Wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:24

getver dat is echt vervelend zeg!op zijn zachtst gezegd

Kiara04

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 18:44

Ja ik weet niet zo goed wat te doen,heb naar het politie buro gebeld,maar die zaten vandaag niet,waren alleen bereikbaar op werkdagen of ik moet het alarmnummer bellen,nou dat doen we maar niet! ;)

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:47

tja, kmoet er niet aan denken dat heb bij mijn spullen gebeurd, of dat ze aan mjin paard gaan zitten (moeten ze mn paard wel eerst vangen, knap als ze dat lukt haha). tja ik denk ook een kluis of kast. in iedergeval suc6

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:09

De omheining aanpassen lijkt mij de kortste klap.
De stroomdraden zo plaatsen dat er niemand makkelijk onder-boven-tussendoor kan.
Bij de doorgang een handvat omwikkeld met ijzerdraad gebruiken.
Vervolgens een schakelaar maken in de buurt van je weide (wel op een beschutte onopvallende plek)
Je kunt de stroom er dan snel op en af zetten, zodat je er zelf geen hinder van hebt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:12

een gans ergens lenen (liever nog een paar) als die eenmaal een beetje 'thuis' zijn denken mensen wel 1-x na voor ze je erf opkomen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:37

Gewoon een goede dekenkist of kast aanschaffen die je kan afsluiten, zo maak je het de gelegenheidsdief net een stukje minder aantrekkelijk. Maar ik neem aan dat je daar zelf ook al wel op was gekomen.

En je halster, is het 100% uitgesloten dat je jaarling zelf ergens in de wei het halster kwijt is geraakt?

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 06:49

Bienotje schreef:
Gewoon een goede dekenkist of kast aanschaffen die je kan afsluiten, zo maak je het de gelegenheidsdief net een stukje minder aantrekkelijk. Maar ik neem aan dat je daar zelf ook al wel op was gekomen.

En je halster, is het 100% uitgesloten dat je jaarling zelf ergens in de wei het halster kwijt is geraakt?

Ja we hebben met zijn alle de hele weide uitgekamt,maar geen halster te vinden.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 07:26

Nou,ik had gisteren een bericht naar de eigenaar gestuurd van de wei,over wat er gebeurd was,en nu stuurt hij net terug dat hij er genoeg van heeft en dat ik maar moet gaan uitkijken naar een nieuwe wei.Dat ik er vanaf 1 augustus volgend jaar af moet :? :(

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:03

Kiara04 schreef:
Nou,ik had gisteren een bericht naar de eigenaar gestuurd van de wei,over wat er gebeurd was,en nu stuurt hij net terug dat hij er genoeg van heeft en dat ik maar moet gaan uitkijken naar een nieuwe wei.Dat ik er vanaf 1 augustus volgend jaar af moet :? :(

das misschien nog de beste oplossind :)

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 08:58

Nou als de weides voor het oprapen waren misschien wel,maar helaas krijg je hier in de omgeving niet zo snel een wei.En bovendien ligt deze wei op zo'n topplek,ik wil helemaal niet weg!Gisteren nog gebeld met de eigenaar van de wei,en we gaan nu idd zien om een vogelhuisje met draadloze camera ofzo te plaatsen.Ben benieuwd of dat lukt en of er dan ook resultaat komt.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 17:19

Nou het is een hele tijd rustig geweest,gelukkig,maar nu kwamen mijn man en dochter net bij de wei aan,hebben ze het zeil wat over ons hooi lag gestolen, -:(- .
Ik weet het niet meer hoor,camera hebben we niet gedaan omdat 1 het heel duur is en 2 we bang zijn dat ze het vogelhuisje stelen met de camera erin, := .
Het hooi was nog droog en aangezien het hier al de hele dag regent,moet het dus pas gebeurd zijn, :( .
Iemand nog goede ideeen?Want ik zit er ff doorheen.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:26

Koop een goedkope cam of haal een defecte op van marktplaats, hang het ergens op met een draad dat het net echt lijkt.. vervolgens maak je waarschuwingsbordjes dat er word gefilmt en er direct politie bij komt als onbekenden in de wei zijn. Schrikt wat af

En een lamp die aanspringt is ook erg handig!
Laatst bijgewerkt door 060606 op 03-10-12 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:26

Nou dit lijkt meer op pesten hoor.. vliegendekens en hoofdstellen hebben nog waarde.. maar wie heeft er nou wat aan een vies zeil ??

Is er misschien iemand boos op jullie ??

antwoord op post hierboven, je hebt ook dummy camera's ...

