Wat betalen jullie zomers 24/7 weidegang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Wat betalen jullie zomers 24/7 weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 13:31

Laatste post aangepast.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:33

Lottie84 schreef:
In de winter staan ze snachts op stal. Dan zetten ze enkel buiten en binnen, voeren en mesten.
Geen warm water, geen toilet, geen binnen of buitenbak, geen longeerbak of paddock. Enkel land en boxen.
Daar betaal ik 170 voor, voor een pony. Voor 230 heb je alle faciliteiten erbij op een andere stal in de buurt dus dat is naar verhouding duur. Als ik in een bak wil rijden betaal ik 5 euro per uur huur, dat komt er dan nog op. Ik vind de zomerprijs echt te hoog. Ja ze onderhouden het land, maar dat moeten ze toch want er lopen ook koeien.

Ja dan is het idd wel prijzig.
Maar ik weet ook niet in welke regio je zit?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 13:35

In Zuid Limburg

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:36

zie OP

In limburg

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:37

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je zomer en winter hetzelfde betaalt. Klopt dat? Als dat het geval is, vind ik € 150 nog niet zo gek. Er zijn weliswaar geen faciliteiten, maar weiland is duur (hier 45-50 duizend per ha, verdien je dus nooit terug in verhuur) en het onderhoud ervan kost ook geld. Dat geldt ook voor goed verzorgen. Mesten, voeren, binnen en buitenzetten kost ook tijd die de dame waar je paard staat niet voor niks wil doen. Je schrijft daarbij dat ze 'enkel' dit doen. Wat zouden ze dan nog meer moeten doen? Dit kost zeker een half uur per dag per paard. Maakt dus 15 uur per maand. Als je dat vermenigvuldigd met een uurloon moet je al laag gaan zitten anders heb jij je 150 euro die je betaald al te pakken.

Heb je wel eens echt uitgerekend wat een paard daadwerkelijk kost?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:38

Er is wel een groot verschil in of je op die stal ook s'winters staat, dan betaal je zomers in verhouding meer, ook heb je dan alles erbij (accomodatie)
Als je alleen een weitje huurt zonder iets erbij zal dat goedkoper (moeten) zijn natuurlijk.
Ook hangt het heel erg af welke plaats je woont, hier in de buurt is het veel goedkoper dan de randstad, waar veel paarden zijn en weinig ruimte.
Hier kun je ong. een hectare land huren van de gemeente voor 600 euro per jaar, moet je het wel zelf onderhouden, dus er komen wel kosten bij voor bemesten en de omheining e.d.

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:39

Ik betaal in de zomer voor 24/7 weidegang 100 euro p.m. daar zit verder geen hooi ofzo bij. ze(mijn paard) eet alleen gras nu en krijgt vaak wel een hand muesli en wat snoepjes als extra.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:40

Jeetje wat een prijzen. Toen ik geen ruimte thuis had, had ik mijn paarden op vol pension voor 150 euro in de maand.
Met buitenbak, en iedere dag weidegang van 9-5 uur. Alleen zelf krachtvoer betalen.

Dan zijn prijzen van 150 euro voor wat gras wel errug veel. Maar zeker wel afhankelijk van de regio waar je staat.
Hier kan je een paard weiden 24/7 voor de zomermaanden (april t/m oktober) voor 75 euro per maand.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 13:41

Marion, ik heb al 12 jaar eigen paarden dus ik weet wat ze kosten ;) de prijzen hier in Limburg liggen heel anders dan elders. Met enkel verwees ik naar het ontbreken van faciliteiten. En ik betaal zomers €150 en in de winter €170.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:41

in de zomer dag en nacht op de wei, betaal ik net zoveel voor als in de winter snachts op stal. 180 euro, maar hiervoor wordt in de zomer wel het land waar ze niet op staan steeds opnieuw bemest en aangereden. (deze zomer al zeker 3 keer gedaan per weide stuk) Iedere dag worden de heintjes verzet zodat ze elke dag een stuk vers gras hebben en als het echt op is dan krijgen ze hooi op de wei.
Ik vind het niet erg dat ik in de zomer net zoveel betaal als in de winter, het compenseert elkaar. In de winter staat ze ook vol pension, dus binnen/buiten zetten, brok, stro en hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:41

Omgeving Eindhoven ( 30min van het centrum van Eindhoven met de fiets)

65 Euro per maand voor een paard. Voor zomer en winter 24/7 weidegang en s'winters 2 keer per dag flink veel voordroog. Verder geen bak, Wel water ( op af te spuiten). En een gedeelde zadelkamer.

Maargoed dit is ook zo'n via via plekje waar je heel zuinig op moet zijn als je die eenmaal gevonden heb!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:44

ik betaal voor 24/07 voor mijn paard 40 euro en voor mijn shet 20 euro per maand. in de winter gaan ze overdag het land op betaal ik voor mijn paard 20 en shet 10 euro.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:44

Ik betaal 150 euro wanneer hij 24/7 buiten staat. Wanneer hij naar binnen gaat 250 euro

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:47

Hier in de buurt verschilt het een beetje, denk dat het tussen de €50 en 100 in zit voor de zomer

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:49

50,- Pmnd. Zomer en winter incl hooi, water bak en gezellige zadelkamer. Omheining wordt gedaan en slepen ook maar voeren doen we zelf. Schuilstal etc schaffen we zelf aan. En......ook nog eens op een a-lokatie!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:54

Lottie84 schreef:
Marion, ik heb al 12 jaar eigen paarden dus ik weet wat ze kosten ;) de prijzen hier in Limburg liggen heel anders dan elders. Met enkel verwees ik naar het ontbreken van faciliteiten. En ik betaal zomers €150 en in de winter €170.

