Paard klaarkrijgen voor wedstrijd in een week?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meerijden of niet?

meerrijden
13 (23%)
wachten
43 (76%)

Totaal aantal stemmen: 56

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:05

ponyparadijs: mhm, maar als iemand om een mening vraagt over wel of niet starten, is achtergrondinformatie soms ook wel handig :)

olafgek: ik zou gewoon naar je verstand luisteren dan. Eerst alles onder controle hebben, ook het opstijgen. Dán kun je meer ervaring op gaan doen.

ponyparadijs

Re: Paard klaarkrijgen voor wedstrijd in een week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:10

Natuurlijk is achtegrond info belangrijk. Maar ik neem aan dat iemand die iets vraagt op een forum relevante info bij verstrekt. Zo niet dan is het niet van belang.
Ik neem aan dat ze het paard weer zo voor elkaar heeft dat dat verleden een niet al te groot probleem geeft. Daarnaast is het dus ook een ervaren wedstrijd paard. En is hij er alleen een paar jaar uit geweest. Waarom is naar mijn idee niet relevant. Paard is al meerdere keren op ander terrein geweest.
Reden te meer om te zeggen ga voor de ervaring. Je weet direct waar je thuis nog aan moet werken.
En misschien zijn het wel alleen dingen die je elders kan trainen!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 20:13

dankje voor jullie meningen, ik ga me morgen lekker inschrijven en ga zondag naar het terrein, als ik zie dat hij overdreven reageerd en te gestrest is laat ik hem dan nog van de starterslijst halen :) als hij relatief kalm is laat ik hem meelopen gewoon voor fun zodat hij went aan het terrein.

bb260

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 01:29

Ik zeg, zolang je paard goed in zijn vel zit en je geen gevaar bent voor jezelf of paard of voor andere gewoon starten. Gewoon km maken vertrouwen in elkaar krijgen en verders lekker rustig aan doen! komt helemaal goed!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 01:32

olafgek schreef:
Sonja schreef:
Ik dénk dat er thuis nog genoeg te oefenen is voor je er mee op pad gaat. Misschien ook fijn om aan je veiligheid en die van anderen te denken.

gevaarlijk is het voor niemand, het opstappen is alleen een probleem omdat ik wil dat hij stilstaad en hij dit niet doet. ik blijf hem stilzetten en zwaai mijn been er pas over als hij stilstaad, dat is waarom het zolang duurt

Als hij thuis al niet wil stilstaan doet hij dat op vreemd terrein met vreemde paarden om zich heen al helemaal niet.
Dus dan sta je makkelijk dubbel zo lang, of je moet even geen zin hebben in je training en er maar gewoon op gaan ookal staat hij niet stil. Maarja, dan kun je thuis ook weer overnieuw beginnen, zit je ook niet echt op te wachten natuurlijk.

Ik zou lekker wachten, er komt wel weer een wedstrijdje.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:32

Het zou wel heel egoistisch zijn als je wel gaat rijden.
Het dier is er net, het kan niet eens normaal stilstaan als je opstapt,
Kom op zeg!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:40

wachten....het is een dier,geen machine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:43

olafgek schreef:
ik weet dat we het niveau makkelijk aankunnen, ik ben gewoon bang voor de reactie van mensen.
zelf kijk ik al 3 jaar uit naar wedstrijden met hem te lopen

Als je al 3 jaar wacht dan maakt deze week toch ook niets meer uit? De reactie van mensen moet je, je helemaal niets van aantrekken.

Ik zou gewoon wachten.