Pension Klanten die zomaar vertrekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:38

amyke schreef:
Ik heb mijn paard daar direct weggehaald. Ik ben op stal gekomen dit gezegd en we zijn vertrokken. Wel heb ik nog een maand betaald zoals in mijn contract stond. Dus ben eigenlijk niet echt in fout gegaan.

Je bent helemaal niet fout geweest. Als je nog een maand betaald hebt, moet je zelf weten of je die box nog gebruikt of niet. Maar in jouw positie had ik dat niet meer betaald, was zó weggegaan. Als zij contractbreuk plegen door je paard niet naar behoren te verzorgen, dan is het contract ongeldig, klaar. Ook voor jouw kant.

BAStable schreef:
Paspoorten moesten we inleveren ivm entingen ed.
Paspoorten inleveren is denk ik ook dé manier om 'controle' te houden zodat mensen betalen.

No way dat ik mijn paspoorten inlever aan een staleigenaar! Ten eerste wil ik er zelf altijd bij kunnen (je moet het paspoort bij je hebben als je onderweg gaat) en ten tweede vind ik het document té belangrijk om in handen van iemand anders te geven.
Nou is het voor een staleigenaar verplicht de paspoorten te kunnen tonen bij controle, dus mijn paspoorten liggen altijd ergens waar de staleigenaar er bij kan indien nodig: in mijn afgesloten metalen zadelkast, waar de staleigenaar een reservesleutel van heeft liggen. Als pensionhouder het inenten organiseerd, kan hij/zij 2 dagen mijn paspoort hebben voor de DA, maar mag ie m gelijk weer inleveren.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:41

Ik ben ook eens weggegaan zonder stalling te betalen. Ik stond eens op een stal waar het -20 was die avond en mijn geschoren paard stond zonder stro in zijn stal. Ik heb de stalhouder een smsje gestuurd of er misschien nog wat stro bij mocht. Volgende dag wou ik stalgeld betalen, begint ze daar toch uit te flippen. Dat wij vonden dat ze niet goed genoeg voor de paarden zorgden, blabla.. (nou, inderdaad!) Dat ik ooit eens 2 meisjes op onze paarden heb laten rijden en een beetje les gegeven had, omdat ik met een gebroken arm liep.. Daarmee bracht ik hun inkomsten in gevaar. Ook dat ik te weinig in de kantine kwam.. Tsja, hallo ik kom voor mijn paard en niet om te zuipen hoor. :+ Ze wou het stalgeld niet aannemen, maar ze kon ons ook niet zomaar op straat zetten. 10 dagen later ben ik vertrokken (ook met een buitenritje) en ze heeft geen cent meer gehad. Wel boze smsjes gekregen dat ze een incaso (zo schreef ze het steeds :') ) bureau erop zou zetten, nooit meer iets van gehoord.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:59

PP >> TAO

amyke

Re: Pension Klanten die zomaar vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:05

@Gamblerscup: achja, misschien moest ik die maand niet betaald hebben, maar uiteindelijk stond het wel in het contract. Zij heeft dit niet nageleefd, maar ik wil geen naam achter mijn rug dat ik niet eerlijk ben. Op deze manier heeft ze mij ook nooit iets kunnen maken. Wel heb ik het oude bedrag betaald en niet wat zij wou. Hier heeft ze ook een advocaat opgezet (inderdaad, voor 50 euro). Maar na een duidelijk brief dat ze geen poot had om op te staan hebben we niets meer gehoord.
De stal heeft ze niet kunnen verhuren want die ben ik pas de laatste dag van de maand gaan uitmesten, zolang ik betaal komt er geen ander paard in, ook al stond de box vrij.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:10

Wij zijn van die mensen die zomaar zijn weggegaan met 5 paarden :Y)

Staleigenaar was 9 van de 10 keer hartstikke bezopen, paarden kregen vaak geen krachtvoer, soms niet eens hooi, als ze al hooi kregen was het beschimmeld, zat er glas, papier, blikjes ed in, en het stro was ook verschrikkelijk.
Stallen werden altijd opengelaten waardoor mijn paard al een paar keer ontsnapt was. Weides oplaten waardoor mijn schimmel ontsnapte en over de dijk in volle galop ging, hierna was hij 4 weken kreupel. Moest het van stalgenoten allemaal horen.

