Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: Outdoor laarzen aan betaalbare prijs, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 12:29

Dankuwel voor alle reacties!

Ik zag het dat de mondoni's in de aanbieding waren.

ShadowFax@ Ik ga de gene die je voorsteld eens opzoeken :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 08:24

hetlevenwint schreef:
Hier zijn 2paar laarzen geen optie. En de gewone paardrijlaarzen zijn voor mij meestal te hoog en te "shiek"... . Ze moeten tegen water kunnen, hoeven geen binnenvoering hebben voor de warmte (ik heb zoizo nooit geen koude voeten).

Mijn eerste gedachte dan zijn rubberen paardrijdlaarzen?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 08:30

Heel leuk allemaal, maar zonder Gore-tex is niets waterdicht. Of je moet rubber laarzen willen? Ariat en Dubarry zijn niet voor niets zo duur.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 08:43

Mijn outdoorlaarzen vond ik voor de zomer echt te warm, dus misschien kan je voor de zomer beter iets anders zoeken?
Een vriendin van mij heeft de Mondoni Lifestyle outdoorlaarzen. Bij haar kwam er alleen de bij iedere keer dat ze ze aan heeft een soort schimmellaagje op.

Ik heb zelf deze: http://www.ej.nl/products/10000235/6020 ... KENSINGTON
Ze zijn wel wat duurder, maar is sparen geen optie? I
k schud zelf ook geen €100 euro uit de mouw, maar probeer toch de wat betere spullen te kopen zodat het toch langer meegaat.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:10

Ik heb gewoon rubberen regenlaarzen voor de winter :o Ik had eerst ook mooie, dure schoenen gekocht, maar die gingen veel te snel kapot. Omdat ik in de winter toch alleen maar buiten rondhobbel en door de modder ploeter, doe ik gewone regenlaarzen aan. Waterdicht, wel thermosokken aandoen en plastic zakjes rond mijn voeten :D Qua looks is het niks natuurlijk :P

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:16

Ariats gaan echt super lang mee, vind ik!
Hier heb ik een paar, al 3.5 jaar. Af en toe poetsen (mocht vaker, vind ik zelf), maar echt heerlijke laarzen.
Het was een hele uitgave, maar 'gesmeerd' over 3.5 jaar: 100 euro per jaar? (hoog uit)
(en ze hebben heel veel blubber/sneeuw/mest etc. overleefd. Nu ligt de rits er uit, maar dat kan gemaakt worden)

Dubarry zijn ook mega duur, maar gaan ook jaren mee! In de winter zitten ze heerlijk warm, en zomers is er ook mee te rijden.

Succes met je keuze :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 19:32

Dankje EngeltjeS, is niet makkelijk. Mijn budget is niet hoog (kan ook niet hoger). Ik ga nu voor korven kijken, dan kan ik tenminste tot ik eventueel laarzen vind, veilig verder hobbelen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:38

Die van IR kunnen goed tegen water hoor, als je ze maar goed bij houdt. ik poets ze regelmatig met schoenpoets en spuit ze in met waterdichtheidsspray. ik ga er gewoon mee in het water staan als de hond zijn bal er nog in heeft laten liggen en ik de bal dus zelf moet pakken. je kunt er natuurlijk niet heel lang mee door het water lopen, maar enkele minuten door het water en ze lekken niet door.
verder loop ik er in de winter dagelijks mee door de modder en mest en ze lekken niet door.

ze gaan bij mij nooit lang mee, maar ik loop er dan ook dagelijks een paar uur op. en de dure laarzen die ik hiervoor heb gehad gingen net zo kort mee.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:24

Bij Kreamer.de zijn ze €60,-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 07:11

loulou schreef:
Die van IR kunnen goed tegen water hoor, als je ze maar goed bij houdt. ik poets ze regelmatig met schoenpoets en spuit ze in met waterdichtheidsspray. ik ga er gewoon mee in het water staan als de hond zijn bal er nog in heeft laten liggen en ik de bal dus zelf moet pakken. je kunt er natuurlijk niet heel lang mee door het water lopen, maar enkele minuten door het water en ze lekken niet door.
verder loop ik er in de winter dagelijks mee door de modder en mest en ze lekken niet door.

ze gaan bij mij nooit lang mee, maar ik loop er dan ook dagelijks een paar uur op. en de dure laarzen die ik hiervoor heb gehad gingen net zo kort mee.

