ben je dan echt een talent of....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 00:11

tja zonder ouders kom je er niet! (de steun dan)dat is wel duidelijk!

bij de pony's heb ik al gemerkt dan men veel naar papieren vraagt....
als hij een topvader heeft is het meteen een toppony.....!?
maar ik kan je verzekeren dat je met een vuilnisbak net zover komt....
maar mensen zullen nooit zeggen dat het een leuke pony is?!?! ik werd met mijn vuilnisbak 3e van Nederland in het M en met Tobias(nog grotere vuilnisbak) ben ik uiteindelijk ook M1-dressuur,Z-springen en M SGW geworden, terwijl die net aan een L proefje kon lopen en verder nog nooit een hindernis had gezien
ik ga nuniet van mezelf zeggen dat ik een talent ben, zoiets is persoonlijks, de een vind het wel de ander niet

maa rik kan me altijd ergeren aan kleine kinders die ZZ springen, tuigje hier,tuigje daar,luxe hier luxe daar(tot daar aan toe) maar dat de ouders dat beest opzadelen, optuigen, verzorgen enz. nee daar kan ik niet bij met me hoofd!! doe dat lekker zelf zeg, het is jouw pony!! dat kind is er dan alleen nog maar om een rondje te springen....nou dan mag dat kind nog zo goed springen, maar een talent?!neeeeee een talent is iets veel groters dan alleen maar een rondje rijden!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 08:40

Mijn ene pony heeft ook geen papieren, maar ik krijg er toch wel complimenten over, ook al rijd ik nog maar L1.Af en toe zie je mensen jaloers kijken.
Wel grappig als diegene zn dochter een pony heeft die minstens het dubbele heeft gekost Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:18

Ik denk dat papier heel relatief is, een vuilnisbak heeft ook twee ouders Knipoog Een papier kan ook nog kwijtraken of gewoon niet aangevraagd zijn en daar wordt de pony echt niet ineens slechter van

Dat andere mensen de pony's verzorgen en klaar maken vind ik niet storend Die kinderen weten gewoon niet wat ze missen Knipoog
Als ik nu een kind met gevoel voor het rijden en hart voor dieren zou moeten noemen wist ik wie ik zou noemen en hij rijdt niet in de selecties ofzo, maar is wel supereerlijk bezig met zijn pony's Lachen

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:26

Ik zou graag zien dat meer kinderen goed les krijgen en wat intensiever reden. Ook al heb je een top pony met een top papier als het kind niet kan rijden zal ze ook nooit in het ZZ komen. Dan strand ze al in de L. Je ziet hier genoeg kinderen met een verzorgpony die maar een beetje aanlummelen en hier gaan vragen hoe moet hij aan de teugel, hoe leer ik hem een galopwissel. Dat vindt ik nog een stuk minder waard.

janneke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:20

ik geloof wel dat ze kan rijden, want 1 paard Jezus heeft internationaal gesprongen en ik zag m in t b springen met n man nou t ging heeel erg slecht dus t licht ook echt aan de ruiter want hun hadden minstens 4 balken..... maar ik geloof wel dat sommige ouders hun kinderen bijna dwingen om goed te gaan paardrijden.......

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:04

Talent + goed paard/pony + juiste omstandigheden + keihard werken = topper Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:27

Ik denk dat het keihard werken voor een groot gedeelte onder talent valt in de sport. Iemand met een bepaalde natuurlijke aanleg hoeft er misschien iets minder hard voor te werken dan een ander maar juist degene die bereid zijn hard te werken en er alles voor aan de kant te zetten zijn echte topper. Dat is volgens mij ook een vorm van talent.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:38

s
Laatst bijgewerkt door janna op 13-05-22 06:15, in het totaal 1 keer bewerkt

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:41

mijn stiefzussen reden al met hun 12 mee op het europeeskampioenschap voor pony's springen en zijn op hun 4e begonnen met rijden het is er met de paplepel in gegoten, nu zijn ze inmiddels 25 en sinds 1 1/2 jaar gestopt met rijden. kun je het je voorstellen??

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:01

ik heb soms de indruk dat als de ouders veel voor een pony betaald hebben, de kinderen onder een gigantische druk staan om er dan ook mee te presteren. Zo van: de pony is goed, als het nu niet lukt ligt het aan jou" Ik zie zo nu en dan wel eens kinderen rijden die gewoon bang zijn voor hun eigen pony.....en maar brullen en de ouders maar aan de kant staan te schreeuwen..... Stoom uit je oren

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:50

Nou ik zou willen dat ik toen ik jong was meer serieus had gereden en een dure pony onder mijn kont had gehad!!!

Ik was eigenlijk al vrij snel dat "spelederwijs" zat, ik wilde echt beter worden. Maarja, voor mij zat het er gewoon niet in.

Maar ik geloof dus best dat er ook kinderen zijn die het echt zelf willen, maar bij de meesten zie je inderdaad wel dat het vooral de ouders zijn die het willen.