Pony had een gigantische vleeswond, en de DA zei dat als het een paar cm naar achteren was geweest, hij het niet gered had. Ook dit was een vreselijke fout van hun, door ze bovenaan de dijk los te laten. :)

De druppel was toch echt dat hij dreigde om mijn paarden aan de dijk te zetten. :)

Alle paarden op stal werden ziek, en niemand die er wat van zei :r ! Walgelijk.

Dus ja... Wij zijn weggegaan, en hebben later die middag een telefoontje gepleegd dat we niet meer terug kwamen.. Een plekje voor 5 paarden zoeken is erg lastig, maar gelukkig hebben we nu een super plek <3 ! Paarden zijn ook helemaal happy. :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:56

@ ShauniBef In jouw situatie kan ik me heel goed voorstellen dat je dan zo vertrekt. Zoiets zou bij ons in principe niet voorkomen. En zou er al iets met één van de paarden van een pensiongast aan de hand zijn. Dan bellen we de desbetreffende eigenaar. Als het er echt op aan komt bellen we natuurlijk eerst de dierenarts en dan de eigenaar. Maar bij een klein iets of iets wat geen spoed is, altijd eerst overleg met de eigenaar.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:58

OP mijn vorrige stalling heb ik ook geen maandopzegtermijn gedaan.
Hun hielden zich niet aan de afspraken dus waarom zou ik dat wel doen?
De afspraak was dat ik zelf de wei, stal etc zou uitmesten, stalling was incl. stalling, weidegang, hooi, stro.
Met de zomer stonden ze gewoon 24/7 op de weide.
Later werdt er gezegt dat we over moesten op val. Nou prima hoor! Maar opeens moesten we dat wel apart gaan betalen....
Binnen werden de stallen afgebroken zodat er nieuwe gebouwd zouden worden. Maar je raad het al, die werden er niet gebouwd. Paarden moesten maar met de winter ook 24/7 buiten blijven, maar er werdt geen overkapping/schuilstal neer gezet.
Hooi moesten we ook zelf gaan inkopen...

Ben toen opzoek gegaan naar een nieuwe stalling. Maandag wezen kijken, stalling beviel prima. Maandag doorgegeven dat we weg gingen en woensdag m'n paardje verhuist.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:02

Nou, ik zou willen dat ik ns wat meer sch.t kreeg aan anderen.....gedragen mn kinderen zich wel....stinken mn honden niet al te erg(haha dat doen ze dus wel...maar niet hun vacht gelukkig)...ligt er niet teveel rotzooi...is mn stal niet een beetje te oude bende......

Lijkt mij heel leuk iemand op stal, maar ik geloof dat ik daar toch een beetje voorzichtig mee moet zijn....

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:28

Wij hebben al jaren kleinschalig een pensionstal of eigenlijk privéstal en geen noemenswaardige problemen. Ooit 1 keer iemand weggestuurd: hield zich nergens aan en zorgde voor veel onrust bij de andere klanten. Ze was not amused als ik het voorzichtig uitdruk. Wij werken wel met een contract met over en weer rechten en regels en inderdaad een wederzijdse opzegtermijn van een maand. Een contract geeft veel duidelijkheid, vind ik.

Ik vind het erg leuk om andere mensen en paarden op m'n stal te hebben, en ben daarom selectief in wie er bij ons op stal staat. Als het niet klikt of iemand heeft een totaal ander idee over hoe een paard verzorgd of gehouden moet worden, beginnen wij er niet aan. Dat voorkomt een hoop problemen. Kennelijk is dat bijzonder, want mensen zijn er meestal erg van onder de indruk als ik dat aangeef.
Bij ons is er in al die jaren ook nog nooit wat gejat of mensen die boos of ontevreden zijn weggegaan. Tuurlijk kan er een keer eentje tussen zitten, maar als ik de verhalen van mijn klanten hoor hoe het op andere stallen er aan toeging, schrik ik soms echt. Er is een categorie stalhouders die zich niet houden aan de afspraken en beknibbelen op voer. Te veel overlaten aan pensionklanten (zoals voeren, mesten, binnen/buitenzetten) levert ook problemen op. De een verzorgt z'n paard bij het overdrevene af, de ander staat in een gore stal. Daarom doen wij alleen volpension.