Ik ben dan eigenlijk wel benieuwd wat jij reeel zou vinden voor jouw omgeving en stalling.

Bij mij op stal kost het zomer en winter ook hetzelfde. Het is een gemiddelde prijs van € 200 per maand. Een seizoen voor 24/7 buiten hanteren wij dus ook niet. Als het goed weer is, blijven ze buiten. Als het slechter is en ze hebben het buiten wel bekeken gaan ze weer naar binnen.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:57

Paard in het Groene Hart:
Wei met afsluitbare paddock voorin met een schuilstal en nog een afdak daarvoor. 's Nachts mijn paard en 2 kleine pony's buiten, overdag mijn paard, nog 1 paard en 4 kleine pony's. Eigen stal (3,5 x 5) is aanwezig als ik die wens te gebruiken, incl stro. Deze stal wordt ook door niemand anders gebruikt. Hooi en basisbrok mag ik zoveel pakken als ik wil.
Rijbak en nog een aparte paddock zijn aanwezig, evenals een grote kast, keukentje en kantine.
Ik betaal €160 per maand.

Edit: In de winter staat ze 's nachts binnen en betaal ik nog steeds €160.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 14:08

Ik zou €75 pm nog wel reëel vinden. €170 in de winter is (naar hun faciliteiten) al te veel. Daarom Zijn er ook i niet meer klanten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:10

Ik vind het meevallen, ik verhuur zelf ook

als ik uitel wat het onderhoud alleen al kost, voorbeeld, ik laat deze maand 30 are opnieuw inzaaien, 600- kg kalf ( rond de 160,- euro), graszaad 20 kg 160.-, loonwerker inzaaien 60.- en dan het bewerken van land gelukkig zelf kunnen doen door neef, anders kwame daar ook ik schat zo`n 200- euro bovenop. Dat zijn al 600- euro voor 30 are!!
Dan heb ik nog geen kunstmest of omheining oid voor.

Voordroog / hooi is ook prijzig

Ik heb alleen een buitenbak, schuilstallen, paddock en 2 weilanden. Er is wel wat ruimte om spullen op te slaan, maar zadel ed kan er niet liggen. Er is geen verlichting en geen stroom.
Als ik al uittel hoeveel uur ik per dag bezig ben, en dat zou omrekenen naar een minimum uurloon, is het onbetaalbaar, reken maar 2 uur per dag x 8 euro, dat zijn 125.- per maand per paard ( staan er 4)

pacht heb ik dan ook nog, en omheining die stuk gaat of vervangen wordt, accu voor stroom apparaat, benzine voor de pomp om water te krijgen..... Nu ik het zo uittel denk ik dat ik maar omhoog ga met mijn stalgeld
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 18-09-12 14:15, in het totaal 2 keer bewerkt

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:14

ik betaal voor mijn shet €100,- en voor mijn pony €125,-
grote stallen, bak gebruik ik swinters ook als padock, veel land en onbeperkt hooi.
ik sta tevens niet op een pension stal, maar een eigen plek.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:21

75 euro per maand is een vrij reguliere prijs voor opfok per maand. Bij de opfokbedrijven hier moet je dan een afspraak maken op de vaste dagen daarvoor om je jonkie te bezoeken. Een stal is dan niet gereserveerd of beschikbaar. Bij ziekte of als behandeling nodig is, wordt je geacht dat je je dier weer opkomt halen. Ofwel: je paard kan gras eten en verder ook echt helemaal niks.

170 euro voor de stalperiode vind ik wat aan de hoge kant, zeker zonder rijbaan o.i.d. Van voorzieningen als warmwater, toilet e.d. worden de kosten eigenlijk nooit meeberekend. 150 euro zou mss passender zijn, maar veel minder kan niet uit. Dan wordt het werk voor bijna niks gedaan. Lijkt me ook niet reeel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:24

Dan heb je opfok waar ze alleen op het land staan en ook niets bijgevoerd krijgen?
Want voor opfok waar ze in de winter 's nachts ook binnen kunnen en hooi bijgevoerd krijgen ben je al snel 140 kwijt.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:41

bij ons kan je er s zomers voor kiezen of je paard 24 uur buiten laat of niet. De stallingsprijs is het hele jaar hetzelfde, maakt niet uit of je paard wel of niet 24/7 buiten staat. Ik betaal 255. Heb dan wel een altijd berijdbare buitenbak, paddocks, stroom, poetsplaats en goede verlichting. Moet dan wel zelf mesten en binnen en buitenzetten. Maar goed, regio zuidholland is gewoon duur. En dit is echt een ideale stal.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:24

Lottie84 schreef:
Ik zou €75 pm nog wel reëel vinden. €170 in de winter is (naar hun faciliteiten) al te veel. Daarom Zijn er ook i niet meer klanten.

Ik vind het ook best veel. Ik heb veel meer faciliteiten dan jij en betaal minder.
en ik heb eens een weitje incl. stal gehuurd voor 65 euro, zelfde regio.
De stal van mijn vorige post is hooi (en stro voor in de winter) voor 100 en dat blijft het hele jaar gelijk.
Maar denk dat we sowieso blij mogen zijn dat we in het zuiden zitten :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:49

Ragdollcat schreef:
stellanoella schreef:
mijn pony staat 24 uur per dag buiten met winter er bij
dads wel lekken
250 euro
in lelystad is het gewoon duur :(:)
er wordt wel alles voor je gedaan :D
en het is daar heel leuk (:

Pfff hartstikke duur.

Is toch maar enkel gras vreten?

Genoeg land met voldoende gras kost ook geld, zeker in stedelijke gebieden! En onderhoud is ook prijzig. Dat merk je pas als je het zelf de rekeningen van kalk, evt. kunstmest, en het loonbedrijf moet betalen...