Paard overnemen als bijrijdster??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:02

Moet zeggen dat ik de eigenaresse/verkoopster wel een hele slimme vind, of eigenlijk uitgekookt :D 1000 euro voor het paard vangen (wat imo in deze tijd echt wel een behoorlijk bedrag is) jij de kosten, en zij kan em leuk blijven rijden als het haar uitkomt (al dan niet voor een paar centen).

Ammenooitniet dat deze contructie er bij mij inkwam. Als ik een paard koop, koop ik em volledig en heb ook ik het voor het zeggen. ALS ik een bijrijder wil, zoek ik em zelf wel uit. En komen dit soort van beroerde constructies er echt niet in. Is voorgeprogrameerd om fout te lopen.

En wat Sabine zegt, voor 1000 euro is ze hem in deze tijd echt niet zomaar kwijt. Dus imo of verkopen zonder haken en ogen, of niet.

Nhmeisje

Re: Paard overnemen als bijrijdster??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 20:34

Het voelt inderdaad niet goed en ook alsof zij dit zelf al helemaal zo heeft bedacht en dan toch haar paard nog kan blijven zien en erop rijden. Ik heb besloten om het niet te gaan doen en gewoon te blijven bijrijden zolang ze hem nog heeft. En in december op zoek te gaan naar mijn eigen droompaardje, zonder addertjes onder het gras. Er zullen vast wel meer paarden zijn waar ik een klik mee kan krijgen en een band op kan bouwen. En het is ook niet echt de manier waarop ik had gedacht een paard te vinden..
Bedankt voor jullie reacties, daardoor heb ik nu een besluit kunnen nemen en denk wel de juiste want moet toch naar mijn gevoel luisteren. Zal misschien even pijn doen als ik hem straks moet missen, maar waarschijnlijk nog meer pijn als ik straks allemaal gezeur en problemen krijg en dat is het me niet waard.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:40

Je kan nog van hem genieten zolang hij er nog is natuurlijk! en je eigen droompaard vind je echt wel don't worry!

Maar cru weg gezegd.. als je géén contract op zou stellen en zogenaamd akkoord gaat met de 'eisen' als het paard op jouw naam staat en jij hebt de prijs betaald is hij van jou. dan kun je het gewoon maken om de eisen te laten vervallen.. natuurlijk is dit een gemeen spelletje. maar ik zie het erg vaak gebeuren!

Goed dat je tot een beslissing hebt kunnen komen!

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:46

KellyOrazio_ schreef:
Je kan nog van hem genieten zolang hij er nog is natuurlijk! en je eigen droompaard vind je echt wel don't worry!

Maar cru weg gezegd.. als je géén contract op zou stellen en zogenaamd akkoord gaat met de 'eisen' als het paard op jouw naam staat en jij hebt de prijs betaald is hij van jou. dan kun je het gewoon maken om de eisen te laten vervallen.. natuurlijk is dit een gemeen spelletje. maar ik zie het erg vaak gebeuren!

Goed dat je tot een beslissing hebt kunnen komen!

Daar ga je hele nare gevolgen aan overhouden lijkt me, en je gaat je er zelf ook niet prettiger van voelen..

Maar inderdaar verstandige keuze, lekker van genieten zoals het nu is, en op zn tijd kom je wel je eigen droompaardje tegen die helemaal van jou is, die van mij staat er nu ook! En wie weet krijgt ze hem wel helemaal niet verkocht, en kan jij hem alsnog op de normale manier overkopen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:03

Nhmeisje schreef:
Het voelt inderdaad niet goed en ook alsof zij dit zelf al helemaal zo heeft bedacht en dan toch haar paard nog kan blijven zien en erop rijden. Ik heb besloten om het niet te gaan doen en gewoon te blijven bijrijden zolang ze hem nog heeft. En in december op zoek te gaan naar mijn eigen droompaardje, zonder addertjes onder het gras. Er zullen vast wel meer paarden zijn waar ik een klik mee kan krijgen en een band op kan bouwen. En het is ook niet echt de manier waarop ik had gedacht een paard te vinden..
Bedankt voor jullie reacties, daardoor heb ik nu een besluit kunnen nemen en denk wel de juiste want moet toch naar mijn gevoel luisteren. Zal misschien even pijn doen als ik hem straks moet missen, maar waarschijnlijk nog meer pijn als ik straks allemaal gezeur en problemen krijg en dat is het me niet waard.

