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 15:12

leuk al die reacties en antwoorden, nu nog op zoek naar een liner 300 en/of 400 gram.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:19

Mijn liners heb ik dezelfde maat als de bovendeken (Rhino original), doordat de onderdekens korter zijn vallen ze precies onder de bovendeken.

Ik had de onderdekens laatst bij de paardendrogist, daar waren ze het goedkoopst (omdat ik de verzendkosten gratis kreeg), anders moet je bokker josie even pb-en, die heeft ze nu het goedkoopst.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:05

Ik heb het vorig jaar noodgedwongen wel gedaan.
Het werd ineens zoveel kouder in februari geloof ik, dat ik de 200 niet meer afdoende vond en niet op stel en sprong een 300 grams liner tot mijn beschikking had.
Ik had de liners aan elkaar gemaakt met het klittenband en dan niet aan de bovendeken.
Het ging wel, maar was blij dat het niet voor heel lange tijd nodig was.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:30

Ladygiroc schreef:
Mijn liners heb ik dezelfde maat als de bovendeken (Rhino original), doordat de onderdekens korter zijn vallen ze precies onder de bovendeken.

Hier idem..
Rhino original lite en dezelfde maat liner er onder ;)

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:56

Ik heb de rambo duo 6.0 voor een paard van 1m58 en de liners ook in 6.0, doordat de liners net een tikkeltje korter zijn past dat precies. Meerdere liners onder een deken heb ik nog niet geprobeerd.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:11

Marije_jiplover schreef:
Ik heb het vorig jaar noodgedwongen wel gedaan.
Het werd ineens zoveel kouder in februari geloof ik, dat ik de 200 niet meer afdoende vond en niet op stel en sprong een 300 grams liner tot mijn beschikking had.
Ik had de liners aan elkaar gemaakt met het klittenband en dan niet aan de bovendeken.
Het ging wel, maar was blij dat het niet voor heel lange tijd nodig was.

Voor mij zou het dus ook voor korte duur bij extreme temperaturen zijn, ik kan het altijd eerst proberen.

Btw ik kreeg net een kortingscoupon van Epplejeck binnen met 1x 25% en 1x20% korting. Ze hebben alleen de rambo 200 gram liner wat dan weer jammer is dus de 100 gram ga ik wel ergens anders halen.
De amigo bravo 12 lite komt dan op €97,46 en de liner 200 gram op € 50,36. Ik denk dat ik dat maar ga doen :j

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:30

zwanepol, pb josie eens, die heeft ze een stukje goedkoper dan vaak in de webwinkels.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:20

Horsewaredekens.nl is ook geen dure webshop voor, jawel, dekens van het merk Horseware.

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:54

Ik had vorig jaar met de ergste koude ook 2 liners onder het outdoordeken. De bovenste had ik vastgemaakt aan de daarvoor bestemde "lussen", de onderste aan de klittenband waar het nekstuk aan vasthangt (ik heb een rhino plus outdoor deken). Bleef prima liggen :j

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:32

Ladygiroc schreef:
zwanepol, pb josie eens, die heeft ze een stukje goedkoper dan vaak in de webwinkels.

Ga ik ook nog even doen, maar bij Josie komen ook nog verzendkosten en volgens mij ben ik dan nog duurder uit. Ik heb uitgerekend dat ik in totaal net geen 200 euro kwijt ben voor de amigo bravo lite en de 100 en de 200 grams onderdeken van horseware en dan kan ik het hier allemaal bij mij in de buurt ophalen.

Ik had ook al op de site van horseware gekeken omdat een winkel bij mij in de buurt dezelfde prijzen hanteert en dan ben ik 218 euro kwijt.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:30

De Liners kan je het beste gewoon in dezelfde maat als de bovendekens bestellen.

