Rumpleteaser schreef:Omdat koper niet heeft voldaan aan de onderzoeksplicht en de verkoper een particulier is, lijkt mij dat koper niet erg sterk staat.
En zelfs al was verkoper een bedrijf, dan heeft koper alsnog veel te lang gewacht (namelijk 8 maanden) als ik het goed heb gelezen.
- Altijd een paard laten keuren dus
- En altijd een contract op laten stellen! Want dat is je enige bewijs van eigendom (paspoort, stamboekpapier: allemaal geen eigendomsbewijs). Het hoeft echt geen ingewikkeld document te zijn, als er maar opstaat wie koper en verkoper zijn en wat (welke paard) en wordt verkocht.
Koper heeft na 3,5 week toch al aangegeven dat de pony niet goed is. En daarna 2 wekelijks ongeveer... Ze heeft niet 8 maanden gewacht om contact op te nemen.
Maar de weg naar de rechter is, zoals meerdere mensen al aangeven, een lange en dure weg. Je moet je daarbij altijd afvragen of je die weg wilt inslaan... Ik denk dat je (als je verhaal klopt
we horen hier maar 1 kant natuurlijk) redelijk sterk staat. Zorg dat je de verklaringen van de VA op papier krijgt lijkt me...