wie is der nou eigenlijk verantwoordelijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gytrash24

Re: wie is der nou eigenlijk verantwoordelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:45

Zal ik doen. Het idd een vervelend iets om mee te maken. Maar als er een hond aan je pony's lip hangt denk je niet aan hoe je het oplost maar je doet het gewoon. Ik zag geen andere optie want toen ik de hond eenmaal beet had wist ik dat die alleen nog maar Cupido zag. Ik heb hem gewoon weg geslingerd in de hoop dat hij zou schrikken en weg blijven. Maar goed ik lette niet op waar naar toe en toevallig was dat net de plek waar die ene boom staat... snap nog niet hoe ik het voor mekaar krijg die hele weg heeft maar 1 boom. En ik gooi hem tegen die boom -_-" typisch.
Ik snap opzich die man zijn reactie wel hoor bedoel in feite viel ik toen zijn hond aan. Maar goed hij had zijn hond terug moeten nemen. En op zijn minst aangelijnt hebben.

Ik post vanmiddag nog wel ff bericht over wat in jou situatie geld denk dat het vrijwel zelfde is als toen bij mij.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:53

Gytrash24 schreef:
Zal ik doen. Het idd een vervelend iets om mee te maken. Maar als er een hond aan je pony's lip hangt denk je niet aan hoe je het oplost maar je doet het gewoon. Ik zag geen andere optie want toen ik de hond eenmaal beet had wist ik dat die alleen nog maar Cupido zag. Ik heb hem gewoon weg geslingerd in de hoop dat hij zou schrikken en weg blijven. Maar goed ik lette niet op waar naar toe en toevallig was dat net de plek waar die ene boom staat... snap nog niet hoe ik het voor mekaar krijg die hele weg heeft maar 1 boom. En ik gooi hem tegen die boom -_-" typisch.
Ik snap opzich die man zijn reactie wel hoor bedoel in feite viel ik toen zijn hond aan. Maar goed hij had zijn hond terug moeten nemen. En op zijn minst aangelijnt hebben.

Ik post vanmiddag nog wel ff bericht over wat in jou situatie geld denk dat het vrijwel zelfde is als toen bij mij.

Jammer van die boom..........

Zo heb ik eens een vlieger tussen de benen van mijn paard gehad. Dus ik eraf en touw doorgesneden met een mes (zat wat om de benen gewikkeld). Komt die eigenaar verhaal halen. Dus ik kom overeind; neemt de eigenaar de benen...... :? :?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:45

Dit was de vraag van TS: maar wie is der eigenlijk verantwoordelijk op dit moment als mijn pony die hond dood trapt of (zwaar) verwond ?

En dit is het enige juiste antwoord: Lees de link van Ikke eerst even dan kan ik het verder kort houden .

De eigenaar (bezitter) is aansprakelijk voor schade door gedragingen van zijn dier.
Als het paard de hond schopt en daar komt schade uit voort dan is dus de eigenaar
van het paard aansprakelijk.
De volgende vraag die je moet beantwoorden is de vraag of er dan ook een
schadevergoedingsverplichting is. Om vast te stellen wordt gekeken naar de mate
van 'eigen schuld' van het slachtoffer (in dit geval de baas van de hond dus).
In het door jou omschreven geval zou ik gaan voor 100% eigen schuld bij de eigenaar
van de hond, waarmee de schadevergoedingsverplichting van de eigenaar van het
paard op nul uitkomt.

:j :j :j

Verder moet je geen appels met peren vergelijken. :n