2 liners tegelijk gebruiken gaat wel, op de manier zals eerder in dit topic beschreven. Maar ideaal is het niet.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:37

Maar de liners zijn toch voor meerdere soorten zoals de amigo en de rambo waarbij ik begrepen heb dat de rambo groter uitvalt als de amigo?

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:39

ik vroeg me af als je een paard hebt waarbij normaal dekens snel naar achteren schuifen hoe blijven de liners dan liggen. ik heb een weatherbeeta deken dus kan hem niet vastzetten

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:42

ik heb amigo en rhino maar gewoon allebei de zelfde maat.en ze vallen het zelfde bij mijn paard. liners zijn voor rambo amigo en rhino geeft horseware ook aan.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:09

Epplejeck gaat dus niet door -:(-

Ik had mijn zinnen gezet op een bruine amigo en die leveren ze alleen nog in blauw en de liners leveren ze ook niet standaard meer, alleen als "speciaal", dan worden ze apart besteld en betaal je het volle pond.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:21

Amigo Bravo Medium 250 gram Chocolate/Cream deze hebben bij agradi of wil je een dikkere of dunnere

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:22

Ik wil de lite, maar ik heb het inmiddels al bij Josie besteld :D

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:33

oke krijg mail van stickers plakken bij ze en zag een bruinen. mooi dat je hem als nog kan krijgen

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 22:59

Wat ik me nog afvroeg, blijft de sluiting (het klittenband bij de borst) wel goed dichtzitten? En ik zag dat de klipjes waarmee je de liner vastmaakt aan de achterkant van plastic zijn, gaat dat niet snel stuk?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 01:27

Jep, jep en jep :+ Klitteband blijft super dichtzitten, en die klipjes van de liners zijn prima. Ik heb er 1 die metalen klipjes heeft, maar de plastic uitvoering blijft ook goed.

Zarah_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:21

Wat een fijn topic, ik zat met dezelfde vragen. :)

En nog even inhakend op de laatste berichten: ik had laatst de 100 grams onderdeken (de Liner) onder de regendeken (Rhino) gedaan, maar waar moeten die plastic klipjes eigenlijk aan vast? Ik had ze nu aan de metalen driehoekjes van het bilriempje gedaan, maar vond die eigenlijk net wat te hoog zitten. Of horen ze daar inderdaad wel aan vast?

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 12:15

Rina, bedankt voor je antwoord, ik begon te twijfelen om een staldeken te kopen en die eronder te doen zodat als mn regendeken (rhino) kapot gaat ik ook een ander merk regendeken kan kopen waar ik de staldeken onder kan doen. De liners zijn natuurlijk specifiek voor de horseware dekens en die zijn nogal duur!
Of zou een liner ook netjes blijven liggen onder een ander merk regendeken? Je kunt hem dan niet bevestigen he...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:07

Ik heb de liners ook wel eens onder een HH regendeken. Je kan ze dan bij de schoft niet vastmaken, maar achter wel. En ondanks dat de ogen van de HH iets hoger zitten dan van de HW's blijft het toch heel aardig liggen. Het kan dus wel ;) Maar kwa deken zweer ik toch bij de HW's :D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:35

kwa maat ik heb voor mijn paard van 1.68 maat 6.3 (rambo) en zelfs in mijn rambo vliegendeken een 6.0 en die zijin perfect. Zou ze niet groter moeten hebben hoor

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:23

De liners kan je in dezelfde maat bestellen als de maat van je buitendeken.
De liners zijn geschikt voor veel Amigo's, Rhino's en Rambo's, echter officieel niet voor alle modellen (bv niet voor de PLUS versies van de Rambo, en de WUG dekens, en de Mio en Hero 6.
De gebruikerservaring is dat, ook al zitten ze niet vast bij de hals, ze toch goed blijven liggen.
Officieel gaan ze van voren gewoon dicht, met klittenband aan de deken vast bij de hals en achter aan de deken vast, inderdaad aan de driehoekjes die daar zitten.
Een liner kan je zelf heel makkelijk wassen in de wasmachine.