Paard verkopen of verder beleren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:19

quote="evelien11"]
Een bontje maakt je zadel niet krapper!!
[/quote]

Dan ben ik heel benieuwd naar jouw uitleg.!![/quote]

Een bontje zorgt er alleen voor dat het zadel in totaal hoger op de rug komt te liggen. Pasvorm blijft hetzelfde.[/quote]

En jij denkt dan dat het kussenkanaal niet smaller wordt.?? Ik zou zeggen ga het eens goed checken of dat ook idd het geval is..
Als het zadel hoger op je paard komt te liggen, ligt hij dus niet meer goed..Maar goed dat is mijn mening en de menig van mijn Zadelmaker..

Joscaa

Re: Paard verkopen of verder beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:23

Hoe oud is dit paard, hoe was hij met rijden bij het kijken?
Want als dit een jong paard is (ik weet natuurlijk niet of dit het geval is, zo niet; mijn excuses), vind ik het stom dat dit niet van te voren bedacht is, en dat een paard nu na 8 weken (waarschijnlijk) alweer gaat verhuizen naar een andere eigenaar.
Natuurlijk moet je hem wel verkopen als het gewoon echt niet gaat, zo gaat voor jullie allebei de plezier er uit, maar als je angstig bent, lijkt het mij heel handig gewoon een wat ' ouder' paardje te kopen die de wereld al gezien heeft en lekker betrouwbaar is, gewoon een 10 a 12 jarige. :) Kunnen jullie samen plezier hebben.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:10

Lena_87 schreef:
shilady schreef:
verkopen of door laten rijden en verkopen
niet houden onzekerheid en angst is niks

Dit lijkt mij inderdaad de beste beslissing...ik laat hem doorrijden en zet hem te koop. Want het beste is een paard kopen op mijn niveau. Dit paard wat ik nu heb is beter af met een gevorderde ruiter

wat doet ie als JIJ hem longeerd?? dit is namelijk een goede oefening voor jullie...
je paard moet werken voor jou
wat gebeurt er als je hem voor het rijden eerst even longeerd ?
of gewoon een paar keer per week goed longeren helpt misschien het wederzijds vertrouwen op te bouwen

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:19

NynckeL schreef:
Eerst zou ik inderdaad even naar zadel laten kijken en na laten kijken of hij fysiek in orde is.

Verder zou ik eens een paar dingen bij mezelf nagaan:

Wat was de rede dat je dit paard wilde?
Voelde je een klik?
Raakt hij je onzekerheid?
Hoe groot is je liefde en bereidwilligheid?

Ik zou een lezen in het boek " Contact met paarden" van Margrit Coates, ze heeft bv erg mooie visualisaties. Ook raad ze aan om iedere avond voor het slapen gaan aan je paard te vragen wat het je wil vertellen.
Of een cursus Paardenfluisteren met je paard doen, Anneke van het Paardrijk in Berlicum is super!

Deze gedeelde tip is natuurlijk alleen als je tot de conclusie komt dat je basisredenen voor dit paard groot genoeg is.
Met een paard of een hond of welk dier ook, is je verliefdheid, je verlangen naar contact groot genoeg om ermee door te gaan. Ga je een diepe persoonlijke ontwikkeling in of is je doel: ik wil lekker rijden?
Kortom: neem een kijkje in je hart.

Misschien is grondwerk voor jullie wel een betere start.

idd!! met grondwerk heb je beiden meer rust en komt het op vertrouwen aan...
niet alleen een beetje poetsen voor het opzadelen, neem je tijd voor je paardje
ga lekker tutten met m , wandelen, probeer m dingen te leren DAT is een uitdaging!