Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(Maar uitzondering bewijst altijd de regel hè)
Sassol schreef:Ik geloof er ook niet in dat paarden 'per ongeluk' op je teen gaan staan. Paarden zijn namelijk heel precies met hun voeten(Maar uitzondering bewijst altijd de regel hè)
En ik ken het ook wel van m'n puberteit, iets gaat niet zoals je het wilt, dan wordt je boos en probeer je af te dwingen. Boos worden op zich is niet zo'n probleem, als je dus maar niet op het afdwingen aankomt.
Op het moment dat je boos wordt is het dus zaak dat je alles uit handen geeft, zodat je heel bewust bezig bent met het tegenovergestelde van afdwingen.
Dat kan dus zijn teugels losgooien en je even met jezelf bezighouden (het ABC zingen bijv.) of als het echt erg is, afstappen.
En JA dat kan ook gewoon tijdens de les. Of je kunt aan je lesgeefster vragen of zij anders een goed alternatief heeft zonder dat je hoeft op te houden met actief rijden.
Iedereen maakt fouten, dat is niet erg, zolang je er maar van leert
Dus altijd zal het wel per ongeluk zijn ivm dat sommige paarden haast hebben, ergens anders heen willen en niet opletten, waar hun voeten belanden.
Sassol schreef:Er zit nog een verschil tussen expres en per ongeluk. Ik zeg dat een paard nooit per ongeluk op je voet gaat staan. Niet dat ze doelgericht voor je teen gaan.
Als je paard namelijk niet goed genoeg oplet, of schrikt en er daarbij voor 'kiest' om jouw kant op te springen, is dat gebrek aan respect. Valt voor mij dus niet onder het kopje 'per ongeluk'.
Als een moeder zo voorzichtig kan zijn bij haar veulen, en ook voorzichtig kan zijn als het op de eigen veiligheid aan komt, kunnen ze dat met net zo min moeite ook bij een mens. Dat ze daar niet voor kiezen, ligt aan het grenzen geven van de mens. Je staat namelijk of hoger in rang, of je springt op zij als de hogere jouw kant op komt.
MirandaFuego schreef:Sassol schreef:Er zit nog een verschil tussen expres en per ongeluk. Ik zeg dat een paard nooit per ongeluk op je voet gaat staan. Niet dat ze doelgericht voor je teen gaan.
Als je paard namelijk niet goed genoeg oplet, of schrikt en er daarbij voor 'kiest' om jouw kant op te springen, is dat gebrek aan respect. Valt voor mij dus niet onder het kopje 'per ongeluk'.
Als een moeder zo voorzichtig kan zijn bij haar veulen, en ook voorzichtig kan zijn als het op de eigen veiligheid aan komt, kunnen ze dat met net zo min moeite ook bij een mens. Dat ze daar niet voor kiezen, ligt aan het grenzen geven van de mens. Je staat namelijk of hoger in rang, of je springt op zij als de hogere jouw kant op komt.
Moeders gaan ook wel eens op veulens staan hoor!
Elke keer als ik boos werd, en dan ook echt boos, steigerde ze naar me, hapte ze of dreigde ze met haar achterbenen. Dat heeft mij heel erg geleerd om tot 10 te tellen. Haar reactie daarop was, dat ik alles met haar kon wat ik wilde.

. Daarna begin ik gewoon opnieuw en probeer ik het opnieuw.
Bo_Cassey schreef:We hebben de TS er niet meer over gehoord. Hoe gaat het nu? Heb je wat aan de tips?
)