Ik denk dat dit zeker een goede keus is. De deal lijkt niet verkeerd maar oude eigenaar ik ben bang dat je dan gauw echt de bemoeienis krijgt want het was haar paard. En om de vrede en plezier voor jezelf te houden denk ik inderdaad ook dat je echt beter je eigen paard kunt hebben en niet eentje waar nog van alles aan vast zit. Of je zou gewoon echt duidelijk moeten maken als je hem koopt dat je hem ook echt helemaal voor jezelf wil en hem eventueel ook verhuisd en dus geen bijrijder(s) wil.
En misschien ook wel beter om met een schone lei te beginnen. En echt op een rij zetten wat je wil en en welk paard eraan voldoet.
Succes in ieder geval als je straks je droompaardje gaat zoeken.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:05

Goed dat je deze keuze hebt gemaakt. Tuurlijk zal je hem straks missen, maar ooit heb jij je eigen paardje waar je een goede band mee kunt opbouwen. Ik heb zelf ook een draver. Ik was niet op zoek naar een draver en kende het ras ook eigenlijk niet echt. Ik zag haar 3 jaar geleden en was op slag verliefd. In het begin heb ik wel eens gedacht 'waar ben ik aan begonnen' omdat ze niet altijd makkelijk is, maar onze band wordt steeds sterker en ik zou haar nu niet meer kunnen missen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:50

Ik zou hetniet doen want je zit altijd vast aan de bijrijdster en de eugenaresse terwijl het jouw paard dan is.
Succes!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:56

Wil ze hem niet aan jou verkopen zonder al die eisen? Want als ze ervanaf wil weet ze toch dat hij bij jou het goed heeft? En dan kan ze toch altijd nog eens komen kijken?

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 20:18

Ik heb dat nog niet aan haar gevraagd en heb eigenlijk al gezegd dat ik het niet doe, omdat ik ook niet zeker weet of ik in december nog werk heb. Want dat is ook best wel onzeker omdat er veel contracten niet worden verlengd. (werk in de kinderopvang) En een baan in het basisonderwijs waar ik voor heb gestudeerd heb ik ook nog steeds niet gevonden helaas.
Maar heb niks meer van haar gehoord sinds ik heb gemaild dat ik hem niet wil kopen. Dus ben benieuwd wat ze nu gaat doen. Misschien gaat ze hem samen met de andere bijrijdster houden, dat zou natuurlijk ook nog kunnen..
Maar vind het wel vervelend dat het zo is gelopen anders had ik hem waarschijnlijk allang gekocht als al die regeltjes er niet waren. Maar zo is het nu eenmaal, niks aan te doen.

witchking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:45

je hebt een wijs besluit genomen, ik wens je ontzettend veel succes en geluk met het vinden van jouw eigen paardje

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 16:53

Ze heeft me laten weten dat ze hem toch zelf nog houd. Omdat ze hem niet aan zomaar iemand wil verkopen. Dus ik weet nu helemaal zeker dat ik de juiste beslissing heb genomen, want eigenlijk wil ze hem gewoon niet kwijt :P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 00:06

Nhmeisje schreef:
Ze heeft me laten weten dat ze hem toch zelf nog houd. Omdat ze hem niet aan zomaar iemand wil verkopen. Dus ik weet nu helemaal zeker dat ik de juiste beslissing heb genomen, want eigenlijk wil ze hem gewoon niet kwijt :P

Ja dan heb je inderdaad de juiste beslissing genomen.
Blijf je het paard nu wel bijrijden of ga je toch opzoek naar je eigen paard?

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 08:46

Ik blijf hem voorlopig nog bijrijden en als ik in december meer zekerheid heb met mijn werk dan ga ik op zoek naar een eigen paardje :) Droom er al mijn hele leven van dus die paar maandjes langer kan ik ook nog wel wachten :P Weet nu dat het steeds dichterbij komt

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:20

ik zou nooit een paard van iemand overkopen als ik dan direct min of meer verplicht ben de bijrijdster over te nemen en de oude eigenaresse er ook nog op te moeten laten rijden.

Het paard overkopen...prima (heb ik trouwens ook gedaan :) )
Maar verplichtingen daar aan over houden...nee daar zou ik niet aan beginnen

Ow en nu lees ik dat het toch niet doorgaat, beter zo denk ik in dit geval

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:27

Goed gedaan!

Wij hebben ook onze draver 18 jaar gekocht, toen we bijrijdsters waren :)
Zij wilden dat toen ook onder bepaalde vorwaarden en die vlieger ging uiteraard niet op..was zo erg dat we op een dag kwamen en ons paard stond niet op de weide?! Was oude verzorgster met wat vriendinnen gaan rijden en wist waar de sleutel was. Had haar nl gezegd dat ze zo nu en dan van harte welkom was en ze hem heus niet van de ene op andere dag hoefte te missen..bij aankoop aantal maanden niets eghoord en toen opeens was hij weg.
Duidelijke afspraken gemaakt en dat dit niet de bedoeling was ;)

Je kan de eigenaresse aangeven dat de regeltjes je niet geheel lekker zitten..maar zodra zij hem toch nog wilt verkopen, aangeven dat je interesse er is, maar dan zonder de voorwaarden..en het is zo december en dan weet je vast meer ;)
Good luck..hopelijk wordt je contract verlengd!

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:02

Nhmeisje schreef:

Yes! Goede keus!! Ik zou het ook NIET hebben gedaan!! *\o/* *\o/* Geen addertjes idd ;)
Goed gedaan!

elodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:03

goede keus!
je vind jou droompaard echt wel, en dan helemaal voor jezelf.
dat voelt veel beter dan addertjes onder het gras!