Rijden in natte buitenbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:29

max66 schreef:
in het bos vind ik eigenlijk gevaarlijker dan in het zand in de bak.Zand wordt niet glad. In het bos is het modder en is de kans op uitglijden imo groter.

:j

Daarom kan iedereen voor zichzelf kijken wat 'ie doet. Ik galoppeer wel maar geen bochten en niet keihard. :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:30

ik heb er een hekel aan om in zo een vieze bak te rijden al dat zand wat sopt tussen je spullen en alles wat kapot schuurt echt afschuwelijk.. onze bak staat nu dus echt blank en sopt dus overheerlijk.

het motiveert niet echt om daar in te gaan rijden :(

en altijd alleen buiten motiveert ook niet echt *zeker na 5 jaar* dus de zin om al te rijden
is ver weg bij mij met die regen :r

Paperboy

Re: Rijden in natte buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:49

Onze buitenbak was gisteren met plassen maar vandaag alweer droog. Ook met de plassen er in rij ik wel gewoon alleen geen galop. De bodem blijft zelfs met de plassen heel mooi vlak en stevig dus dat is prima te doen. De bak is vorig jaar losgetrokken en nieuw zand met houtsnippers erdoor en is weer fijn te rijden.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:35

mijn paard is vrijdag 3 keer "uitgegleden" in draf dus toen ben ik gestopt !

Flynneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 12:48

Ik heb vandaag zelf gereden in een natte rijbak. Gisteren heeft het gans de dag geregend, dus de bak lag vol plassen MAAR zakte niet in. Mijn paardje liep best goed. Hij was wel wat voorzichtiger dan normaal. We hebben ook niet zo lang gereden, een klein half uurtje.
Wel véél poetswerk gehad om alle spullen weer proper te krijgen! :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:51

ik rij ook in de buitenbak eigelijk altijd,
binnenbak is niet aanwezig,
maar naar mijn gevoel vinden mijn verzorgpony's
een natte bak veel leuker,
ze lijken dat veel drukker en lijken het erg leuk te vinden,
't gaat dan puur om een natte bak en geen modderpoel :D

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:54

Wederom had ik weer niet een dikke prijs in de loterij dus ook ik rij in een modder/waterbak.
Veel overgangen,veel stappen,proberen de ergste plassen te ontwijken en enkel de rechte lijnen galopeer ik soms.
Fijne is dat ik met het paard wel langs de weg kan dus op die manier kan ik haar conditie wel aardig bijhouden maar nu ze zo aan het mais binnen halen zijn word ook dat lastiger met al die grote tractoren en kranen.

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:58

Ik heb thuis een hele fijne, goed gedraineerde buitenbak, die eigenlijk nooit lang nat is en al helemaal niet kletsnat,
dus is gelukkig altijd goed te rijden. Al vind ik rijden in een natte bak niet fijn, dan ga ik zelf veel te voorzichtig
rijden en dat is ook niet goed.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:02

Zolang een bak niet glad is rijdt ik er gewoon in ookal is het een modderpoel. Alhoewel ik liever heb dat hij droog is want paardje loopt niet zo fijn dan (is bang voor natte voeten :roll: ) Vandaag ga ik dus maar lekker naar buiten ipv in de modderbak. :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:06

Wij hebben een zand-bak. Als het geregend heeft is het vaak voor meer dan de helft een grote plas, maar de bodem daaronder blijft stevig en het zand wordt niet glad.
Ik rijd dus gewoon door en we hebben de grootste lol, mijn paard vind het heerlijk om door de plassen te marcheren. Het enige waar ik voor uit moet kijken is dat ze niet te fanatiek wordt, het moet wel controleerbaar blijven.

