Beslissen over leven en dood

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Re: Beslissen over leven en dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 13:17

Shet was dus bevangen. Nog niet heel ernstig en heb meteen de nodige maatregelen kunnen nemen; milde pijnstiller (ivm lever), hooischuur ingericht als stal met zeer zachte bodembedekking, suikerarm strohaksel ter beschikking, vriendinnetje ook maar in de stal (hoeft ie niet alleen te staan en zij mag best wat kilo's kwijt), voetjes koelen.
Ze vond hem op zich wel meevallen en geeft hem iig een kans. Het is natuurlijk de vraag wat ten grondslag ligt aan zijn problemen. Maar het is niet bij voorbaat een verloren zaak. Het is niet goed met hem, maar nog te vroeg om er een eind aan te maken.
Afbeelding

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:08

Neem vriendinnetje mee. Het geeft hem een vertrouwt stukje van thuis in een moeilijke situatie. Als hij daar ingeslapen wordt kan zij in ieder geval afscheid nemen en zij gaat aansluitend toch terug naar huis, ook al is het alleen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 14:14

ja, ik denk idd dat ik dat maar doe. Ze zijn nogal hecht. Al heeft troelaatje het momenteel even moeilijk in de stal. Ze is het niet gewend. Maar voor nu moet ze maar even bij haar vriendje blijven (ze is er vanmiddag pas in gezet) en vanaf morgen mag ze elke dag een paar uurtjes de wei in met de grote, zodat ze wel wat kan bewegen. Paar uurtjes kan Billy wel alleen zijn.
En zo klooien we dan maar aan totdat we meer weten. En idd samen op de trailer, samen naar de kliniek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:29

Jee zeg ellende...moet je ver rijden om naar de kliniek te gaan? Heb je ontstekingremmer gegeven?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 14:45

Hij krijgt alleen een milde pijnstiller ivm het niet goed zijn van de leverwaarden. Is in overleg met de kliniek besloten. Ze moeten echt een tussenweg kiezen tussen pijnstilling, maar zonder de huidige problemen erger te maken. Dinsdag hopen we meer helderheid te krijgen over de oorzaak van de problemen en dan kunnen we gerichter te werk gaan (hoop ik)
De kliniek is 200 km verderop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:23

Succes en hopen op verbetering..nergens een wondje?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 07:29

een wondje?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 07:51

Veel sterkte, ik denk dat het voor Billy ook fijn is een paardenvriendje (en jou!) bij zich te hebben.

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:14

TS heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Billy
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 22-09-12 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op Spam verwijderd

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:57

OPG-->TAO

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 17:02

Billy is in het ziekenhuis. Dinnetje Trulsa is meegegaan, maar mocht niet blijven omdat ze dan waarschijnlijk te behulpzaam is met de onderzoeken. :+
Billy krijgt een aantal specifieke bloedproeven voor een totaalbeeld, maar ook een specifieke test op cushing en EMS. Een longspoeling is al gedaan en daar komt morgen de uitslag van. Een gewoon bloedonderzoek is ook uitgevoerd en daaruit bleek dat de leverwaarden nog steeds te hoog waren. Gezien die dus blijkbaar standaard te hoog zijn, ben ik net gebeld met het bericht dat ze ook een leverbioptie doen. Ik mag hem morgenavond ophalen, maar dan zullen de uitslagen nog niet allemaal binnen zijn. Dat kan tot een week duren. -O-

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:04

Pff dat duurt nog lang dus, sterkte!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:13

Heel veel sterkte!

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:52

Sterkte met je kleine man!!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 18:15

Bedankt... idd dat wachten hè... lastig-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:59

Joh, wat een verhaal......

goede raad heb ik eigenlijk niet voor je, ik vind je wijs en verstandig in wat je doet.

Kan wel een virtuele arm om je heen slaan. 't Is wel niet veel, maar misschien is het wat.

Knuf voor Billy en Trulsa.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:21

Heftig, hoor. Sterkte de komende dagen, vooral ook voor Billy :(:)

xWinnyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:48

woow, dat is echt een moeilijke beslissing! Ik zou het eigenlijk wel proberen, ik denk dat je je heel erg schuldig zou voelen als je hem eerst zou inslapen... Dat verhaal van die pony die je hebt laten inslapen is echt vreselijk! Maar een paard naar het slacht doen zou ik ook nooit doen eigelijk. Ik hoop voor jou dat ik je een beetje help met dit berichtje, al weet ik datd het jou beslissing is en dat jij de enige van iedereen hier bent die weet wat het beste is voor de pony. Erg veel sterkte!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 20:59

Bedankt voor de virtuele steun. Dat is wel fijn.

angieHH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:24

Meid, wat krijg jij het voor je kiezen!
Ik weet helaas uit ervaring wat het is als je eindeloos tobt met een zieke pony. Iedereen verklaarde mij voor gek toen ik na 10x in de kliniek tóch nog koos voor een kostbare operatie met opname.
Maar ik heb al die tijd mijn hart gevolgd en hij heeft het uiteindelijk gered en is weer gezond. Ik ben nog elke dag blij als ik hem in de wei zie. Anderzijds had ik er ook vrede mee gehad als hij het niet gered had in de kliniek, ik had hem immers elke kans gegeven en als hij zelf/zijn lijf dat niet aankon/-wilde, dan was het ook goed geweest.
Veel sterkte toegewenst enne...blijf bij je eigen gevoel!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:15

Wordt een hele spannende week voor je zeg ..wachten op de uitslagen overigens vind ik je heel sterk en moedig wat je er allemaal voor doet..veel sterkte komende tijd

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 08:22

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik merk ook wel dat mensen denken; waarom al dat werk en die kosten, voor zo'n mini waar je niet eens mee kunt rijden. Maar zo'n beestje heeft toch evenveel rechten als een dure dressuurknol??? Ik vind mijn paarden, die geen van allen werkelijk iets presteren, echt niet minder waard dan Totilas.

Billy is trouwens ook erg knap :)
http://www.youtube.com/watch?v=pQR-YjNtjN0

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:43

Ik snap je ook volkomen, heb zelf een paard van 27 die nu al ruim 3 jaar op hoge medische kosten staat.ze is al die tijd al lekker met pensioen ik wandel elke dag met haar door het bos..overigens ben ik wel duizenden euro's eraan kwijt geraakt.nooit moeite mee gehad zij was mijn liefste alles..ik heb nu voor mezelf besloten als ze weer een dip krijgt dan laat ik haar gaan ..dit ook in overleg met de paarden kliniek, hoe moeilijk het dan ook even is , ik heb er dan zeker vrede mee en ga zeker op zoek naar een nieuwe liefde..

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:44

Haha billy is echt schattig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:46

Billy is leuk :+:

Het is de band die je ermee hebt, de liefde die je voelt, en dan maakt het niet uit of het Billy of Totilas is........ denk ergens dat Billy heel wat gelukkiger is dan Toot......