Hoe het loopt op een stal heeft vooral de staleigenaar in de hand. En mochten er dan toch een keer problemen zijn, moet hij ingrijpen om erger te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:34

Ik had mijn zadel te koop staan, en 2 meisjes wouden het wel hebben. Toen vroegen ze of ze het al mochten gebruiken, en volgende week kwamen ze geld brengen. Ik stemde in. Een week later kreeg ik 20 euro, en de week erna verdwenen ze van stal. Manege krijgt nog geld van ze, en ik heb meerdere berichtjes gehad dat deze meisjes dingen hebben 'gejat'. Egoistische lui, daar gaat mijn zadel en geld! En mijn vest heeft ze ook stiekem meegejat!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:48

Ligt er aan hoe de situatie is geweest....... Ik heb meer dan 6 jaar op een plek gestaan, waar na een periode van een aantal jaar zoveel ruzie was met de mannelijke helft van de stallingseigenaren, dat ik het echt spuugzat was. Hij riep rustig 'k.twijf' tegen je, riep dat je k.tknol het niet waard was zijn land te vertrappen, schreeuwde dit ook rustig waar mijn dochter van 7 bij was (die daar helemaal overstuur van raakte), er kon nooit wat daar (ik had een paard met insuline resistentie en wilde hem wel eens van het gras afhalen en op zand zetten, man man, moeilijk moeilijk, terwijl er plek zat was), mijn paard stond op een gegeven moment vaak alleen op het land (ik wil hem altijd met andere paarden houden), mijn spullen schimmelden bijna mijn zadelkast uit van het vocht, mijn NBer werd gewoon lastig gevallen tijdens zijn werk, want dan gingen de honden gewoon los het erf op (onopgevoede rotbeesten, waar mijn dochter nog een angst voor honden aan overgehouden heeft) of die vent moest ineens heel druk gaan doen met zijn vorkheftruck, al mijn andere paardenvriendinnetjes waren inmiddels al vertrokken met hun paarden, en zal ik nog even doorgaan? Kortom, na ruim 6 jaar braaf elke maand betalen, af en toe proberen de boel uit te praten (maar ja, een eigenwijze botte boer doet zoals hij doet en zal blijkbaar nooit hand in eigen boezem steken), braaf alles opruimen, altijd geholpen met van alles, indien nodig, dit soort situaties mee te maken, dan houdt het gewoon een keer op. Ik ben van de ene op de andere dag vertrokken. Het was triest voor zijn vrouw, daar was ik op zich nog redelijk mee (ze mocht mij graag, maar deed zelf niets om die man wat in te tomen) en ik hoorde inmiddels bij het meubilair als een van de klanten die er het langst hebben gestaan. Maar ik kon die vent niet meer normaal tegemoet komen. Maar goed, heb nog wel de laatste maand netjes betaald, want zo ben ik dan weer wel, maar mijn vriend verklaarde me voor gek. Heb het dan ook alleen gedaan voor zijn vrouw, niets meer, niets minder. Dat je zo je klanten durft te behandelen, zeg....... Ongelofelijk. Ben nu echt zoooooooo blij met mijn huidige stalling. Wat een rust, de bakken zijn stukken beter, ik zit tegen het bos en de hei aan en men is gewoon beleefd en vriendelijk. Zoals het hoort. :j

Ik moet overigens nog steeds een sleuteltje van een schuurtje nog inleveren, maar heb er gewoon geen zin meer in er nog heen te gaan. }>
Dan maken ze maar een nieuwe sleutel van de sleutels die ze nu zelf hebben, hoor, ik heb geen zin meer er nog heen te gaan, want ik heb die periode daar afgesloten voor mezelf.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 07-09-12 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:50

Marion71 schreef:
Wij hebben al jaren kleinschalig een pensionstal of eigenlijk privéstal en geen noemenswaardige problemen. Ooit 1 keer iemand weggestuurd: hield zich nergens aan en zorgde voor veel onrust bij de andere klanten. Ze was not amused als ik het voorzichtig uitdruk. Wij werken wel met een contract met over en weer rechten en regels en inderdaad een wederzijdse opzegtermijn van een maand. Een contract geeft veel duidelijkheid, vind ik.