Ik heb nu trouwens wel een Z pony onder m'n kont, maarja, ik kan bijna nooit starten(geen trailer) dus ik kom voorlopig toch nooit ergens. Overigens vind ik een Z pony lang niet zaligmakend ofzo, ik heb er genoeg gezien die zo geweldig schenen te zijn omdat ze ooit Z hadden gelopen maar echt niet dat die op dat moment een fatsoenlijk L proefje konden lopen...

Mijn pony kan wel lopen, maar hij is niet makkelijk, vorige wedstrijd lag ik er met inrijden bijna naast, in de proef heb ik het tot een minimum kunnen beperken. Maarja, hij liep wel en de punten kreeg ik wel.

Dat van die papieren valt mij ook wel op ja, sommige jury's spreken me aan, of andere toeschouwers, meestal vragen ze dan ook wat voor papier hij heeft. Nou geen papier dus... Knipoog

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 23:29

pluutje: idd! vandaag had ik kopers voor mijn pony, hij d8 dat het wel wat voor zijn zoon van 8 was, aangezien ik er Z mee rijd, en hij zei dat er dan alle knoppen er al aan zaten, helaas moest ik melden dat dat absoluut niet het geval was. zelfs een kind van 12 die goed kan rijden zou er nog moeite mee hebben, zelfs ik heb er af ent oe moeite mee

ik had laatst springles, maar moest vanwege tijd een les eerder nemen, dus kreeg ik les van iemand anders en die had heel laag gebouwd, maar veel inuitjes werk, op een gegeven moment moesten we zonder handen springen en zonder beugels, en die jonge kids zaten echt zo van: ahhhhhh nee dat is eng(oke de leeftijd was daar ongveer 10/11/12/13 en niveau net B) maar ik(jaja ben je 18) had de grootste lol, ik spring met de mijne Z maar wow dit vond ik super, zo waren mijn lessen vroeger altijd, altijd leuke dingen doen(oke ook wel serieus,maar ik vind dat je er zo mee moet beginnen)die instructeur wilde dit van de winter dus invoeren, en ik heb even gemeld dat ik het helemaal geweldig vond dat ie dar ging doen. ik zat als 8 jarige verkeerd en om op mijn pony te springen(ja vraag niet hoe) maar als ik die kids van nu zie.....kids van 13 jaar, die doen dat echt niet zo gauw, en ze zijn vooral bang om af te gaan..... zo ken ik een 13 jarige die M springt, tja en die durft dus nix leuks of nix extreems te doen, bang dat ze voor banketstaaf staat, bang dat ze valt en natuurlijk, bang dat de pony wat overkomt......die beesten worden helemala ingepakt, dat ik met mijn C in het L reed had ik volgens mij nog nooit gehoord van beschermers, pas in het M werden ze aangeschaft, en dan alleen voor, en die 5 jaar dat ie hier stond.........nog nooit wat gehad....

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:31

Haha, ja dat ken ik, dat ze denken dat als ze ooit Z hebben gelopen dat ze dan heel makkelijk zijn ofzo..

Ik heb het ook wel eens hoor, dat ze zeggen dat ik het makkelijk heb ofzo...of als ik win dat dat logisch is...Nou afgelopen zondag bijvoorbeeld, toen ging ik met iemand even van paard ruilen, echt niet dat ze die van mij naar beneden kreeg. Zo moeilijk is hij nou ook weer niet, maar het is zeker niet zo dat iedereen er mee weg kan rijden(voor de nieuwschrierige bokkers, ik kreeg haar paard toch wel aardig aan het lopen vond ik zelf).

Ik houd niet zo van al dat speelse gedoe, maar dat is natuurlijk persoonlijk, ik ben liever gewoon serieus aan het rijden. Buitenrijden vind ik ook helemaal niets aan, ja een keertje voor de afwisseling maar dat sommige mensen een aantal keer in de week hetzelfde rondje maken... Verward kan ik me niets bij voorstellen...maar zoals ik al eerder zei is dat natuurlijk helemaal persoonlijk.

Mijn ouders hebben trouwens helemaal niets met paarden, mijn vader durft mijn pony nog wel aan te raken en er zelfs mee te stappen maar mijn moeder.... Haha! Nou is hij ook niet de grootste sul die je kunt bedenken, hij is wel een beetje brutaal en sterk maar toch, ze durft hem niet eens te aaien.. Steunen doen ze me wel, in de financiele zin dan, maar ze weten er verder helemaal niets vanaf. Vind ik wel jammer soms, zou liever willen dat ze bijvoorbeeld ook (goed) konden rijden en me les konden geven of wat dan ook...maar ja, niet iedereen wordt daarmee geboren he..

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:00

Je hebt het geluk dat je een goed paard onder je kont hebt of niet... Met en paard dat alles al redelijk kan leer je het waarschijnlijk beter en eerder dan met een groentje. En een goede instructie is ook van belang met een goede instructrice kom je ook heel ver!

