amyke schreef:Ik heb mijn paard daar direct weggehaald. Ik ben op stal gekomen dit gezegd en we zijn vertrokken. Wel heb ik nog een maand betaald zoals in mijn contract stond. Dus ben eigenlijk niet echt in fout gegaan.
Je bent helemaal niet fout geweest. Als je nog een maand betaald hebt, moet je zelf weten of je die box nog gebruikt of niet. Maar in jouw positie had ik dat niet meer betaald, was zó weggegaan. Als zij contractbreuk plegen door je paard niet naar behoren te verzorgen, dan is het contract ongeldig, klaar. Ook voor jouw kant.
BAStable schreef:Paspoorten moesten we inleveren ivm entingen ed.
Paspoorten inleveren is denk ik ook dé manier om 'controle' te houden zodat mensen betalen.
No way dat ik mijn paspoorten inlever aan een staleigenaar! Ten eerste wil ik er zelf altijd bij kunnen (je moet het paspoort bij je hebben als je onderweg gaat) en ten tweede vind ik het document té belangrijk om in handen van iemand anders te geven.
Nou is het voor een staleigenaar verplicht de paspoorten te kunnen tonen bij controle, dus mijn paspoorten liggen altijd ergens waar de staleigenaar er bij kan indien nodig: in mijn afgesloten metalen zadelkast, waar de staleigenaar een reservesleutel van heeft liggen. Als pensionhouder het inenten organiseerd, kan hij/zij 2 dagen mijn paspoort hebben voor de DA, maar mag ie m gelijk weer inleveren.
Ze wou het stalgeld niet aannemen, maar ze kon ons ook niet zomaar op straat zetten. 10 dagen later ben ik vertrokken (ook met een buitenritje) en ze heeft geen cent meer gehad. Wel boze smsjes gekregen dat ze een incaso (zo schreef ze het steeds
) bureau erop zou zetten, nooit meer iets van gehoord. 

! Walgelijk.
! Paarden zijn ook helemaal happy.

. Ik heb met mijn voorgaande twee stallingen uiteindelijk toch ellende gekregen. Heel jammer. Bij de een heb ik 3 weken gestaan, waarvan ik dus de laatste week ook betaald had (je betaald voor een maand, he), maar wat een zootje en gedoe was het daar (hele nare dingen daar gezien), bij de tweede heb ik 6 jaar gestaan dus. Waarvan 3 jaar ok, en de laatste 3 jaar werden steeds erger. Ze hielden zich ook niet aan de afspraken (bijvoeren in de wintermaanden), waardoor ik alles alleen heb moeten doen of in toerbeurt met anderen. Prima, maar niet als dat niet de afspraak was en je er wel gewoon voor betaalde. Ik heb niet meer zo'n vertrouwen en merk nu dus ook dat ik eigenlijk alles zelf doe wat mijn paard betreft. Ik sta nu gelukkig op een plek, waar ik mijn paard zowel op gras als op zand kan houden, ik heb er ook een buitenbox bij en een schuur, zodat ik mijn eigen hooi kan regelen. Ik doe alles gewoon zelf, al hoewel ze in de wintermaanden 3x per dag hooi bijgevoerd gaan krijgen. Maar als ik mijn paard nu even van het gras afhaal, voer ik hem zelf hooi op het zand, want in de zomermaanden doet men het bijvoeren natuurlijk niet. Ik vertrouw er gewoon niet meer op, het is mijn dier, de stalling krijgt gewoon maandelijks het bedrag en dat werkt prima zo. Overigens werd er in alle gevallen zwart betaald.