Ik vind het erg leuk om andere mensen en paarden op m'n stal te hebben, en ben daarom selectief in wie er bij ons op stal staat. Als het niet klikt of iemand heeft een totaal ander idee over hoe een paard verzorgd of gehouden moet worden, beginnen wij er niet aan. Dat voorkomt een hoop problemen. Kennelijk is dat bijzonder, want mensen zijn er meestal erg van onder de indruk als ik dat aangeef.
Bij ons is er in al die jaren ook nog nooit wat gejat of mensen die boos of ontevreden zijn weggegaan. Tuurlijk kan er een keer eentje tussen zitten, maar als ik de verhalen van mijn klanten hoor hoe het op andere stallen er aan toeging, schrik ik soms echt. Er is een categorie stalhouders die zich niet houden aan de afspraken en beknibbelen op voer. Te veel overlaten aan pensionklanten (zoals voeren, mesten, binnen/buitenzetten) levert ook problemen op. De een verzorgt z'n paard bij het overdrevene af, de ander staat in een gore stal. Daarom doen wij alleen volpension.

Hoe het loopt op een stal heeft vooral de staleigenaar in de hand. En mochten er dan toch een keer problemen zijn, moet hij ingrijpen om erger te voorkomen.

Jij klinkt net als mijn staleigenaar. Die doet om bovenstaande redenen ook alleen maar vol pension.
Hij zegt ook: nu ligt alles er netjes bij, als ik de ene zelf laat mesten, de ander zelf laat voeren enz dan is er geen overzicht meer. Daarnaast, hoe wil je het oplossen als iemand dan nooit de stal uitmest, hij wil de paarden niet in de stront hebben staan ook al zijn ze van een ander.

Bij ons op stal is het ook allemaal prima. Iedereen vertrouwd elkaar, er is nooit iets gestolen sinds ik er sta, we weten allemaal waar de sleutels van elkaars kastje liggen. Als het nodig is kan je dus bij iemand haar spullen, soms maken we hier gebruik van maar alles in vertrouwen.

Schrik echt soms van de verhalen die ik hier lees. Slecht voer, geen voer, slechte behandeling van de paarden. Zie je dat dan niet voor je de stal huurt?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:53

Wat een verhalen zeg, ik moet er niet aan denken om meerdere malen te maken te krijgen met niet betalende of onredelijke klanten.

Ik heb een klein pension aan huis, met onze buren als vaste pensionklant en daarnaast andere klanten.

1 keer hebben we een hoop gedoe gehad vanwege een klant die steeds vaker te laat betaalde en uiteindelijk met 2 maanden achterstand zomaar de paarden heeft ingeladen en is vertrokken.

Een paar dagen later kregen we een e-mail dat wij háár geld verschuldigd waren ivm dierenartskosten omdat haar paard te mager was en dit onze schuld was (had gelukkig nog een instemming van haar gevonden dat zij zelf verantwoordelijk was voor het voeren).

Met de huidige pensionklanten hebben we gelukkig niet van dit soort fratsen, fijn om te weten dat het ook normaal kan.

Borg betalen vind ik ook wel een goed middel om te voorkomen dat iemand zomaar vertrekt.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:57

Wij hebben een maand opzegtermijn. We betalen ook een maand vooruit (eerste week van de maand), dus wanneer iemand wel zomaar op zou stappen hebben ze iig niet een maand gratis gestaan.

Gelukkig hebben wij een staleigenaar die zijn afspraken netjes nakomt, dus ik zal niet in een dergelijke situatie komen.
De stallingen worden wit betaald op de zakelijke rekening.

ps. Ik zie dat iemand typt dat je op een zwarte stalling wel zonder opzegtermijn weg mag. Echter, wanneer er van beide kanten afspraken gemaakt worden vind ik wel dat je die na moet komen. En als de staleigenaar netjes de boel verzorgt is het niet netjes om zomaar weg te gaan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:57

Wij zijn ook zogezegd per direct vertrokken, mijn paarden stonden zowat op de vloer en werd zo weinig opgestrooid. Medewerkers waren bot en brutaal, ben zelfs bedreigd met een mest vork.Paarden werden uit het niets geslagen door die ene medewerker. Mijn zeer gevoelige merrie stond gewoon te trillen opstal als deze haar binnen had gezet. Dat ging ons echt te ver heel jammer want de sfeer op stal tussen de pensionklanten was echt super.
De eigenaar en medewerkers verpeste het voor iedereen, iedereen wou weg maar er was gewoon geen plaats op andere stallen of je moest ruim 2x zoveel betalen. Ik ben heel blij dat ik de paarden gewoon thuis kan houden nooit weer zo'n stal vreselijk.

