Hardhandig,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Re: Hardhandig,

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:17

Ik snap alleen niet, waarom meisjes die op een manege rijden schijnheilig zijn? :')
Maar het is een geluk dat jij zo'n goede ruiter bent met zoveel gevoel.
Dan kun jij hun vertellen hoe het moet.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:39

mika11 schreef:
Ik snap alleen niet, waarom meisjes die op een manege rijden schijnheilig zijn? :')
Maar het is een geluk dat jij zo'n goede ruiter bent met zoveel gevoel.
Dan kun jij hun vertellen hoe het moet.

Lekkere sarcasme, haha. :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:16

Dat crossen doen niet alleen manege ruiters hoor O:)
Mijn paarden vinden het geweldig om zo nu en dan even de gas pedalen open te gooien :D
Niks mis mee als je het met verantwoording doet :7

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:32

Hoi!

Ik heb hetzelfde! Alleen dan is er een heel verschil in de situatie: bij mij gebeurt het met mijn eigen pony's en een goede vriendin van mij.
Mn vriendin, ik noem haar even Marit, Marit en ik kunnen niet zonder elkaar maar vaak ook niet met elkaar. Ik heb eigen pony's thuis, Marit niet. Vroeger reden we bij dezelfde manege, uiteindelijk kwam ik er achter dat het rijden wat ons daar aangeleerd werd niet degelijk rijden is maar meer zitten, inderdaad schoppen en trekken, maar: NIET ALLE MANEGES ZIJN SLECHT.
Mijn vriendin is uiteindelijk gestopt bij de manege, en kwam bij mij rijden, ook op les (van dezelfde instructrice als ik met mijn pony's, bij mij thuis op mijn lesdag, dus samen met mij eigenlijk).
Maar, ik rijdt en heb de 5 jaar met eigen pony's zo'n 6uur in de week gereden. Daarbij opgeteld nog zo'n 2jr manegeles (waarvan 1 jaar op manegepony's en andere jaar op eigen pony) waarbij ik 4 uur in de week reed.
We rijden dus dezelfde tijd, Marit en ik, maar ik heb véél meer ervaring. Marit denkt echter dat zij net zo goed kan rijden als ik, ze denkt ook dat ze echt een sterruiter is.
maar (dit is niet aroggant bedoelt) omdat ik zo vaak train, zo lang train en wedstrijdgericht train, zie ik dingen. En ik zie bijvoorbeeld dat als zij mijn pony graag net als mij ook aan het teugeltje wil rijden ze een paar keer haar handen flink heen en weer haalt. En hop, dan loopt ie, maar niet op de goede manier.
Ik heb haar hier dus al op aangesproken en ze zegt dat dit niet haar bedoeling is. Helaas zijn er mensen die mij niet geloven, ik heb het aangegeven bij mijn instructrice maar die zegt dat ik spoken zie en dat ze netjes rijd voor een manegeruiter (want dat niveau rijd ze). Maar marit doet het als mijn instructrice niet kijkt, ik word hier zo gek van!! En het zal ergens wel een stukje eenzaamheid zijn, denk ik. Een mijn 2 pony's zou marits verzorgpony worden maar marit zei dat ze dan niet wilde dat ik hem nog reed! Ging dus niet door!
Terwijl we verder echt zo'n lol kunnen hebben samen...

Het enige wat jij kunt doen, net als ik doe, is gewoon elke keer dat er iets fout gaat, het direct zeggen! Marit hoort niet graag van mij dat ze niet goed rijd, maar als het in het belan van de pony is, moet je het zeker aangeven!
En ik ben 15.

dus: veel succes en je kunt beter vrienden worden met die meisjes en je kennis delen, dan ze jou verzorgpony laten verpesten! En laat de eigenaar merken wat ze doen! Vraag desnoods of je enkele filmopnames mag maken van de meisjes, zodat hij zelf kan zien wat er met de pony gebeurt. waar ik ook wel benieuwd naar ben: waarom word de pony niet helemaal aan jou toevertrouwt?

patrick87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:00

Crossen hoeft niet per definitie slecht te zijn. Mijn paard doet dat ook soms, heerlijk vind hij het.
Heb je zelf al geprobeert te praten met de meisjes? En uitgelegd waarom het hard aansporen zielig is naar jouw mening?

ashley596

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 20:19

jAH MAAR de welsh vind 't niet leuk vandaar het afrakkeren!
mocht hij het leuk vinden zou ik het niet vermelden

@Nina ze komen als goed is volgende week maandag!
of woensdag,
dan is het adioss!! hahaha

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:41

Het spijt me zeer maar op het moment wil ik het best begrijpen dat die meisjes niks van je aan willen nemen als ik kijk naar jouw reacties...
Natuurlijk is het niet leuk om je vzpony te moeten delen, maar ik moet haar ook zo vaak delen met meisjes die amper kunnen rijden of in de mond gaan zagen, en daar komen ze met dit paard snel achter. Maar misschien als je het vriendelijk zegt ( Ik denk dat je het beter zo kan doen ) als het dan meer effect heeft vinden ze het vaak ook leuker, en dan luisteren ze vast ook beter dan als je aankomt met een aanvallende reactie ( Dat moet niet zo het moet zo )

Verder rijden echt lang niet alle manegeruiters slecht hoor naast mijn verzorgpaardje rij ik 1x per week op een manege en daar word lesgegeven door mensen die je leren juist met lichte speling en/of druk te rijden ipv. te gaan trappen en zagen. Dat is ook de reden dat dit geen kapotgereden pony's zijn die achter elkaar aansukkelen.

( Sorry mocht ik het mis hebben maar volgens mij is hier een SA bezig )

ashley596

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 17:24

Ze zijn inmiddels al weg! :)

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:52

Laten we zeggen Penny's zijn er nou eenmaal ook (Ik heb er ook een hekel aan hoawr!)
Ik doe het dan ook nog niet zo goed maar doe niet of ik er enorm goed in ben en alles weet !