Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pluttersput schreef:Hangt er natuurlijk vanaf wat voor lengte scheerkop je er op zet, en hoe kort je het wilt hebbenDie van mij is vorig jaar door iemand geschoren, was super, geen enkel commentaar. Alleen was hij zo kaal dat je zijn vel erdoor heen zag schemeren
Dit jaar probeer ik het zelf met de hondentondeuse. Ik scheer hem nu mee, zodat hij tenminste nog wat vacht over houdt.
SharonIndezz schreef:heb daarstraks een stukje geprobeert met de tondeuse op haar rug, dit werd lichtbruin... weet alleen niet op hoeveel mm die stond hihi. als dit maandag gewoon meegeschoren wordt dat plekje, zul je dat dan zien ?
ik heb hem voor mezelf, niet zodat andere mensen hem al dan niet mooi vinden. Nathalie84 schreef:Er zijn hondentondeuses die het werk wel degelijk aankunnen (zoals een aesculap favorita of Heiniger Saphir), mits daar 3mm messen opzitten kunnen die dat prima aan. Ik werk heb met beide machines gewerkt, daar kun je een paard mee scheren. Maar dat duurt een eeuwigheid ivm smalle scheerkopjes. Ik zou het inderdaad niet doen met een 'goedkope' opscheermachine, die zijn gewoon niet sterk genoeg daarvoor.
als je korter dan 3 mm hebt geschoren ga je dat inderdaad wel zien, maar dat komt wel goed. Misschien kan de scheerster er nog iets aan bijwerken.
loulou schreef:ik ben persoonlijk niet zo van verdovingspasta's, mijn ervaring is dat paarden daar juist onvoorspelbaar van worden.