Ervaringen Rambo Optimo Turnout

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:46

bizar die maatvoering!
dat Horseware daar zelf niet voor waarschuwt of aandacht aan besteed...

lenabaars, die zit inderdaad heel mooi!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:58

Die maatvoering snap ik ook niet, het is veel geld, ik heb de eerste keer (winter 2010) 4 maanden moeten wachten en vervolgens zit je daar een beetje naar te kijken van Nou, dit is dus je van het op dekengebied... :? maar nu ik een passende heb gevonden ben ik het daar wel mee eens; beetje jammer dat de 183 een L halsdeel had en ik minimaal een XL moest hebben, maar inmiddels alles in de juiste maat bij elkaar gescharreld.. ;)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:18

Raar hoor, van die maatvoering bij jouw paard. Ik heb geen Rambo Optimo, maar wel meerdere Rambo dekens (maatvoering is hetzelfde bij die allemaal), en de maatvoering is naar mijn idee geweldig! Maten komen erg overeen met maten van andere dekens (normaal 185=bij Rambo 183, 195=191 en 205/215=206). Daarbij passen deze dekens echt altijd is onze ervaring! 3 totaal verschillende paarden, en op alle drie passen de dekens perfect!

Ene paard van mij heeft normaal dus ook 205/215 (meestal 215), is ruim 1.70m. en echt groot (en wat lang), maar deken van Rambo past dus perfect in maat 206 (6,9).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:21

maar van de optimo is volgens mij inmiddels bekend dat deze door de grote loopsplit heel anders valt, veel ruimer...

de gewone horseware dekens vallen naar mijn idee altijd prima op maat inderdaad!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 21:28

Dat zal het wel zijn inderdaad :j

BenaLaars

Re: Ervaringen Rambo Optimo Turnout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:08

ja de rambo protector en de helix enz passen perfect in een 206, alleen de optimo past zo raar..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 12:32

Nou ik heb mijn Rambo optimo ontvangen. Ik was wel een beetje bang ivb met de maatvoering, omdat iemand hier een deken van 180 op een paard van 176 had liggen en mijn paard is maar 170, en smal gebouwd...En ik had een 190 besteld, van andere rambo dekens heb ik altijd 198 en van andere merken 205.

Maar hij past!! Ik ben er zo blij mee, deken zit als gegoten. Hij ligt ruim maar niet té ruim, de staartinplant ligt precies bij het begin van de staartflap. Op de foto's is zonder onderdeken. Ik kan hem iedereen aanraden, hij ligt nu een paar dagen en hij verschuift geen cm, paard heeft super veel bewegings ruimte.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:22

Dat ziet er idd goed uit! Van de maat begrijp ik dus nu officieel ook niets meer. Jij hebt een grotere maat op een kleiner paard liggen...
Jammer dat de deken niet gewoon 1 kleur heeft. Van mijn part hadden ze dan de stof van de plooi wel in een contrastkleur kunnen doen, valt het lekker op. Maar dit vind ik persoonlijk lelijk. Maar goed, voornaamste is dat hij past en je paard er lekker in kan bewegen!
Zelf heb ik de Rambo Duo ( hij is nu nog dekenloos hoor, dat hoop ik eigenlijk zo te houden) maar die zitten hem wat krapjes om de boeg. Krijgt hij dan kale plekken van. Dit lijkt beter.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 22:27

Nee, ik heb geen grote deken op een klein paard liggen, juist andersom! Ik vind de kleuren wel gaaf zo.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:07

:+ Oh ja... zie je, helemaal in de war.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:44

Super dat het gelukt is en dat hij zo goed past!! +:)+

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 10:55

Hm, heb ik wel weer, net heel veel geld uitgegeven aan een deken, issie in de aanbieding :\ dus als iemand de optimo deken in de aanbieding wil kopen, bij ej.nl kost ie nu 305 euro....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:00

