jury onderbreekt proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 15:51

Maiska schreef:
marjan1986 schreef:
voorgaande combi die was zo aan het slaan met de zweep ook na afloop. Die kreeg dus preek van de jury, volkomen terecht. Dus ik begin mijn proef. Word die halverwege onderbroken omdat de jury zich zo had opgewonden dat ze was gaan hyperventileren, halverwege mijn proef. Dus ik moest stoppen en heb 20 min gestapt. Toen mocht ik weer beginnen, dus ben begonnen op 't punt waar ik gestopt was. Twee punten verder moest ik weer stoppen omdat ik helemaal opnieuw moest beginnen. Paard was er toen helemaal af.

Wat rot, bah. Ik snap wel dat je zelf uit je ritme bent als je zolang tussendoor ook nog moet stappen. Maar of je hier iets mee kan... dat betwijfel ik.

wil hier ook niks mee doen. Hoef geen geld ofzo terug Ha ha. Ben gewoon heel benieuwd of hier regels voor zijn. :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:53

Wat een vervelende reacties, het is gewoon heel irritant als je een proef aan het rijden bent en je moet tussen door stoppen.

anoniem45673

Re: jury onderbreekt proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:00

Heb je de regelementen er al op nageslagen TS? Het staat er namelijk gewoon in, artikel 134 'onvoorziene omstandigheden'.

Voor de volledigheid nog even de quote uit het regelement: "Heeft de deelnemer de proef in opdracht van de (voorzitter van de) jury onderbroken, dan zal de proef weer worden voortgezet zodra de omstandigheden in (de directe nabijheid van) de ring dat, ter beoordeling van de (voorzitter van de) jury, rechtvaardigen. De (voorzitter van de) jury wijst de deelnemer het punt aan, waarop met de proef moet worden doorgegaan, onder vermelding van de volgende beweging/oefening, die moet worden uitgevoerd."

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 16:04

Ja maar kon niks vinden Ha ha ha. Maar super bedankt!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:15

Als het niet over de wedstrijd van gister ging, was het blijkbaar bij een eerdere wedstrijd en had je de KNHS kunnen bellen en had je dat meteen op Bokt kunnen mededelen ;)
En iedereen is toch vrij om in een topic te reageren? Toeval dat wij elkaar kennen en dat wij dezelfde mening delen.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 18:31

probleem mee dat 't een week later is? Als je niet Weet waar 't over gaat hou je mening en vooroordelen dan aub voor je monica! Heeft niemand hier wat aan!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:33

Geen probleem mee hoor. Alleen had je beter mét het antwoord van de KNHS een topic kunnen openen om ervaringen te delen. Hier heeft namelijk ook niemand wat aan, speculeren naar regels die sommige juryleden niet eens weten zoals zovaak op Bokt voorkomt.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:52

Artikel 134 - Onvoorziene omstandigheden
Indien door onvoorziene omstandigheden van welke aard en oorzaak dan ook, een deelnemer zijn proef niet kan vervolgen, kan de (voorzitter van de) jury de deelnemer door middel van een (bel)signaal aangeven dat de proef dient te worden onderbroken. Wanneer de deelnemer, ondanks het (bel)signaal de proef niet onderbreekt, vervolgt hij de proef op eigen risico en zal de jury ook de beoordeling daarvan voortzetten en de (eventuele) invloed van de onverwachte en/of onvoorziene omstandigheden daarbij buiten beschouwing laten. De (voorzitter van de) jury zal in dat geval beslissen of de deelnemer moet worden uitgesloten vanwege het negeren van het (bel)signaal tot onderbreken van de proef, of dat het hem, gezien de omstandigheden, kan worden toegestaan de proef te vervolgen.
Heeft de deelnemer de proef in opdracht van de (voorzitter van de) jury onderbroken, dan zal de proef weer worden voortgezet zodra de omstandigheden in (de directe nabijheid van) de ring dat, ter beoordeling van de (voorzitter van de) jury, rechtvaardigen. De (voorzitter van de) jury wijst de deelnemer het punt aan, waarop met de proef moet worden doorgegaan, onder vermelding van de volgende beweging/oefening, die moet worden uitgevoerd.

