En wat zijn nou de BESTE stalschoenen voor herfst/winter??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie_91

Re: En wat zijn nou de BESTE stalschoenen voor herfst/winter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:27

gewoon bottines van de decathlon :) lekker stevig, goed warm en helemaal niet duur!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:38

Ik heb ariat stalschoenen. Ondanks dat ik ze invet en alleen gebruik met uitmesten en lopen.
Beginnen ze nu alweer stuk te gaan. Voering aan de binnenkant laat los en de buitenkant krijgt alweer barsten.
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... dhpur.html
Heb ze volgens mij dit voorjaar gekocht.

Ga voor de winter ook maar weer opzoek naar schoenen of laarzen. Heb altijd koude voeten.
Laatst bijgewerkt door sietske83 op 23-09-12 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:43

Ja, dat had ik ook met mijn Ariats... Die gingen ook binnen een jaartje stuk, ondanks invetten. Veters gingen stuk en barsten in het leer. Dus ik zou ze niet onverwoestbaar noemen. Maar ze zitten wel erg lekker!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:58

Ik ben blij met mijn muckboots als ik dit zo lees...
Die kunnen echt niet stuk gewoon :n

_Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:01

Ariat! Heb ze al een paar jaar en doen het nog steeds. Zijn waterdicht en lopen geweldig.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:08

Ik heb mijn mountain horse schoenen al 10 jaar. Zitten heerlijk en redelijk onverwoestbaar want ik heb ze nooit ingevet en toch heel wat stallen gemest. Inmiddels zijn ze echt helemaal op en versleten maar kan nergens dezelfde vinden. Ariats ga ik niet aan beginnen. Ik hoor van iedereen dat ze heerlijk zitten maar na een jaartje zijn doorgesleten.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:10

snowboots :j
vele malen goedkoper, zijn heerlijk warm én waterdicht, er bestaan ook lage dus dan heb je geen laars.
je hebt veel grip als het glad is.
ik vind ze HEERLIJK!

x_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:48

wij zweren heilig bij de REDBACK stalschoenen! wij hebben een eigen manegeen lopdn er allemaaal op, weer of geen weer altijd! e zitten heerlijk en gaan lang mee waterdicht en we rijden er ook mee!

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:01

Aldi en Lidl hebben elk jaar snowboots voor 20,- dit zijn half hoge schoenen, volledig waterdicht en lekker warm. Je kan er prima mee door de plassen lopen en je heb voldoende grib bij gladheid. Ik heb 3 winters gelopen op 1 paar, zijn nu wel echt aan vervanging toe.

Dos_Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:23

Zijn waterdichte bergschoenen van goede kwaliteit geen optie? Deze vind ik zelf veel beter lopen dan laarzen. Ze zijn niet gevoerd maar je kunt wel dikke sokken aandoen. In de zomer lijkt het me trouwens ook niet fijn om op gevoerde schoenen te lopen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:30

Ik heb wandel/berg schoenen van de Scapino waar ik inmiddels al 6 jaar op rondwandel (Door weer en wind, sneeuw, modder etc.)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:43

Ik zweer ook bij de Mountain Rider schoenen van MH :j Ik heb ze alleen zelf niet goed onderhouden waardoor er nu (na 2 jaar intensief gebruik) barstjes in het leer zitten.. Binnenkort maar weer eens nieuwe halen. Wanneer het écht koud is draag ik mijn Muckboot-laarzen, kan me voor stellen dat de schoenen ook heerlijk zijn. (de laarzen rekken trouwens goed mee, mijn kuit past er ook met gemak in (kuitmaat 43 :) )

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:45

Goede bergschoenen van een outdoor of sportwinkel misschien?
Warm, droog, versteviging en loopt heerlijk.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:46

Schoenen tjah....... Eerlijk is eerlijk, ik ben in de winter meer van laarzen (vooral met de hoeveelheid modder die er ligt) en dan zweer ik toch wel bij Ariat... Mountainhorse daarvoor gehad, die waren ook super fijn! Gaan allebei lang mee. Vind zelf Ariat vaak wat "mooier" ;)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:16

Lowa Renegade II Mid Women, kost wat en je hebt ook wat ;)
Gegarandeerd waterdicht, althans tot op heden bij mij (gebruik ze al jaren), ook bij intensief gebruik, kan er ook prima meer rijden (ook al ogen ze wellicht niet zo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:59

Ik heb ruim 2 jaar met mijn scapino bergschoenen gedaan en nu komen er gaten in de voering.
Nooit onderhouden en dagelijks aan,zowel met rijden,wandelen,uitmesten...door weer en wind.

heb nu ariat terrain's overgekocht ben ik ook erg benieuwd naar.

met echt koud weer draag ik mijn MH highriders, heerlijk warm en ook geschikt voor bredere kuiten trouwens!!
(mits je maat 'wide' hebt).

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 13:18

Ik heb vandaag een paar mountain horse Riders gekocht, in zwart leer. Zitten lekker en zien er stevig uit. Heb ook goede leeronderhoudspullen erbij gekocht zodat ik hopelijk er lang mee kan doen.
Nu zaten er in de doos ook 2 losse zooltjes oid met schuim erop. Is daar nog een bedoeling mee?

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:24

hele warme joppers zijn wel geschikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:27