Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Noukjuhh schreef:En als jullie haar te pakken hebben, zou ik een kort touw aan het halster maken.
Hebben wij ook vaak gedaan met onze veulens. Die vonden het erg vervelend dat als we ze pakten met het halster.
Die gingen dan ook hangen. Maar wanneer we ze pakten aan het touw, bleven ze rustig staan totdat we het andere touw eraan gedaan hadden.
Het is natuurlijk wel een verschil of een veulen gaat trekken of een paard van 600 kilo, maar het valt te proberen denk ik.
Die vind het ook niet zo leuk als ik haar aan het halster pak. Meer omdat ze bij haar geboorte vlak daarna zo haar medicijnen in haar mond kreeg gespoten. Zodra ik haar aan het halsterTOUW klik. Dan gaat het prima

Destino schreef:Je hoeft er geen heel lang touw aan te knopen, gewoon een stuk dat wanneer ze rechtop staat niet op de grond hangt.
En mocht ze erop gaan staan met grazen, dan trekt ze zich vanzelf wel weer los, kan geen kwaad
Het ergste dat kan gebeuren is dat het touw afbreekt.
Kies wel voor een touw zonder musketon, want die breekt wel zo af. Probeer gewoon echt een knoop te maken die stevig vast zit