Of een bak glad wordt ligt echt aan het materiaal van de bodem en of je de mest eruit haalt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:30

Ik heb gelukkig een binnenbak tot mijn beschikking, ik hou er helemaal niet van om in een natte bak te rijden.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:43

Paarden kunnen hier meestal wel makkelijk doorheen lopen. Maar kijk even wat je paardje het prettigst vind als je ziet dat hij het eng vind om door een modderpoel te lopen zou ik hem eerst even laten wennen om te voorkomen dat hij angstig is ergens van schrikt en uitglijd. ;)

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:01

Ik heb geen eigen pony meer, toen ik haar had reden we ook vaak als enige in de natte buitenbak. iNatuurlijk wel op een aangepast tempo. Als er veel plassen waren deden we geen galop, maar wel veel stap en drafwerk. Pony werd ook sterker van.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:31

De bak bij ons is ook een grote modderpoel.. In het midden is nog wel redelijk te rijden, maar door de beperkte ruimte die je dan hebt is het ook niet erg motiverend om de bak in te gaan.

Ik zou inderdaad even kijken hoe glad de bak is en hoe je paardje loopt in de bak.

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:36

Als er bij ons plassen in de bak liggen dan ga ik gewoon rijden. Ik heb met Avrille nog nooit meegemaakt dat ze uitglijd, ook niet als we met natte paden door het bos crossen. Zij heeft wel op ergere ondergronden gelopen bij haar fokker. Als je paard niet zo stevig op zijn benen staat dan kan ik begrijpen dat je voorzichtig bent ze gaan toch wat anders lopen als de bak nat is.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:38

Ik doe die van mij peesbescherming om en rijd er gewoon doorheen. Galop vind ik wat enger, dus dan maar op de hoefslag blijven. Maar in draf gaat het prima, hij is tot nu toe nog nooit uitgegleden.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:34

Ja dat gaat wel, inderdaad goed opassen dat het niet té glad is maar over het algemeen heb ik nooit problemen met een natte buitenbak. Ik rijd alleen nu af en toe op een jonkie en dan doe ik het even rustig aan.

MargjeBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:34

Ik rijdt ook altijd gewoon in een natte bak, maar mijn paard glijdt dan ook niet zomaar uit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:02

tiwi1969 schreef:
Wij hebben een zand-bak. Als het geregend heeft is het vaak voor meer dan de helft een grote plas, maar de bodem daaronder blijft stevig en het zand wordt niet glad.
Ik rijd dus gewoon door en we hebben de grootste lol, mijn paard vind het heerlijk om door de plassen te marcheren. Het enige waar ik voor uit moet kijken is dat ze niet te fanatiek wordt, het moet wel controleerbaar blijven.

Of een bak glad wordt ligt echt aan het materiaal van de bodem en of je de mest eruit haalt.

Hier hetzelfde, hoe nat ook is, wordt nooit glad! Rijd dus ook altijd gewoon, anders moet erg moeilijk doen binnenbak te komen, en worden er ook wel handig van. Hoor dat de mijne op gras altijd erg stabiel loopt, ook als nat is, dus zal ze daar wel geleerd hebben.

Pas training ook niet aan, wedstrijden gaan gewoon op zelfde niveau verder, dus moet daar ook op trainen.

naomipjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:56

Haha met een grote plas heeft iedereen veel lol denk ik

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:59

Ook al is onze bak een bijna zwembad, je kan er altijd in rijden. Maar ik ben zelf zo'n miepie die een trailer bij de deur heeft staan. En gaat dan lekker naar de binnenbak.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:24

Ik heb vorige week niet gereden.. Ik vind rijden in een natte bak echt niet fijn.
Ben ook bang dat m'n paard uitglijdt. We rijden nu toch geen wedstrijden dus
het is niet zo erg.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:06

De bak hier is ook snel nat, vooral vooraan is het net pudding. :+
Het is een laag van ong 5 cm dat nat is en daaronder is het stevig.
Ik haal die laag er wel eens af, maar telkens weer wordt het nat, de paarden zakken er dan een eindje in weg.
Nu weer een laag eraf gehaald en nieuw zand in de bak, ik ben benieuwd hoelang de bak nog droog blijft.
Het gekke is dat als de bak nat is, het net een modderpoel lijkt en in de zomer lijkt het echt zand.