LET OP!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Urielle schreef:AaronYve schreef:Aso boom
Was vast een naaldboom, sommige van mijn beste vrienden zijn naaldbomen hoor, maar het zijn WEL altijd dezelfde soorten die voor problemen zorgen...
Amaris schreef:nouja ik kan me voorstellen dat je niet terug wilt, misschien moest je dan een heel stuk terug, of was dan de hele route verpest.
maar dan nog, als je in een bos gaat buitenrijden (of als je uberhaubt gaat buitenrijden) dan moet je wel een klein sprongetje kunnen maken, en moeten de pony's daar ook tegen kunnen. Anders heb je naar mijn mening ook niet zoveel te zoeken buiten de bak.
Ruga schreef:Mavelle schreef:Waarom wil je (of je vriendin) precies iets claimen? Waar hoop je op als je iemand aansprakelijk kunt stellen?
Omdat alles tegenwoordig eerst de schuld is van iets of iemand anders, en eventueel als het echt niet anders kan misschien een beetje van jezelf
Asyaa schreef:Wellicht helpt het ipv een topic op bokt te gooien om met een jurist te gaan praten. Ongetwijfeld zijn die mensen beter gekwalificeerd om jou van juridisch advies te voorzien.

Verder lijkt het me gewoon eigen verantwoordelijkheid: die boom ligt daar, maar niemand dwingt jou om er overheen te gaan. Je kunt wel de gemeente een bericht doen, dat er een boomstronk op het pad ligt en of ze dat op willen ruimen. Maarja, imo had je dat met een beetje verstand ook kunnen doen zonder eerst er overheen te springen en te merken dat het fout gaat.
Goed afgelopen hoor, maar stel dat ik er van af was gevallen, wie had ik dan aansprakelijk moeten stellen...? Weet niet eens waar mijn paard van schrok... Dat is namelijk inherent aan een paard, dat ie wel eens schrikt. Als je zelfstandig buiten wilt rijden moet je denk ik voldoende basis vaardigheden hebben om hier mee om te gaan. En dan nog bestaat er het risico op een ongeluk. >> een ongeluk is mi niet iets waar iemand schuldig aan is. joyce B schreef:Gelukkig is dat bij ons wel geregeld. Maar goed het gaat hier denk ik om een tiener en dan ben je afhankelijk van je ouders.
Maar ik verbaas me wel over de claimbehoefte. Zeker bij zo iets. Zelfs als er een flinke boom bovenop je valt in een bos bij flinke wind zou het niet in me opkomen. Alleen als iemand bezig was hem om te zagen zonder een ruim stuk af te zetten en te waarschuwen dat ze bomen aan het omzagen zijn, dan zou je misschiennog kunnen spreken vanonverantwoord handelen van iemand. Als er met storm een boom over de weg ligt (of erger... Op je valt...), wordt hij natuurlijk zo snel mogelijk weer weggehaald, maar dan wordt de eigenaar van de weg toch ook niet gelijk aansprakelijk gesteld? Bij onze auto konden we de schade bij de eigen autoverzekering claimen gelukkig, maar dan moet je wel voldoende dekking hebben, en daar kies en betaal je dan ook voor.