Ervaringen Amigo Bravo/Hero

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

h231

Re: Ervaringen Amigo Bravo/Hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:12

Als toevoeging heb ik deze dekens al een geruime tijd en vertoont nog geen noemenswaardige gebruikssporen. Combinaties met onderdekens zijn ook fijn voor verlenging van de levensduur.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 16:45

Ik heb vandaag op stal een Amigo deken van een stalgenootje geprobeerd en helaas lag deze niet mooi. Hij zat duidelijk te strak bij de schouder, een maat groter zie ik niet zitten omdat ik dan denk dat hij echt te groot is. Dus ik vrees dat de Amigo toch af gaat vallen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:05

Ik heb zojuist de Amigo Bravo gekocht voor mijn paint horse, maat 6.6 en die ligt goed. Ze heeft een redelijk brede bouw. De hals en een onderdeken horsliner van 100 gram heb ik besteld bij de Paardendrogist. Benieuwd hoe ze in de praktijk gaan bevallen.

Wat me wel opvalt is dat die Amigos geen schoftbontje hebben! Jammer.

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:11

Barbara88 schreef:
Ik heb vandaag op stal een Amigo deken van een stalgenootje geprobeerd en helaas lag deze niet mooi. Hij zat duidelijk te strak bij de schouder, een maat groter zie ik niet zitten omdat ik dan denk dat hij echt te groot is. Dus ik vrees dat de Amigo toch af gaat vallen.

Al wat anders gevonden ? Ik liep tegen een chilton op van Horseware, ik heb hem besteld , ben benieuwd hoe die zal liggen!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:21

Wat is de functie van een schoftbontje als de deken vrij ver over de schoft heen valt?
En als het regent, dan is het bontje toch helemaal nat? ;)

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:42

Ik heb een kruizing Haf/Tinker met een enorme borst.
Amigo ligt prima, hoewel hij inmiddels een beetje uit zijn deken gegroeid is.
Heb voor hem een Amigo regendeken van vorig jaar( kleur java- bruin/rood) ( geen hero, bravo of mio) welke het is? je had er 4 kleuren van.
Deze zit inmiddels iets krapper rond de borst en z'n kont komt er iets uit, dat is een 1.83, die zou voor het mooie een maat groter mogen zijn.

Daarin tegen heb ik ook een Bravo gekocht voor dit seizoen, ook 1.83.
Deze valt veel groter! Wellicht omdat je er onderdekens aan vast kunt maken?

Verder heb ik bucas, deze liggen erg goed rond de borst en je hebt er ook de bigneck versie van, speciaal voor de bredere borsten.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 14:00

Ik heb nu een HH Thor regendeken om te passen maar dat is een 205 en ik denk dat die te groot is, de 195 was echter te klein. Ik zit nu met de gedachte te spelen om toch een Rhino te proberen. Ik heb begrepen dat deze iets groter valt dan de Amigo. Maar goed ze zijn wel weer een stukje duurder.

edit: Ik heb ook een Amigo Bravo 0 gr gepast maat 6.6 deze was te klein voor hem.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:12

Stukje pasadvies vergelijking Bucas vs Horseware van de site van Paardendrogist±

Citaat:
De Horseware dekens zijn in vergelijking met de Bucas dekens qua ruglengte iets korter en qua lengte naar beneden iets langer. De Bucas dekens zijn in vergelijking met de Horseware dekens qua ruglengte iets langer en qua lengte naar beneden iets korter. Wanneer u een kort en breed paard heeft zal een standaard Horseware deken vaak beter passen en wanneer u een lang en smal paard heeft zal een standaard Bucas deken vaak beter passen. Maar beide merken hebben ook dekens in hun assortiment met speciale pasvormen.

misschien heb je hier iets aan ;)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 14:15

Ja bedankt ik had het idd al gelezen. Het is en blijft lastig vind ik de enige manier om het echt te weten is door te passen. Overigens denk ik dat ik onder de categorie breed en lang paard val :p

h231

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:06

Ik krijg net een vraag over de maat van de Amigo Optimo, heb de mijne even niet bij de hand maar er staat mij wel iets van bij dat ik deze kleiner bestelde dan eigenlijk moest? Iemand anders ervaring mee?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:36

snottebel schreef:

ja bizar...
ik heb had al een rode dunne amigo, die pastte precies op mijn jonge paard, had in die maat ook een paar liners aangeschaft...
toen zag ik een amigo bravo, met aansluiting voor de liners, te koop staan, dus die erbij gekocht, handig om de liners vast te maken!
maar die lijkt inderdaad ruimer te vallen, want die is gewoon soort te groot nog... :+

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:37

Nouvel schreef:
snottebel schreef:

ja bizar...
ik heb had al een rode dunne amigo, die pastte precies op mijn jonge paard, had in die maat ook een paar liners aangeschaft...
toen zag ik een amigo bravo, met aansluiting voor de liners, te koop staan, dus die erbij gekocht, handig om de liners vast te maken!
maar die lijkt inderdaad ruimer te vallen, want die is gewoon soort te groot nog... :+

Bij de mijne is de borst en ruglengte goed, maar verder lijkt het wel een jurk!

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:00

Ik heb het weekend de chilton medium binnen gekregen met hals maat 206 en hij past perfect op mijn fries! (heb ik bij horsewaredekens.nl vandaan)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 19:17

Nou ik heb nu de rhino original medium maat 206 besteld. Zal als het goed is dit weekend komen dus ik ben benieuwd. Als ie bevalt dan bestel ik ook nog de heavy en een liner.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:13

ik verwacht mijn amigo as vrijdag, hopen dat die past, want misschien moet ik toch nog een halve maat kleiner

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:57

Ik heb volgens mij de bravo?
deze: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 1386_n.jpg

Ik vind hem heel fijn! mijn pony is nogal moeilijk met dekens... gaan vaak achter de schoft liggen.
Deze blijft goed liggen en blijft wél heel, de rest van de dekens zitten vaak al scheuren in.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 18:27

Ik heb vandaag mijn Rhino original gepast en die ligt goed. Het is uiteindelijk een 6.9 geworden, en die had hij ook echt wel nodig. Ben er blij mee!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:33

Nou ik heb mijn Rambo optimo ontvangen. Ik was wel een beetje bang ivb met de maatvoering, omdat iemand hier een deken van 180 op een paard van 176 had liggen en mijn paard is maar 170, en smal gebouwd...En ik had een 190 besteld, van andere rambo dekens heb ik altijd 198 en van andere merken 205.

Maar hij past!! Ik ben er zo blij mee, deken zit als gegoten. Hij ligt ruim maar niet té ruim, de staartinplant ligt precies bij het begin van de staartflap. Op de foto's is zonder onderdeken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:47

Zo die ligt zeker netjes ik hoop dat hij goed bevalt!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:52

ik heb ook al jaren amigo na vier jaar is hij nu op.ik heb nu een rhino gekocht. krijgt hij op als hij geschoren is.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:12

As je de HH overweegt, kijk dan ook eens naar WeatherBeeta.
Ik vind de WB dekens kwalitatief niet onderdoen voor Amigo. Mijn paarden doen er járen mee.

Ik heb ook HH Thor regendekens en die zijn prima, maar net iets minder mooi afgewerkt, je ziet dat er relatief goedkope materialen zijn gebruikt. WB gebruikt sterkere stoffen en mooiere fournituren.

Voordeel van jou van de WB boven de Amigo zou kunnen zijn dat de voorsluiting verstelbaar is.