Verhuizen naar nieuwe plek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:13

Koper schreef:
Daks schreef:
koper waar basseer je dat op.
Dus alle paarden die dit is overkomen zijn mentaal mishandeld om het zo te zeggen?

Je begrijpt mijn post denk ik niet. Ik bedoel dat schade niet altijd zichtbaar is aan de buitenkant.

daarom zeg ik ook mentaal.
Maar ik denk dat dat wel mee valt.
Alle paarden die ik ken hebben de vuurdoop in 1 keer gehad en zijn allemaal hele sociale gelukkige paarden.
Dus denk niet dat het mentaal heel veel van ze vraagt.

Solanos

Re: Verhuizen naar nieuwe plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:11

Hallo allemaal,

ik lees even aandachtig mee. Ikzelf zit ook een beetje in een dilemma. Ik wil graag een nieuw paard laten wennen aan mijn paard (quarter). Heb het nieuwe paard (belgisch trekpaard/merrie) aantal keren in mijn wei gezet met een draad ertussen. Een keer gillen en verder was het oke. Gisteren stonden ze relaxt te grazen en besloot het draadje weg te halen. Dat ging niet goed. Mijn quarter ging achter de merrie aan en heeft de merrie verschillende keren gebeten. Dat had ik totaal niet verwacht. Ik heb het idee dat hij zijn territorium wilde verdedigen, met ook de twee kleine shetlanders die erbij staan. Ik had het ook niet verwacht omdat mijn quarter eigenlijk altijd heel lief is naar andere paarden, totaal niet dominant, maar... moet ik er nu bijzetten...dat was nooit in zijn eigen wei. Normaal ben ik er ook voor om paarden (onder toezicht) bij elkaar te zetten, ze moeten toch hun eigen rangorde bepalen, maar ik wil niet dat er 1 gewond raakt! Nu wil ik ze laten wennen in een andere wei (eerst weer afgescheiden, op den duur de twee weides openstellen). Tips hoor ik graag.

Daks

Re: Verhuizen naar nieuwe plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:17

Ik zou ze gewoon met z'n 4e op een grote wiede zetten en het ze even uit laten zoeken.
Dan kan je na een uur of 2 je quarter er een keer uit halen zodat je belg bij de shetten kan.