Bedrogen bij aankoop paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:18

linda_arnold schreef:
Hoe oud is het veulen nu? De meeste Ocd keuringen vinden tussen de 12-18 maanden plaats volgens mij. Handig hierop voorbereid te zijn voordat je straks op zn 3e levensjaar met hem aan de slag wil en hij blijkt het toch te hebben

Goede tip voor TS !!

Yosef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 13:23

Nixxs schreef:
linda_arnold schreef:
Hoe oud is het veulen nu? De meeste Ocd keuringen vinden tussen de 12-18 maanden plaats volgens mij. Handig hierop voorbereid te zijn voordat je straks op zn 3e levensjaar met hem aan de slag wil en hij blijkt het toch te hebben

Goede tip voor TS !!

Ben nu direct op zoek naar iemand die de keuring kan doen (zeeuws vlaanderen)

Yosef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 13:24

linda_arnold schreef:
Je hebt als koper onderzoeksplicht en had dus zelf de verantwoording moeten nemen om een aankoopkeuring te regelen en eventueel het paard te laten rontgenen. Het is naïef er vanuit te gaan dat de handelaar dat wel regelt. indien het paard nooit op de foto geweest zou zijn. Anderzijds waarom heb je haar na die keuring die je met de 4e maand heb gedaan niet terug gebracht?

Heel offtopic, maar persoonlijk had ik als 'beginnend' paardeneigenaar ook geen GROEN paard met een HENGSTveulen aangekocht . Het kan goed gaan, begrijp me niet verkeerd, maar ook dat is een beetje naïef.

bedankt voor de tip

antje_vip

Re: Bedrogen bij aankoop paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:33

omg, ik begrijp dat je als beginneling misschien niet direct aan een keuring denkt als je een paard koopt. Maar je weet dat een paard pijn heeft en allerlei mankementen en toch verkoop je haar weer? :n De enige deur waar zo'n paard nog doorkomt bij mij zou bij de dierenarts/slacht zijn.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:46

wat krijg je hier weer een onzin over je heen gestrooid! Natuurlijk kan je de merrie terug brengen. Dit is nu een typisch gevalletje spreekplicht. De verkoper wist (die was daar vlak voor jullie aankoop bekend mee geworden) dat het paard twee aandoeningen had die potentieel aan het gebruik van het paard als rijpaard in de weg staan. Ze dacht: die beginners komen vast niet keuren. En jippie, dat deden jullie niet. Voor non-conformiteit is noodzakelijk dat je aan kan tonen dat het paard het probleem al had toen je m kocht. En dat kan je nu - met verklaring van die andere mensen (als ze dat op papier willen zetten) aantonen.