Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Odetje92 schreef:Epplejeck eigen merk past super op Friese paarden, heb al veel eigenaren van Friezen gehoord die er erg tevreden mee waren.
Ik zou in jouw geval kiezen voor een ongevoerde regendeken
Andries24 schreef:een Fries hoeft normaal gesproken geen deken op.een meisje hier heeft al 2 jaar een jonge Friese hengst en heeft ook geen deken op en doet het prima.
krijgt ook een dikke volle wintervacht.
zoals vermeld zijn er idd wel veel mensen die het doen tegen verkleuring maar dat zijn hele licht gewicht dekens.
Mexx schreef:Andries24 schreef:een Fries hoeft normaal gesproken geen deken op.een meisje hier heeft al 2 jaar een jonge Friese hengst en heeft ook geen deken op en doet het prima.
krijgt ook een dikke volle wintervacht.
zoals vermeld zijn er idd wel veel mensen die het doen tegen verkleuring maar dat zijn hele licht gewicht dekens.
Hoezo hoeft een Fries normaal gesproken geen deken op? Dat hoeft een ander paard toch normaal gesproken ook niet? De reden dat mensen een Fries een deken om doen, is exact dezelfde reden dat mensen een KWPN'er een deken om doen. Een Fries is namelijk ook gewoon een paard....
Tegen verkleuring (dus in de zomer) heb ik mijn Fries nog nooit een deken op gedaan, in de winter heeft ze echter altijd een deken op.
o0melis0o schreef:Maar in het geval van TS, wat nog niet heel veel doet vind ik, zou ik niet meteen een winterdeken opgooien. die kan denk ik prima zonder de winter door
Ik rijd ook niet intensief, maar mijn dekens blijven hoor! Mexx schreef:o0melis0o schreef:Maar in het geval van TS, wat nog niet heel veel doet vind ik, zou ik niet meteen een winterdeken opgooien. die kan denk ik prima zonder de winter door
Natuurlijk kan dat prima, maar ik heb ook een deken op ivm het vies worden. Ik vind het gewoon handig dat ik haar zo uit het land kan plukken en dat ze dan lekker droog en schoon is ipv nat en onder de blubberIk rijd ook niet intensief, maar mijn dekens blijven hoor!