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:31

Het klinkt mij meer alsof iemand jullie weg wil pesten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:39

Klinkt in mijn oren ook alsof iemand jullie daar weg wil hebben, en vind ook wel dat de eigenaar raar reageerd...
Weet niet wat voor type het is maar heeft hij er niet wat mee te maken? Waarvoor steelt iemand in godsnaam dat soort spullen zonder echt veel waarde...
Of is het niet iemand van de pensionstal ofzo?

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 18:02

Het zeil was een zeil van de vrachtwagen,dus een heel behoorlijk zeil,misschien dat dat wel de ogen uitstak van iemand?De eigenaar van de wei heeft nog gebeld en zijn excuses aangeboden,hij reageerde zo omdat hij voor het eerst verhuurd en deze problemen niet had verwacht.Hij kwam zelf ook met het idee van een camera,dus van die kant geloof ik niet dat het fout zit.Wegpesten zou kunnen,maar zou niet weten door wie,we kennen daar niemand buiten de mensen van de pensionstal.De eigenaars van de pensionstal om de hoek zijn juist heel behulpzaam,we krijgen de stroom van hun,omdat zij al direct zeiden geen stroomapperaat erneer te zetten omdat dat binnen de week gestolen is.En ze hebben geholpen om palen in de grond te krijgen,dus van die kant kan ik hem me niet voorstellen.Mijn man denkt aan de boer,onze wei ligt tussen zijn twee weides en hij wilde dit weiland eerst kopen maar vond het te duur,toen heeft mijn verhuurder het gekocht.Ik zat zelf ook al te denken om een bord te maken waarop staat dat er camerabewaking is en dat er aangifte gedaan is.Morgen ga ik zowiezo aangifte doen,heb net al met de politie gebeld.Die nepcamera's zijn ook een goed idee!Bedankt voor het meedenken!

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 13:15

Heb gisteren nog een nepcamera besteld en als het goed is komt deze vandaag aan,nu hopen dat ze deze niet uit de wei stelen, 8)7 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:20

Ik hoop voor je dat het effect heeft want dit is wel een vervelende situatie...
Gelukkig heeft de eigenaar zn excuses aangeboden, ik hoop dat je er snel achter komt wie het gedaan heeft.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 13:23

Annickkii schreef:
Ik hoop voor je dat het effect heeft want dit is wel een vervelende situatie...
Gelukkig heeft de eigenaar zn excuses aangeboden, ik hoop dat je er snel achter komt wie het gedaan heeft.

Ja idd,mijn man zei al eens een dag te gaan posten bij de wei,maar er zit telkens een paar weken tussen,dus ja dan kan ik wel elke dag er gaan zitten, := .
Vind het gewoon een eng idee dat iemand bij mijn paarden in de buurt komt,hoelang duurt het voor ze de overstap maken van spullen naar paarden is mijn angst, -O- .

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:31

je kan bij de action slotjes halen, misschien moet je dan zon klein slotje aan het halster doen? weet dan hou te belachelijk voor woorden maar anders blijf je halsters kopen. en sowieso een slot op de poort. en een kast kopen met een goed slot waar je je spullen in doet. en meerdere lampen op hangen die aan gaan op beweging. buren waarschuwen. bordje op het hek hier waak ik kan dieven goed afschrikken.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:31

Oh gadverdamme ! Dit doe je toch gewoon niet. Misselijk makend... Hopelijk kom je er snel achter wie het heeft gedaan!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:33

dan bedoel ik gewoon zon bordje waar een stoere hond op staat met hier waak ik! of een bordje met "camera toezicht"

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:35

Hoever zit weiland van de buren af?
We hebben hier een apparaatje liggen dat bedoelt is tegen zakkenrollers, is een klein plastic ding die je aan bijv. je knip vastmaakt, en een koordje dat je aan jezelf vastmaakt.
Als er druk op het koord komt maakt het een afschuwelijk lawaai. Misschien wat goedkope spullen in een kist stoppen om een nieuwe diefstal uit te lokken, en zo'n apparaatje tussen bodem en deksel zetten.
Even aan de buren laten weten zodat die naar buiten komen wanneer ze hem af horen gaan.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:35

Hoe groot is je wei?
Is het misschien een idee je spullen te bewaren in het aller achterste hoekje?
Verweg van de opening van de wei

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 13:40

Spullen heb ik al niet meer op de wei liggen,die sleep ik nu mee op de fiets, :n .Weet iemand waar je een bordje met cameratoezicht kan krijgen?En de enige buur in de straat is die boer, := .
Slot op de poort zal denk ik niet veel helpen,het is maar een lage poort van ongeveer 1 meter,dan denk ik dat ze er gewoon overheen klimmen,en ik heb daar verder geen stroom,dus lampen die aangaan lukt niet.Trouwens dat zeil is gisteren bij daglicht weggehaald.Dus ze zijn nog brutaal ook, -:(- .