Kunnen goed tegen water is wat anders als waterdicht. Dat kan alleen met Gortex. Of natuurlijk rubber laarzen..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 07:22

Afbeelding

Ik heb deze, nu zo'n 3jr. Draag ze bijna elke dag. Zit een voetbed in, dus je loopt er beter op dan op 'normale' kaplaarzen of rubberen paardrijlaarzen. Vind ze persoonlijk ook iets mooier. Ik kan er ook mee rijden, al moet ik zeggen dat ik uiteindelijk liever met m'n leren laarzen rij, maar ik was op vakantie m'n laarzen vergeten dus toen heb ik de hele week met deze gereden. Ze lopen wel heerlijk, kan er zo 5km op lopen.

Zijn goed bestand tegen urine en stalviezigheid. Heb eerder van die goedkope rubber laarzen gehad a 30 euro, die waren altijd met een maand of 2 stuk. Deze waren 79,- geloof ik en gaan nu nog steeds mee. :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 09:10

Jessix schreef:
Kunnen goed tegen water is wat anders als waterdicht. Dat kan alleen met Gortex. Of natuurlijk rubber laarzen..

ik zeg toch ook nergens dat ze waterdicht zijn. en volgens mij vraagt de ts nergens om 100% waterdichte laarzen of ik heb er overheen gelezen?
bij gortex kom je vaak ook in een hele andere prijsklasse en dat wil de ts juist niet.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:22

Zag net op de folder van de ANWB dat ze daar nu ook in de aanbieding zijn.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:13

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:47

Alledrie niet. Vind ze echt slechte kwaliteit, kunnen niet tegen mest/modder/urine. Als je ze dagelijks naar je paard draagt kun je ze na 1 seizoen weggooien. :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:50

ik vind ze wel fijn. ze gaan inderdaad maar 1 a 1,5 jaar mee, maar de duurdere merken gingen bij mij niet langer mee.

IR valt iets ruimer dan de horka. met de eerste geen ervaring.

edit: moet ik er misschien wel ff aan toevoegen dat ik ze heel intensief gebruik. ik heb ze iedere dag een paar uur aan op stal en loop er dan gewoon mee door modder en mest, daar kijk ik niet naar. daarnaast heb ik ze ook altijd aan als ik de hond uit ga laten. en ik draag ze zowel zomer als winter.
Laatst bijgewerkt door loulou op 09-09-12 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:55

Is 2ehands geen optie? Ik heb mijn Ariatjes via marktplaats voor 80 euro gekocht gloednieuw! :) Ze gaan nu 3 jaar mee. Ze zien er niet meer even mooi uit maar doen het nog fantastisch. Ze zijn nieuw rond de €160,- . De Grassmere van Ariat zitten ook echt heerlijk! Maar zijn wel erg prijzig.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:05

Nee had ook niet verwacht dat ze jaren mee zouden gaan, maar ik heb nou eenmaal geen 350 euro te besteden :P (alhoewel die wel het allermooist zijn).
En ik ga ze denk ik ook gewoon in het dagelijks leven dragen, en dus niet alleen naar het paard. Dus zal ik er wel wat schoner op zijn zeg maar.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:14

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:23

Splendesco schreef:
Stal_Fiore schreef:
De Mondoni outdoorlaars van Divoza is daar deze maand in de aanbieding:

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... laars.html
Weet iemand hoe deze laars valt?

Ik heb vrij dikke kuiten en pas ze precies. 's ochtends kan ik zelfs een spijkerbroek erin vouwen, 's avonds lukt dat alleen niet meer. Mijn rijbroek kan ik er wel altijd in.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:38

Ik heb geen dikke kuiten dus dat zal wel passen, ik heb normaal 37 valt deze laars ook normaal of groter/kleiner?

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:43

Qua voetmaat weet ik eigenlijk niet zeker of ik mijn eigen maat heb of een groter. Maar als het een groter is was dat niet zozeer de voetmaat, maar meer dat ik er anders met mijn wreef niet in pas.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:29

Ik heb hele goeie ervaring met de outdoorlaarzen van de ANWB. Na 2 jaar dagelijks gebruik en nooit onderhoud beginnen ze pas een beetje op te raken.

Juliapaard_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:30

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:17

Ik heb zelf geen echte outdoor laarzen maar de leren rijlaarzen van Mountain Horse, de 'high rider' geloof ik.
Als je ze in een aanbieding kunt kopen, vind je ze voor rond de €120.
Vind het zelf echt superfijne laarzen! Hebben een fijn profiel, gaan goed mee en je hoeft ze vrijwel niet in te lopen. Lekker soepel leer (kalfsleer) , echt toplaarzen! Zou zelf dus richting MH gaan kijken als ik jou was :) Bij agardi zijn ze nu rond de €160, maar als je zoekt op internet of bij ruitersportwinkels gaat kijken, vind je ze vast ergens goedkoper :)

Model ziet eruit zoals het model in de link van Juliapaard_ hierboven, zijn dan alleen geen rimfrosts, voor de rest zien ze er wel hetzelfde uit.