vraag risico castratie verkoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:52

Ik weet niet of het normaal is, maar ik heb mijn paard als hengst gekocht en wilde hem laten castreren en heb dat, voor ik iets getekend en betaald had, aangegeven. Dit zou de handelsstal (laten) doen, de kosten voor de castratie waren voor mijn rekening en de risico's waren voor hun. Dus ook eventuele infecties en dierenartskosten zouden voor rekening van de stal zijn.
Het is gelukkig allemaal goed gegaan, maar als het fout was gegaan had ik gewoon het hele aankoopbedrag teruggekregen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:05

Een castratieverzekering heeft een premie van 1.6% van de verzekerde waarde.
Neem je de castratiekosten+aankoopprijs, dan kost de verzekering je nog geen 40,-
Ik zal er verder niet moeilijk over doen. Je hebt een koper en bent eens geworden.
Gewoon zelf verzekeren en afleveren na castratie/herstel .Ook laten tekenen dat
de koper hem gezond in ontvangst heeft genomen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 22:47

Kan ik hem dan voor 1 maand verzekeren? Dacht dat dat per jaar ging.
Lijkt me nl erg goedkoop 40 euro.
Betaalde voor simpele verzekering bij mijn merrie al 400,- per jaar.

Ik heb gezegd dat ik hem zodra wond genezen is weg wil hebben, herstel periode is lastig te bepalen maar wil hem wel graag netjes afleveren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:50

Sorry, maar verkocht is verkocht en als het van hun is en ze willen m ruin, prima toch, is hun paard en dus ook alle kosten en risico's voor hun.

Lekker makkelijk, bij jou laten en als iets niet goedgaat mag jij het uitzoeken/ervoor opdraaien en gaan ze op zoek naar een ander paard.

Ze weten toch dat het nog een hengst is toen ze m wilden komen bekijken en kopen???

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:26

Ragdollcat schreef:
Sorry, maar verkocht is verkocht en als het van hun is en ze willen m ruin, prima toch, is hun paard en dus ook alle kosten en risico's voor hun.

Lekker makkelijk, bij jou laten en als iets niet goedgaat mag jij het uitzoeken/ervoor opdraaien en gaan ze op zoek naar een ander paard.

Ze weten toch dat het nog een hengst is toen ze m wilden komen bekijken en kopen???

Is makkelijk gezegd, maar als verkoper ermee ingestemd heeft, kun je verder niks meer doen dan je woord houden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:38

ik zou wel heel duidelijk op papier zetten wat de afspraken zijn. ze kunnen de eisen zoals ze er nu liggen ook gebruiken om onder de verkoop uit te komen als ze in de tussentijd toch nog een leuker paard tegen komen.

en dat gebeurd. ik heb ook wel eens een paard verkocht wat ik nog even zou vasthouden voor de kopers. kleine aanbetaling laten doen en toen kwamen ze opeens met een of ander vaag verhaal en wilde ze de aanbetaling terug en hoefde ze het paard niet meer. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:42

kevje06 schreef:
Oh niet duidelijk geweest, hij word hier gecastreerd, maar wel voor haar.

Daarom vind ik t lastig.

Hij word wel vooraf gekeurd door onafhankelijke dierenarts.

En als hij ruin is en zij wil hem niet meer? Jij moet beslissen of je hem als hengst wil verkopen of als ruin...als hij als ruin makkelijker verkoppt zou ik het zelf doen en dan als ruin verkopen, aan haar of een ander, kosten ruinen in je verkopp prijs mee laren wegen...