Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SaiLady schreef:Een angst kun je vaak overwinnen door je angst tegemoet te treden. Met andere woorden, weer gaan rijden.
Al denk ik dat als je angst echt "angst" is, je beter niet in een groep kunt beginnen.
Eén op één aandacht voor jou en je angst is veel prettiger voor jou zelf.
Je kunt je angst aangeven bij de instructeur/trice en wellicht met privéles, en een geschikt paard hiervoor, heel ver komen.
Misschien heb je op jou manege ook de mogelijkheid om voor de les het paard te poetsen, dit geeft ook meer rust en vertrouwen.
Privéles is wel een stuk duurder, maar het kan enorm helpen om je angst de baas te worden en om uiteindelijk gezellig aan de groepsles deel te kunnen nemen.
Het is wel belangrijk dat je serieus wordt genomen door je instructeur, iemand met ervaring is belangrijk.
Jij moet het gevoel hebben dat je angst/probleem serieus genomen wordt, zo niet, dan zou ik nog even verder zoeken.
Succes
MrMarco schreef:Oeh ! Daar had ik vandaag nog een stuk over gelezen. Quote volgt morgen !