Ariat Jodphurs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Re: Ariat Jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:21

Ik meld me ook even :)
Onderhouden jullie ze ook echt gewoon met leervet?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:23

Tot nu toe niet.. Denk dat ze daarom ook zo snel kapot gaan haha

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:26

Ik heb de Terrain van Ariat, zijn niet echt 'echte' jodhpurs maar ik ben er wel enorm tevreden over! Heb ze nu 3 jaar en ik mishandel ze vrij hard (door water, modder, niet afkuisen, wordt enorm veel mee gereden en gewandeld, vet ze misschien 2x/jaar in) en er mankeert niks mee! Heerlijke schoenen!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:01

Mijn eerste ariats waren redelijk snel versleten (scheuren in de zijkant) maar ik deed ook niets aan onderhoud en had ze elke dag aan. Nu heb ik twe epaar en draag ik ze afwisselend en ik maak ze regelmatig schoon en vet ze in met ledervet. Ik hoop dat ze nu langer meegaan, want ik vind het hele fijne schoenen. Ik doe er overigens alles mee, rijden, uitmesten, wandelen enz

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:59

Hier al 6 jaar dezelfde ariats bij 1 is de zool bij de punt een beetje losgelaten maar geen problemen verder het leer heeft krasjes opgelopen maar dat mag ook wel na 6jaar door de modder ermee lopen en all terrein. In tegenstelling 1 paar mountain horse laarzen gehad binnen een half jaar hele zool op beide schoenen losgelaten is toen netjes gratis gerepareerd bij de ruitershop. half jaar later ging de rits elke keer open van onder af en zaten er grote gaten bij de rits voor mij ooit als mijn ariats versleten zijn nog een paar want ze zitten HEERLIJK en nooit meer mountain horse!!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:01

Je moet schoenen/laarzen/jodphurs niet invetten met leervet maar gewoon met schoenenpoets. Daar gaan worden ze veel te soepel van en uiteindelijk kapot

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:07

Ik heb mijn ariats 3 jaar gehad en toen hebben ze een ongelukje gehad (haha klinkt heel kneuzig, maar kreeg het voor elkaar om ze niet meer mooi te vinden en nieuwe te kopen ;) dus werden het voetbalschoenen voor met de hond :p)

Mountainhorse altijd daarvoor gehad, maar vond dan vooral dat "lompere" schoentje fijn... maar sinds ik ariat heb, qua lopen en ook qua rijden is het zo veel fijner. (die lompere schoen was vooral warmer, maar met rijden heel erg wennen, hij is ook breder etc.)

Sowieso is het altijd onderhouden. Ik kreeg wel de tip om ze toch met ledervet in te vetten 2x per jaar (voedt het leder). De rest gewoon met schoenpoets. Wat ook van belang is: niet bij een verwarming laten drogen, als ze heel nat zijn, zet ik ze vaak in de schuur :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:52

en schoenspanners gebruiken, vooral als ze nat geworden zijn.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:54

De mijne gingen ook erg snel stuk.
Mijn eerste had ik een maand en toen liet de zool al los.
Helaas geeft Ariat daar geen garantie op.

Maar nu heb ik andere al bijna twee jaar, en die houden het nog redelijk lang uit.
Verzorgde ze ook gewoon goed, elke keer na gebruik schoonmaken en invetten. Toch het behoud van je schoen
Aangezien ze ook behoorlijk prijzig zijn.

Er komen nu alleen scheurtjes net voor het "tenenstuk" waar het leer zich dubbel vouwt.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:19

Cchanny schreef:

Ariat gaf altijd wel garantie op de zool als je een aankoopsbewijs had en de schoenen er nog goed uitzagen. Waarschijnlijk heeft de winkel ze niet opgestuurd naar Ariat.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:28

Ik heb ook elk jaar een paar nieuwe ariats kunnen kopen, omdat er scheuren in kwamen. Kreeg toen via een vriendin van me de tip voor een schoonmaak/invet spul. Nu na meer dan een jaar, heb ik nog geem scheur in mn schoenen. Ik maak ze wel elke keer schoon als e erg vies zijn (al deed ik dat altijd, maar bleef toch scheuren). Het heet Glossy Leather, via google kom je wel op de site terecht.
(nee, ik heb geen aandelen haha)

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:31

Ariat vergoed alles aan de schoen. De zool ook, dit is en slechte service geweest van de ruitersport winkel denk ik.
Als je leer scheurt op het buigpunt van je voet dan heb je de schoenen niet goed genoeg onderhouden.