Cave_equum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:55

Rotsituatie dat het niet aan jou lag. Ik heb ééns gehad dat ik mijn proef reed, ik reed gewoon goed en opeens onderbrak de jury hem omdat hij dacht dat ik fout reed. Dat is natuurlijk niet echt goed voor je concentratie, maar ik kreeg ook nog eens -2!! Heb hem er helaas niet meer op kunnen aanspreken.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:02

monica08 schreef:
Geen probleem mee hoor. Alleen had je beter mét het antwoord van de KNHS een topic kunnen openen om ervaringen te delen. Hier heeft namelijk ook niemand wat aan, speculeren naar regels die sommige juryleden niet eens weten zoals zovaak op Bokt voorkomt.

Mijn hemel zeg, wat geef jij een irritante reacties in dit topic. Ga iemand anders pesten, laat TS met rust zeg. Krijg de indruk dat jullie elkaar kennen? Ga dan jullie rel lekker ff ergens anders uitvechten ofzo, dit is namelijk best een interessant topic. Ik ben wél benieuwd naar de ervaringen van anderen namelijk.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:07

Ik vind het fijn dat je het hier deelt. Heb het nog nooit meegemaakt maar wel fijn om te weten wat er dan volgens de regels hoort te gebeuren.

Ik snap de jury dat hij je proef onderbrak om de andere ruiter erop aan te spreken, maar is er normaal niet ook een jury of iemand anders die toezicht houdt op het losrij terrein.
Zou het ronduit vervelend vinden als mijn proef onderbroken zou worden en dat zelfs 2x bij jouw.
Vind dat niks met controle te maken hebben. Ik weet bijv van mezelf dat zodra ik start met de proef te rijden ik mij compleet afsluit van de rest om mij heen, en gewoon lekker rij.
Als mij proef dan onderbroken zou worden, is de gehele concentratie weg. En dan ook nog onderbroken voor 20 min dan zou mijn paard ook wel op zijn. Als je dan weer je concentratie bij elkaar raapt om verder te gaan en vervolgens weer onderbroken wordt tsjaa dan zou bij mij niks meer te redden zijn geloof ik.
Al begrijp ik de jury wel, maar het is gewoon ronduit irritant voor de ruiter die dan net bezig is aan zijn proef, in dit geval ts dus.

Bedankt voor het posten ts. en succes nog.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:11

pniekepnak schreef:
monica08 schreef:

Mijn hemel zeg, wat geef jij een irritante reacties in dit topic. Ga iemand anders pesten, laat TS met rust zeg. Krijg de indruk dat jullie elkaar kennen? Ga dan jullie rel lekker ff ergens anders uitvechten ofzo, dit is namelijk best een interessant topic. Ik ben wél benieuwd naar de ervaringen van anderen namelijk.

Heeft niet iedereen vrijheid van meningsuiting? Ik ben namelijk van mening dat indien de TS dit graag zou willen weten het a. zou kunnen opzoeken wat twee andere bokkers hebben gedaan en b. de KNHS zou kunnen bellen voor antwoord. Bespaart een hoop onduidelijkheid en vanuit dat standpunt lijkt het mij interessanter om ervaringen te delen.
Enne, dit is geen rel ofzo. Ik heb niets tegen de TS maar aangezien ik zo vaak topics voorbij zie komen die door 1 simpel telefoontje op te lossen zijn lijkt me dat gemakkelijker.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:17

Zo zijn er nog tig topics wat je dan als nutteloos kan bestempelen.
Het is wel fijn om ervaringen te delen, en hoe anderen hier mee om (zouden) gaan