Om op de vraag van hierboven terug te komen zie je dat niet voordat je gaat huren, nee het was toen ik dr net stond veel beter gaande weg liet de stal eigenaar zich steeds meer kennen, als ik zn ads zie op internet vind ik het al moeilijk en hoop ik dat de dieren die dr nog staan niet aan die medewerker overgeleverd zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:01

Hmmmm, nou, borg zou ik dus nooit betalen :n . Ik heb met mijn voorgaande twee stallingen uiteindelijk toch ellende gekregen. Heel jammer. Bij de een heb ik 3 weken gestaan, waarvan ik dus de laatste week ook betaald had (je betaald voor een maand, he), maar wat een zootje en gedoe was het daar (hele nare dingen daar gezien), bij de tweede heb ik 6 jaar gestaan dus. Waarvan 3 jaar ok, en de laatste 3 jaar werden steeds erger. Ze hielden zich ook niet aan de afspraken (bijvoeren in de wintermaanden), waardoor ik alles alleen heb moeten doen of in toerbeurt met anderen. Prima, maar niet als dat niet de afspraak was en je er wel gewoon voor betaalde. Ik heb niet meer zo'n vertrouwen en merk nu dus ook dat ik eigenlijk alles zelf doe wat mijn paard betreft. Ik sta nu gelukkig op een plek, waar ik mijn paard zowel op gras als op zand kan houden, ik heb er ook een buitenbox bij en een schuur, zodat ik mijn eigen hooi kan regelen. Ik doe alles gewoon zelf, al hoewel ze in de wintermaanden 3x per dag hooi bijgevoerd gaan krijgen. Maar als ik mijn paard nu even van het gras afhaal, voer ik hem zelf hooi op het zand, want in de zomermaanden doet men het bijvoeren natuurlijk niet. Ik vertrouw er gewoon niet meer op, het is mijn dier, de stalling krijgt gewoon maandelijks het bedrag en dat werkt prima zo. Overigens werd er in alle gevallen zwart betaald.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:03

_Patricia schreef:
. Op een stal waar ik de paarden reed van staleigenaar gingen mensen ook zo weg, zelfs iemand door z'n achtertuin zodat ze niet gezien werd. Maar dat was ook zijn eigen schuld, zolang je met hem mee praatte en dezelfde ideeën had was je zijn beste vriend en al gaf je eens je eigen mening of zei iets wat hem niet aanstond, waaronder ook stalling opzeggen, dan had je de grootste ruzie waar hij ook de paarden bij betrok(niet op de wei zetten, 'vergeten' voer te geven e.d.) .

Goh wat klinkt dit bekend...toevallig stal in Renkum?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:05

Zo kan ik er ook nog wel een bij doen. Was vertrokken op een stal waar ik al 6 jaar stond omdat de stalhulp gewoon de paarden sloeg, niet buiten zette als ze geen zin had ed. Maar goed netjes vertrokken met mijn 2 paarden.

Naar een nieuwe stal. Mensen zaten der 1 maand in, gingen alles opknappen enzo enzo. Nou puntje bij paaltje gebeurde er niks, maar de paarden hadden het opzich wel oke.
Ze besloten de handdoek in de ring te gooien en hadden al vervangers.
Wij blij!
Deze vervangers wilde alles hetzelfde laten en zouden alles aanpakken.
OKe ze wisten van aanpakken, maar al snel ging het stalgeld omhoog, mocht je niet meer zelf je stal uitmesten (hier moest je dan dus voor gaan betalen), moest je het op zondag zelf maar uitzoeen hoe je paard buiten kwam, en zo nog meer van die ongein.
Ik had een hengst op dat moment. Nee dat was geen probleem.
Toen kwam er een haflinger naast de mijne te staan en dat ging voor geen meter. Die van mij hing een aantal keer gewoon over de rand van de stal omdat hij zo groot was en belande met zijn voet in de voerbak.
Om ste beurt dan maar snachts in de binnenbak tot ze meer aan elkaar gewend waren. Uiteindelijk ging dat gewoon goed.