Als je je ariat schoenen/laarzen goed onderhoud ( en dat is vaker dan 1 keer per 2 weken) dan kunnen ze zo 4 jaar meegaan..

Het blijft wel leer en dat moet onderhouden worden. als je dat niet doet mag je je in mijn ogen ook niet uit laten over de kwaliteit.. :+

Edit: hoeveel maanden oud zijn ze precies.. Staat is erg coulant en misschien komen ze je nog tegemoet.

Overigens heeft Ariat eigen verzorgings middelen, het is het beste om deze te gebruiken..
Laatst bijgewerkt door Sanne9489 op 26-08-12 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:32

janneke584 schreef:
Cchanny schreef:

Ariat gaf altijd wel garantie op de zool als je een aankoopsbewijs had en de schoenen er nog goed uitzagen. Waarschijnlijk heeft de winkel ze niet opgestuurd naar Ariat.

Had nog netjes de bon, en de rest van de schoen zag er netjes uit.
Op het moment dat ik naar de winkel ging aar ik ze gekocht had, zei die gene direct dat Ariat geen garantie er op gaf.
En heb zelf toen flinke lijm gekocht, zelf gelijmt en dat heeft lang vol gehouden, totdat de gaten er in de schoenen vielen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:35

Sanne9489 schreef:
Ariat vergoed alles aan de schoen. De zool ook, dit is en slechte service geweest van de ruitersport winkel denk ik.
Als je leer scheurt op het buigpunt van je voet dan heb je de schoenen niet goed genoeg onderhouden.

Als je je ariat schoenen/laarzen goed onderhoud ( en dat is vaker dan 1 keer per 2 weken) dan kunnen ze zo 4 jaar meegaan..

Het blijft wel leer en dat moet onderhouden worden. als je dat niet doet mag je je in mijn ogen ook niet uit laten over de kwaliteit.. :+

Jammer, dat ik me dan zo voor de gek heb gehouden door de winkel.

Mijn schoenen kregen ook heel wat te voortduren toen ik er elke dag mee stage liep.
Elke dag in stallen die al een week niet waren uitgemest, en dan weer in het waren of de volle zon longeren ect.
Heb ze elke dag schoon gemaakt en ingevet.
Dit laatste paar heeft ook zeker het geld opgebracht wat ze kosten. Weet nu ook zeker dat als ik weer een paar koop dat het gewoon weer Ariats worden. Ze lopen zoo fijn!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:37

Ik heb mijn ariats ondertussen ook alweer bijna drie jaar en ben ontzettend tevreden ermee! Ben er wel redelijk zuinig mee, zodra ze nat zijn of ik door de modder moest, maak ik ze schoon, vet ze in etc. Ze beginnen nu pas slijtage te vertonen.

Vorig jaar is wel een rits kapot gegaan, maar die heb ik voor tien euro laten vervangen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:39

Ik draag ze iedere dag en ik heb ze al een jaar of drie.

Ze vertonen uiteraard gebruikssporen, maar ze zijn nog tip top! Ik onderhoud ze ook niet.
Ik heb trouwens het Arctic Zip model.

Drentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:46

Dat is gek, ik heb juist supergoede ervaringen met de ariats. Ik heb mijn stal/rijschoenen al 7 jaar en ze doen het nog steeds, al begint nu inmiddels de zool wat los te laten. En ik ben echt niet zuinig erop! Ik draag ze ook altijd naar festivals en heb ze aan met carnaval, daarna even een sopje erover en ze zijn weer als nieuw. Ik heb ze denk ik in die 7 jaar 2 keer ingevet.. Misschien heb ik dan net geluk gehad..