Ben wel opzoek naar een nieuwe deken, maar die moet echt bestand zijn tegen trekkend/slopend vriendje en dat betwijfel ik bij deze. Qua bewegingsvrijheid is het een mooie oplossing, maar rambo sih gaf hier een serie drukkingen (schoft) waar ik niet vrolijk van werd. Kosten zijn mij dus te hoog om de gok te nemen.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:03

Oh, dat is nooit fijn.. Wij wachten tegenwoordig altijd op de aanbiedingen, EJ en Divoza zijn continue aan het strooien met kortingen. Ik koop eigenlijk nooit meer paardenspullen zonder korting.
Divoza had kort geleden ook een dag (dierendag?) 30% korting op dekens.

Tamary, ik heb geen ervaringen met paarden die dekens slopen, dus daar kan ik je geen advies over geven. Drukkingen of (schuur)plekken hebben ze bij ons nog nooit gehad van de Rambo dekens. (ik heb dus o.a. de duo, niet de optimo)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 11:04

Ik snap je opmerkingen niet helemaal? De stof is erg stevig, maar wat bedoel je met de een na laatste zin?
Welke uitdrukkingen?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 11:06

Drukkingen op de schoft is echt niet mogelijk met deze deken, of je moet een maat te groot hebben. Hij sluit juist erg mooi aan op de schoft, en de stof is van nylon dus dat schuurt niet. Hoe dat zit met de hals weet ik niet, die gaat pas op als die geschoren is.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:00

Paars: vermoedelijk is een maatje groter beter :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 15:59

josie schreef:

Nee juist een maat kleiner bestellen dan normaal ;)

LisaIts264

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:40

ik vraag me af of de loopsplit en de bewegingsvrijheid ook zo goed werken zonder onderdeken..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 17:52

Ja hoor, dat werkt prima. Waarom zou da niet werken? Hij heeft die split gewoon net als bij de onderdeken. Ik denk dat het juist nog beter werkt. Mijne heeft de deken nu 5 maand op, geen schuurplek te bekennen, nog steeds erg blij met mijn deken!!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:35

CK88 schreef:
josie schreef:

Nee juist een maat kleiner bestellen dan normaal ;)

Neeeee juist niet, ik reageerde op haar bericht over de Rambo Duo!! Zij schrijft dat die kraptjes zit om de boeg (ze heeft geen Optimo), dan absoluut niet een maat kleiner nemen. Juist een maatje groter.

Ja de split werkt net zo goed met als zonder onderdeken, anders zou je de buitendeken ook niet zo goed kunnen gebruiken als bv regendeken (0g)............

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:55

Hoi allemaal,
Ik zou hier graag een vraagje stellen: Ik heb de Rambo original lite besteld voor mijn paard. Nu heb ik gelezen dat de onderdekens van de optimo een betere pasvorm hebben. Zou ik deze onderdeken onder die original kunnen leggen? En zo ja, valt de maat van de onderdeken ook kleiner uit?
Alvast bedankt!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:55

Ik denk dat je een beetje het idee gaat krijgen als dat wij een trui onder een t'shirt gaan dragen. Volgens mij gaat het proppen omdat de Optimo extra ruimte heeft door de loopsplit en de bovendeken een strakke pasvorm heeft. Het is nog maar de vraag of de bevestiging, waar de beide dekens aan elkaar vast gezet worden, overèèn komen met elkaar.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:05

Yellow_Sun: nee dat kan niet, de Optimo liner is alleen geschiikt voor onder de Optimo buitendeken.
Onder de Rambo kan wel prima de Horseware Liner, die is er voor gemaakt (ook voor onder overigens de andere typen, niet alle), kwa maat kan je dezelfde maat aanhouden als je buitendeken.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:13

Ik gooi dit even terug omhoog, ik heb een rambo optimo, maar ik wil nog extra onderdekens aanschaffen. Moet ik dit best een maat kleiner doen dan de outdoordeken of dezelfde maat?