Leren laarzen, heb ik een moeilijke maat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:50

Sommige mensen hebben het geluk dat ze in standaard maten passen, de meesten hebben dat geluk niet. Om laarzen op maat te laten maken komt er meestal een x bedrag bij, bovenop de standaard prijs. Per merk is dat verschillend. Als je ook nog heel spannend een ander leersoort wil dan betaal je daar ook weer extra voor bij en zo kan je je laars zo duur maken als je zelf wil.

Vraag gewoon eens voor een paar willekeurige merken wat de meerprijs is om laarzen op maat te krijgen. Het zal wel boven je budget uitkomen ben ik bang maar je hebt er dan ook wel lang plezier van.

Evelijn

Re: Leren laarzen, heb ik een moeilijke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:58

150 euro is ook wel erg weinig voor leren rijlaarzen, zeker als je geen standaardmaat past. Eigenlijk alleen de Mondoni's vallen daar binnen en bij EJ ook hun eigenmerk en QHP maar ook daarvoor geldt dat je gewoon geluk moet hebben dat ze passen.

Ik ben afgelopen voorjaar op een rustige dag naar Divoza gegaan... een maandag toen heeft iemand me uitgebreid geholpen (wel een uur). Heb ze toen niet eens gekocht maar nadat ik had nagedacht ze besteld. Ik wist dat ik wel beetje lastige maat had... dus moest half maatwerk hebben van Petrie.
Ik heb nu de Petrie Leeds met half maatwerk voor iets minder dan 500 euro (was een mooi verjaardagscadeau)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:18

Ik heb nu gratis leren laarzen gekregen!
De man waar ik paarden voor rijd had nog oude liggen van zijn dochter.
Wel gebruikt, maar daar zie je niets van. Alleen moet er even een nieuwe rits in, even schoonpoetsen en wat vet. Ze zitten mij als gegoten, ben zo ontzettend blij!

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:16

foto! :D

dat is helemaal mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 23:11

Zal kijken wanneer ik een foto kan maken! Moet ze eerst nog schoonmaken.
Er zit ook een beetje vogelpoep op, hoe kan ik dat er af krijgen, iemand een tip?
Water en leer is geen goede combi, maar een vochtig doekje?

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 23:42

je kunt ook op maat laten maken maar is wel duur

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 07:27

Je kunt bij de action vochtige leer doekjes kopen voor 72 cent, ik vind die ideaal voor het snel reinigen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 07:50

Welke bij de Ik-wil-graag-nieuwe-laarzen-maar-heb-te-korte-benen-club :D

Ik heb dit probleem jammer genoeg ook -O- zelfs Chaps krijg ik niet passend.. Heb elk merk wel aan m'n benen gehad was zelfs een zover dat ik bij de divoza stond en dacht het maakt nu niet uit hoe duur die is als ik de deur maar uitloop met paar goed zittende laarzen, helaas.. Maar gelukkig komen over 2 weken mijn opgemeten laarzen binnen *\o/* Je zou dus echt als je beetje normale laars wilt ook wat meer moeten uitgeven (nu voor de toekomst dan)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:25

ik heb een leren kinderlaars van QHP, deze zitten heel fijn. k heb zelf ook het probleem: grote schoen maat, smalle kuiten en korte pootjes :$

k heb nu deze en ze zitter PERFECT