Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Batlow schreef:Dat kan inderdaad... maar ik ben bang dat mijn paarden daar gebruik van maken, en dan niet alleen bij haar maar ook bij andere. Daarom wil ik graag dat mijn moeder consequent is, maar ze is altijd hartstikke lief voor ze en daar ben ik zeker heel blij mee, maar aan corrigeren doet ze niet, want ja dat kan gewoon nietze is een echte dierenliefhebber, ze is meer liefhebber dan een leider, dat vind ze lastig....
Veulen84 schreef:Batlow schreef:Dat kan inderdaad... maar ik ben bang dat mijn paarden daar gebruik van maken, en dan niet alleen bij haar maar ook bij andere. Daarom wil ik graag dat mijn moeder consequent is, maar ze is altijd hartstikke lief voor ze en daar ben ik zeker heel blij mee, maar aan corrigeren doet ze niet, want ja dat kan gewoon nietze is een echte dierenliefhebber, ze is meer liefhebber dan een leider, dat vind ze lastig....
Ik zou me af vragen waarom mijn paarden daar gebruik van maken. Ik sta met mijn paarden op een grote stal vol kinderen (zonder paarden verstand). Mijn paarden maken daar geen misbruik van. De regels zijn duidelijk, al stuur ik een kind van 7 er mee weg (en ja dat doe ik). Ze hebben zicht te gedragen en geen misbruik te maken van de situatie. Corrigeren doet niemand mijn paard, dat is mijn pakkie aan. Ik straf voor iedereen. Denderen ze weg met een kind krijgen ze van mij op hun flikker. Gaan ze niet aan de kant bij het hek van de wei, reken maar dat mijn straf duivelser is dan wie dan ook.
Het feit dat jij bang bent dat ze er misbruik van maken, zegt iets over jou vertrouwen in hen. Je kunt je paard niet blind krijgen voor fouten als je ze niet vertrouwd om soms een fout tegen te komen.
Maar niet bij mij
En mijn nekharen vliegen overeind als ik hem zo in die riem zie hangen. Maar goed dat komt ook niet aan. Dus ik snap je probleem wel.
Wat al eerder is genoemd, adem in en adem uit en wees blij dat je zulke lieve ouders hebt die hun best voor je doen en je helpen nu je zelf wat minder kan...
.
Ze vindt het allemaal leuk voor me maar zal nooit aanbieden eens mee te gaan naar de paarden. Mijn vader gaat af en toe mee, maar doet dan niks, enkel een aai over de neus geven.
xAlice schreef:Hmmm.. hoezo reageert TS overdreven? Het zijn háár paarden.
Als het een andere bekende was geweest (dus gewoon een kennis, niet haar moeder) die verkeerd omging met háár paarden en niet wilde luisteren had ze waarschijnlijk hele andere reacties gehad.
Natuurlijk moet je respect voor je ouders hebben, maar ook die kunnen dingen verkeerd doen hoor.
pff, beetje omgekeerde wereld dit.
Verder, geen idee hoe je dit kunt oplossen TS, echt een rot situatie.
Sleeper schreef:xAlice schreef:Hmmm.. hoezo reageert TS overdreven? Het zijn háár paarden.
Als het een andere bekende was geweest (dus gewoon een kennis, niet haar moeder) die verkeerd omging met háár paarden en niet wilde luisteren had ze waarschijnlijk hele andere reacties gehad.
Natuurlijk moet je respect voor je ouders hebben, maar ook die kunnen dingen verkeerd doen hoor.
pff, beetje omgekeerde wereld dit.
Verder, geen idee hoe je dit kunt oplossen TS, echt een rot situatie.
Een ander had geen geschreeuw geaccepteerd. Niemand met een beetje zelfrespect, behalve een in dit geval lieve ouder met onvoorwaardelijke liefde, laat zich zo toespreken
Wel fijn om te lezen dat TS ook wel inziet dat haar reactie een beetje te ver ging. Daar zijn we mensen voor: foutjes maken