Wanneer cap niet meer goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Re: Wanneer cap niet meer goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 06:57

Oke, dat wist ik niet. Ik heb zelf naar de maat van mijn vorige gekeken en op basis daarvan een nieuwe gekocht, en die zit bij mij net zo goed als de vorige. Het blijft natuurlijk altijd een gok....

185414195435

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:41

Thats_Me schreef:
Cap moet je vervangen na 5 jaar of een val. Als je hem leeg ergens tegen aan stoot of perongeluk laat vallen is dat niet erg daar moeten ze wel tegen kunnen.

Dit klopt helemaal. Als je een val hebt gemaakt kunnen er (haar)scheurtjes in het binnenwerk van je cap zitten.
Voor het blote oog dus niet zichtbaar, maar het verminderd wel de veiligheid van je cap..
En een nieuwe cap kost je dan een paar tientjes, dat weegt mijn inziens niet op tegen de gevolgen van het vallen met een niet meer veilige cap ;)

anoukasparof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:23

Inderdaad, je moet je cap om de 5 jaar vervangen, of als je op je cap bent gevallen.
Ik ben eens heel hard gevallen op men cap, maar ik zag er niet veel aan, wat schrammetjes en dat is dat. maar ben gistere weer gevallen recht op men hoofd en men cap boodt me niet de bescherming die hij had moeten geven. Ik had een hersenschudding terwijl ik met een goede cap er waarschijnlijk enkel een bult aan over zou houden.

Dus, je moet je tok vervangen als:
-hij 5 jaar oud is.
-je op je hoofd bent gevallen.

Je zal met het blote oog (bijna) geen scheurtjes kunnen zien, maar e zijn er wel, en ze zorgen ervoordat je bij je volgende val niet meer genoeg beschermd bent.
Maakt niet uit wat voor niveau je ben, paardrijden is ALTIJD gevaarlijk, paarden zijn onvoorspelbaar, zelfs de liefste knol kan dodelijk zijn. Het is superleuk, maar blijf wel op je hoede.

groetjes *\o/*

Revanches

Re: Wanneer cap niet meer goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:34

Oud topic, hier een slotje.