Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kunnen jullie samen plezier hebben. Lena_87 schreef:shilady schreef:verkopen of door laten rijden en verkopen
niet houden onzekerheid en angst is niks
Dit lijkt mij inderdaad de beste beslissing...ik laat hem doorrijden en zet hem te koop. Want het beste is een paard kopen op mijn niveau. Dit paard wat ik nu heb is beter af met een gevorderde ruiter
NynckeL schreef:Eerst zou ik inderdaad even naar zadel laten kijken en na laten kijken of hij fysiek in orde is.
Verder zou ik eens een paar dingen bij mezelf nagaan:
Wat was de rede dat je dit paard wilde?
Voelde je een klik?
Raakt hij je onzekerheid?
Hoe groot is je liefde en bereidwilligheid?
Ik zou een lezen in het boek " Contact met paarden" van Margrit Coates, ze heeft bv erg mooie visualisaties. Ook raad ze aan om iedere avond voor het slapen gaan aan je paard te vragen wat het je wil vertellen.
Of een cursus Paardenfluisteren met je paard doen, Anneke van het Paardrijk in Berlicum is super!
Deze gedeelde tip is natuurlijk alleen als je tot de conclusie komt dat je basisredenen voor dit paard groot genoeg is.
Met een paard of een hond of welk dier ook, is je verliefdheid, je verlangen naar contact groot genoeg om ermee door te gaan. Ga je een diepe persoonlijke ontwikkeling in of is je doel: ik wil lekker rijden?
Kortom: neem een kijkje in je hart.
Misschien is grondwerk voor jullie wel een betere start.