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 19:26

KNHS kan wel gek worden als iedereen belt. Op deze manier Weet iedereen hoe zoiets werkt, voor 't geval 't weer eens gebeurt bij wie dan ook. Ook bij ons op stal wist niemand hoe en wat op zo'n moment en daar staan ruiters tussen tot prix st george. Dus vandaar dat ik dus ook Dacht Weet je wat open 't hier. Komt er dus eigenlijk op neer dat een jury dus gewoon meld bij welk punt weer de proef te hervatten. Tuedelue, 't voorval met de vorige combi was in de proef, en in 't stukje na 't groeten tot de baan verlaten. Was voor iedereen een rare en vervelende situatie. Zo ben ik er ook al eens afgevallen midden in de proef, Ha ha. Toen stond ik ook zo van wat moet ik? Stoppen of opstappen. Ben er als een gek weer op gesprongen!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:32

Nou ja, wat zijn jullie je aan het afgeven op Monica?? Wat een onzin, alsof ze het hele topic loopt te verstieren!
Zeker de eerste drie reacties op de vorige pagina was helemaal niets mis mee, maar als er zo knorrig op wordt gereageerd zou ik ook vervelend worden :Y) (terwijl ik Monica nu nog steeds niet vervelend vind (oh en voor de duidelijkheid, ik heb Monica nog nooit gezien, gesproken of wat dan ook. Dus ik ben geen vriendinnetje dat voor haar op komt.))

TS, wel erg vervelend voor je, heb het eigenlijk niet eerder gehoord of meegemaakt..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:35

monica : snap je probleem niet helemaal zoals er recht van meningsuiting is is er ook het recht om topics te openen ookal had je het anders kunnen doen.

zelf ben ik 1x bij jury geroepen omdat pony niet lekker liep ( viel wel mee , heb daarna dierenarts naar laten kijken zij ook niks aan had en daarna gewoon gesprongen ) en werdt uitgesloten. daarna in overleg mocht ik nog wel starten opnieuw maar had er geen zin meer in ( alemaal mensen zeuren ( zoals monica nu laat zien ) en moeilijk doen over iets kleins van ja, maar ze is al geweest en dat duurt te lang ( mocht dan als laatste maar ja ) toen nog 2x in een proef onderbroken omdat pony slecht liep ik uitleggen mocht ik verder gaan met als bij opmerking dat ik toch serieus me pony moest nalaten kijken omdat er iets niet klopte en toen nog 1x proef uit mogen rijden zonder comentaar tussen door en daar na comentaar. iemand had mij verteld dat uitsluiten niet mocht maar wist dat ook niet. weet nog niet, mag nou wel of niet .
een keer starte ik op ander paard en hing ik er door een stapje opzij ernaast |( . is de proef ook niet stopgezet. ben er opgekloutert en verder gereden. achteraf hier natuurlijk wel opmerking over dus ligt aan jury hoe snel ze de proef spopzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:38

Bij het onderbreken van de proef omdat de deelnemer verkeerd rijdt is het normaal dat de jury het punt aanwijst waar de deelnemer weer verder dient te gaan. Dat is dan meestal het onderdeel waar het verkeerd ging.

In de situatie van TS zou ik het niet durven zeggen.. Zoiets komt natuurlijk niet zo vaak voor ;) Ik denk dat ik het even zou afstemmen met de deelnemer.. Maar misschien had de jury in deze situatie helemaal niets meegekregen van je proef, omdat ze helemaal in de war was door het gebeuren? Dus kan me voorstellen dat ze dan graag jou opnieuwe wou zien om je weer eerlijk te kunnen beoordelen :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:41

De keren dat mijn proeven werden onderbroken moest ik altijd verder gaan waar ik gebleven was. Kan me wel voorstellen dat je in dit geval bij het begin moest beginnen. Wel vervelend dat het zo uitliep, heeft niks met de gehoorzaamheid van je paard te maken.