Nou mijn hengst ging weg om zadelmak gemaakt te worden (a €25 per dag). Netjes afgeproken wanneer hij ging (zeker 1,5 maand van te voren). Weggebracht en toen ik na 3 weken aangaf dat hij terug moest komen kon dat niet! De nieuwe stallen waren nog niet klaar en zo nog eens 100 smoesjes. Dat duurde zo 2 weken (lees dus 14x€25!!!!) en toen zeiden ze nee we willen helemaal niet dat hij terug komt we willen geen hengsten meer. Mijn merrie mocht wel blijven staan. Ik ga beetje op en neer rijden?!
Gelukkig zag ik dat al aankomen en had ik al wat anders geregeld. Dus diezelfde dag mijn hengst nog opgehaald en op die andere stal gezet. Tegen het einde van de maand merrie ook opgehaald (uiteraard dus gewoon opgezegd aan het begin van de maand toen mijn hengst niet terug mocht komen.

Sta nu echt geweldig en mijn hengst is inmiddels ruin. Komen lekker hele dag buiten en krijgen goed te eten. Echt super nu!
Ik betaal vooruit en krijg een bonntje van betaling. Ook heb ik een contract ondertekent. Ik vind het allemaal prima geregeld.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:19

Denk dat er net zoveel onbetrouwbare pensionklanten zijn als stalhouders.
Als je met een fatsoenlijk bedrijf of normale particulier te maken hebt dan regel en bespreek je dingen netjes in onderling overleg en vertrek je ook op een normale manier als je weg wilt. Er is overal wel eens wat maar in normaal overleg los je veel dingen op.
Ik vind echter als je paarden benadeeld worden tav weidegang, strooisel en voer of je wordt zelf onheus bejegend dat en daar is niet over te praten dan is de maat vol. Wij zijn in al die jaren 2 keer per direct ergens vertrokken. Een keer bij een compleet doorgedraaide particulier waar we een paardje hadden staan, die je aanschreeuwde, de baas speelde over je paard en mensen tegen elkaar uitspeelde zodat het ene grote stressbende was op stal.
En een keer bij een pensionstal die werkelijk geen enkele afspraak nakwam en liegen normaler vond dan eerlijk zijn. Paarden die niet buiten kwamen, onbekwaam minderjarig personeel wat in de weekenden de stal moest runnen en met onze hengst over het erf liep te dweilen en daar stelselmatig over liegen. Het de normaalste zaak van de wereld vinden om een paard het halster om te doen en de deur weer dicht te doen zodat de klant denkt dat het paard buiten is geweest... dat soort dingen zijn voor mij de druppel. We hebben een andere goede plek gezocht, per direct alle paarden opgeladen, de stalling tm de laatste dag betaald en vertrokken. Met zulke lieden ga ik geen discussies aan en betalen voor niet geleverde diensten doe ik al helemaal niet.

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:17

ik denk dat het overal wel wat is.
zo heb ik toen wij net onze pony hadden gekocht deze op dezelfde stal laten staan omdat ze daar gewend was en wij toen nog nie zoveel ervaring hadden in hoe een pony gehouden moest worden.
ging altijd wel goed, tot onze pony van stal wisselde.
mijn ouders en ik hadden netjes gevraagd wat die wilde of ik de oude stal leeg moest halen, dit was niet nodig als ik alleen het vuile eruit deed halen en weer opstrooien was dit prima.
dus heb ik dat netjes gedaan en de stal schoon achter gelaten.
vervolgens werd er iedere x wel een andere pony in de oude stal gezat maar ik dacht ja dat is niet meer mijn pakkie an want het was niet meer onze stal.
dus wel, 2 weken later kwam ik weer een x op stal aan zat er een ketting met hangslot om de stal waar mijn pony instond.
dus ik de staleigenaar aangesproken waarom dit was, hij liep helemaal te schreeuwen en uiteindelijk kwam het erop neer dat dit was omdat ik die oude stal ranzig had achtergelaten en als ik niet eerst die stal helemaal grondig zou leeghalen zou die de ketting laten zitten tot het schoongemaakt was.
ik als klein meisje helemaal over de zeik mijn ouders opgebelt dat ik de pony niet uit de stal kon halen vanwege de ketting.
toen kwam mijn vader naar stal om te zeggen dat het netjes afgehandeld was met de oude stal dus dat dit niet eerlijk was en ook nog eens gevaarlijk om een ketting om de stal te doen als er brand zou zijn.
met de staleigenaar was niks mee te beginnen dus heeft mijn vader gezegt dat we per direct weg gingen en dat we die avond alles op kwamen halen en weg zouden gaan en dat die moest zorgen dat de ketting eraf was want anders zou die de stal zelf openbreken.
die was s'avonds gelukkig weggehaald.