Maar ik vind dat je pas echt talent hebt als je met en groentje ong. de top bereikt!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:31

Mja maar ik vrees dat succes in de paardensport toch vooral bepaald word door geld, je mag zo goed zijn als je wilt en een fantastische pony hebben maar zonder geld kom je er niet...
En het is veel gemakkelijker als je van jongsaf kunt meedraaien in het wedstrijdcircuit, en dan heb je ouders nodig die je 100% steunen (nou ja ouders of een ander familielid)
Dus jammer genoeg is het dat bepaald welke talenten je te zien krijgt ^^
Al kan je niet ontkennen dat je vanaf een bepaald niveau echt wel talent moet hebben ^^

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:48

Ben het er helemaal mee eens dat ouders een hele grote rol spelen.. en ook de kwaliteit van de pony en het ruitergevoel van de ruiter....
Het meisje dat reserve was op het EK is 12 Verward kan super rijden leuke maar hele eigenwijze pony ! maar volgens mij zit zij rijt zij ook al vanaf kleins af aan......

vraagje:
Haha! Ben ik een talent???? Tong uitsteken Ben 14 jaar Z1 dressuur, en vorig jaar M1 dressuur met een andere pony. Allebei de pony's hebben al Z gelopen ( een daarvan loopt nu EK ) en de andere kan het wel maar heeft er niet altijd zin in ( vind alles best tot dat ie echt aan het werk moet)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:21

Met een Z pony heb je het wel makkelijker als je ook het Z wilt behalen.
Maar doe je het kind wel een plezier met zo'n pony? kan het kind zo'n pony wel aan?

Verder kom je er niet met alleen maar gevoel/talent. Zonder ouders en een goede pony kom je er nog niet. Een goede pony is in dit geval eentje die wil werken en fouten wil vergeven, ongeacht of er papier bijzit of niet.

Zo'n talentenjacht voor kids onder de 16, maar ook het Rabobank talentenplan selecteren selectief. Er zijn ook op maneges kinderen te vinden met gevoel en die wel willen leren rijden, maar de kans niet krijgen.

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:19

pfoew...ik heb gereden op een spring/dressuur stal.......zelf rijd ik dressuur..
en daar hebben ze een dochtertje en die rijd (springen) maar en die rijd maar.ze heeft echt veel wedstrijden gewonnen..is limburgs en nederlands kampioen geworden waaronder in het mecc een paar jaar terug..ze rijd echt veel wedstrijden maar is het nou wat het meisje graag wilt of is het wat de ouders willen? Verward
groetjes esther

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:21

INkie schreef:
vraagje:
Haha! Ben ik een talent???? Tong uitsteken Ben 14 jaar Z1 dressuur, en vorig jaar M1 dressuur met een andere pony. Allebei de pony's hebben al Z gelopen ( een daarvan loopt nu EK ) en de andere kan het wel maar heeft er niet altijd zin in ( vind alles best tot dat ie echt aan het werk moet)

Z1 pony's of paarden dressuur??
Als je bij de paarden rijdt vind ik het best knap van je (ik was ook net 14 toen ik Z startte met mn 5jarige paard)

Of je echt talent hebt kun je niet aantonen met leeftijd vs klasse..

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:06

Heej!
Ja zulke dingen vraag ik me ook behoorlijk vaak af...
Dat hele Rabobank-Talentenplan dan...?
Ik had me geselecteerd met mn E'pony (zonder bekende afstamming) in t M springen maarja ben er ook niet doorgekomen, wel natuurlijk de mensen met hun fantastisch goede pony en een duur betaalde instructeur! (k doe t alleen met de ponyclublessen)
Ik heb net als jij een pony die toen ik hem kreeg alleen maar gecrosst had. Ik heb afgelopen zomer voor t eerst een winstpunt in de dressuur gereden terwijl k al 4 jr wedstrijden rijdt. ( Heb die ene winstpunt gehaald met een andere makkelijker te rijden pony Lachen Lachen Ik ben nu ondertussen Z+2 en ben al eens Gelders Kampioen geweest en 5e geworden op de Hippiade.
Nahja wil niet egoistisch doen maar toch vind ik dit knapper dan met een supergoede pony en een goede instructeur Z worden, maarja die mensen worden wel dé talenten Verward

Samshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:09

Ik denk dat hard werken bij zoiets wel veel helpt.

Ik rijd net 3 jaar (ben 16), waarvan 2 en nog wat op een niet zo heel goede manege.
Ik was ook ontzéttend verlegen, ik ben dan toch met allerlei mensen gaan praten etc om toch ergens terecht te komen waar ik beter kon leren rijden. Dat is dus een paar maanden geleden gelukt. Maar moest daarvoor wel veel dingen doen die ik écht niet durfde.
Nu rijd ik op een fokkerij waar ik veel kansen heb om uiteindelijk wedstrijden te rijden en iniedergeval goede privélessen krijg.

Maar het is natuurlijk allemaal wel makkelijker als je van jongs af aan al rijdt, steun van je ouders en goed paarden hebt!