Monica, als je er zo over denkt kun je half bokt wel sluiten.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 13:30

nee heeft indd niks met de gehoorzaamheid te maken. Ik heb toch een bepaalde routine met inrijden enzo, waar 't paard ook aan gewend is en kan dan wel van paard lief begrijpen dat als 't dus enorm anders loopt dat die er ook vanaf is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:38

Altijd rottig als het lekker gaat en je moet proef onderbreken wegens omstandigheden.

Denk overigens dat de jury hier heeft gekozen voor alles overnieuw, omdat jij zei dat ze aan het hyperventileren was.
Denk dat ze dan eerste stuk ook niet echt heeft meegekregen.
Dan is helemaal overnieuw, ook al is het buiten jouw schuld om, niet heel raar denk ik.

Je bent dan wel uit je concentratie en hebt moeten wachten, dat is jammer, maar door rijden terwijl
een jury aan het hyperventileren is, gaat ook niet werken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:47

Vervelend zeg. Maar denk dat de enige schuldige hier dat meisje is die haar paard aan het bewerken was met de zweep... Zou ik ook beroerd van worden als jury. Vind het goed van hen dat ze er wel iets van gezegd hebben ipv hebben gedacht 'ach lamazitten'.
Zou de volgende keer even afstijgen als dat kan. En even achteraf naar de jury lopen helpt misschien ook wel (of heb je dat ook gedaan?), dan is er gelijk meer duidelijkheid en begrip van beide kanten :j

Hoop dat het de volgende keer beter gaat!

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:55

He, wat een nare reacties van sommige mensen hier. Wat is jouw probleem Monica? Ik vind het een interessante vraag. Bokt kan wel sluiten als we al onze vragen elders moeten stellen. Het gaat toch om het delen van ervaringen hier? Het lijkt mij heel vervelend om uit je concentratie te worden gehaald. Dat heeft imo niets te maken met je paard onder controle hebben, maar met hoe je jezelf voorbereid tot het moment je kan starten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:04

Ik vind het ook goed dat je je vraag stelt hoor TS, kunnen anderen ook weer van leren. Plus bellen naar het KNHS is voor sommigen een nogal grote stap (ik zou het liever eerst hier vragen :o bel niet zo graag naar instanties).
Als ik zelf een wedstrijd heb (zonder paard) vind ik het ook niet fijn als ik 20 minuten moet wachten. Dan ben ik weer helemaal afgekoeld, is niet fijn. (Ik doe aan judo)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 14:05

wist zelf eerst ook niet wat er aan de hand was. Jury heeft gelukkig daarna alles nog kunnen jureren. Organisatie heeft heb ik nog contact mee gehad en hebben mij toen alles verteld wat er gebeurd was. Ook rot voor hun. Ben zelf gelukkig positief ingesteld. Dus heb zo iets van ach volgende x beter. Na vier jaar in de B gereden te hebben met deze. Doe ik echt niet moeilijk over punten. Is 't echt laag zoals dit weekend met fjord 155 en 161 vraag ik de jury ff waar ik aan moet werken. Was vrijdag mijn eerste L2 wedstrijd. Ben allang blij dat ik dit gehaald heb. Reglementen opzoeken wil helaas niet op mijn mobiel. Hij opent geen bestanden. Vandaar dat ik op de KNHS site niet verder kwam. Computer thuis is defect. :(

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:20

marjan1986 schreef:
voorgaande combi die was zo aan het slaan met de zweep ook na afloop. Die kreeg dus preek van de jury, volkomen terecht. Dus ik begin mijn proef. Word die halverwege onderbroken omdat de jury zich zo had opgewonden dat ze was gaan hyperventileren, halverwege mijn proef. Dus ik moest stoppen en heb 20 min gestapt. Toen mocht ik weer beginnen, dus ben begonnen op 't punt waar ik gestopt was. Twee punten verder moest ik weer stoppen omdat ik helemaal opnieuw moest beginnen. Paard was er toen helemaal af.

Was dit toevallig in Franeker/Firdgum? :+