toen zijn we tijdelijke naar een andere stal gegaan en inmiddels staan we alweer een paar jaar bij familie van de staleigenaar waar we toen gezeik mee hadden.
heel kleinschalig maar wat een verschil.
alles moet onderling geregeld worden kwa voeren en binnen/buiten zetten.
dit gaat best goed omdat er ook maar 9 personen staan met 1 of meerdere paarden.
iedereen heeft zijn eigen wei en daar mag je het hele jaar gebruik van maken.
bijvoeren is ook nooit een probleem en de bak word ook altijd netjes met regelmaat geslepen.

al met al zijn wij nu heel blij op deze stal en onze pony heeft het ook prima naar der zin.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:08

Citaat:
Schrik echt soms van de verhalen die ik hier lees. Slecht voer, geen voer, slechte behandeling van de paarden. Zie je dat dan niet voor je de stal huurt?

Mensen kunnen heel mooi weer spelen! Daar weet ik inmiddels alles van.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:16

Cowgirl schreef:
Citaat:

Mensen kunnen heel mooi weer spelen! Daar weet ik inmiddels alles van.

En toch, dat heb ik ook wel eens in een ander topic geschreven, verbaas ik me regelmatig over hoe weinig kritisch paardeneigenaren de stal beoordelen. Tuurlijk kan een stalhouder mooi weer spelen. Zeggen dat de paarden zoveel hooi krijgen als ze nodig hebben, altijd goed spul, stallen altijd goed gemest worden etc. Maar kijk naar de paarden die er staan: hoe zien ze eruit en hoe gedragen ze zich. Kijk in een stal, schuif ietsje strooisel weg om te kijken wat daar onder zit. Trek een pluk hooi uit de baal, schudt het uit, ruik eraan. Door al heel kritisch te zijn als je voor de eerste keer komt kijken, voorkom je heel veel ellende.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:33

Ja oke, daar heb je deels wel gelijk, maar in mijn eigen geval dan stonden de paarden netjes buiten toen we kwamen kijken, en de stallen waren we zelf verantwoordelijk voor dus.
Daarnaast is geen enkel paard hetzelfde, mijn paard kreeg 1,5 kilo krachtvoer (terwijl ze nu op een halve kilo staat, maar met meer hooi en gras) en 2 keer per dag een plakje hooi, maar omdat zij zich zo liep op te naaien had ik echt een skeletje als paard na een tijd.
Er waren meer paarden die er slecht uit gingen zien op den duur, maar toen ik daar kwam zag alles er heel netjes uit.

Ach ja, de stal waar ik nu sta is heel anders en ben ik ook meer dan tevreden :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:48

Maand opzeg termijn is normaal maar je hebt ook idioten van stalhouders en ja als het dan nodig is laad ik mn paarden op en vertrek ala minuut of dit nu netjes is of niet!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:52

Zelfs toen wij het absoluut niet eens waren met de manege waar we stonden (wel al +/- 8 jaar geleden) en de stal eigenaar ons de rug toe keerde omdat hij geen poot om op te staan had gingen we nog netjes weg en ruimde we alles op. Dat doe je gewoon niet voor de mensen die om je heen staan al is de stal eigenaar zo'n ******.
Maar ieder verhaal heeft twee kanten. En zelfs dan vind ik dat je voor je medemensen wel geen rotzooi achter hoeft te laten. Stalling betaal je aan het begin van de maand dus daar kun je al niet mee vals spelen, toch?