Flexchairtraining, baat bij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:55

Woensdag is de flexchair fysiotherapeute bij mij op stal geweest. Zoals beloofd een klein verslagje.

De fysio heeft tijdens mijn les het rijden bekeken en tips gegeven aan mijn instructrice voor mijn houding. Mijn juf is een hele goeie maar ze is geen mensenfysio. Het kleine stukje aanvullende tips heeft ze ter harte genomen. IK was erg blij met die samenwerking!
Verder bleek dat ik een wasknijper ben: ik klem mijn benen teveel aan en ik moet met name mijn bovenbenen loslaten en meer gaan 'zitten'.

Daarna is m'n paard een beetje losgemaakt en onderzocht. Die bleek wat vast te zitten in de onderrug en de achterhand linksom minder goed te kunnen buigen. De dag erna moest ik los longeren met balkjes en veel tempowisselingen om de spierstijfheid tegen te gaan.

Over 3 weken komt ze als het goed is m'n paard nog een keer uitgebreid masseren.

Ik ben er super tevreden over, kan alleen maar positief hierover zijn!

crazyshar

Re: Flexchairtraining, baat bij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 02:13

ik heb afgelopen dinsdag de 2e maal bij de flexchair geweest, helaas was ik heel mijn motoriek over mijn lichaam kwijt.
ik kon het gevoel niet vasthouden wat de fysio me liet voelen en was eigenlijk verder dan het begin.

fysio zegt dat het wel eens vaker voor komt dat je even je "stuur" kwijt bent, over twee weken weer, hopen dan weer wat meer self-control.

fijn dat je fysio en instructrice samen konden werken en er geen te grote ego's waren om jou en je paards gezondheid in de weg te staan.