paard nooit bij de slacht aangekomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:30

Zowel het probleem met de verzekering (ineens niet verzekerd zijn) als de doorverkoop van een slachtpaard klinken mij niet onbekend in de oren.

Hebben toen ik nog een klein meissie was een logeetje gehad op stal: een paard van een kennis dat naar de slacht zou gaan maar pas opgehaald kon worden als de medicijnen het lichaam hadden verlaten. Wat een drama was dat, beest kon niet meer voor of achteruit, puur lijden. Werd opgehaald, maar enkele maanden later stond ie gewoon weer elders in het land in een weitje...

Enige verschil met dit verhaal: paard was rechtstreeks van eigenaresse aan slacht overgedaan, dus niet via kliniek. Dat vind ik nog veel erger, dat het bij de kliniek kennelijk de verkeerde kant op is gegaan :( Of begrijp ik het verhaal niet goed?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:39

Het paard stond enkel bij de kliniek na diagnose en zou daar opgehaald worden door de verzekeraar.
De DA is geen partij hierin.

Ik ben benieuwd naar antwoord van TS op mijn eerdere vraag.

ilse_orient

Re: paard nooit bij de slacht aangekomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 19:41

de DA is inderdaad geen partij hierin. Als er iemand van de verzekering het paard op komt halen en laat zien dat hij van de verzekering is kan de DA niet zien of hij inderdaad naar de slacht rijd of een andere weg neemt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:44

ik lees het waarschijnlijk anders..... dit is 8 jaar geleden gebeurt en TS maakt zich nu zorgen om dit paard....

Of moet ik toch een andere bril kopen?

ilse_orient

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 19:46

MarvanTom schreef:
@ TS: hoe moet ik dit nu lezen?
Heb je afstand gedaan van het paard, maar GEEN schade-uitkering ontvangen?

we hebben inderdaad geen schade uitkering gekregen waarvoor we haar verzekerd hadden. Of we slachtgeld gekregen hebben durven we niet met zekerheid te zeggen. Nu doet het geld ons helemaal niks, meer het paard dat afgekeurd rond loopt.

ilse_orient

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 19:50

Frantic schreef:
ik lees het waarschijnlijk anders..... dit is 8 jaar geleden gebeurt en TS maakt zich nu zorgen om dit paard....

Of moet ik toch een andere bril kopen?

we zijn hier al lang mee bezig maar komen op een dood spoor. Vandaar dat we het op deze manier proberen. Van horen en zeggen zijn er nog veel meer mensen met dit probleem. we kunnen helaas niet heel nederland af rijden in de hoop dat we haar vinden. dat is onmogelijk. Je weet nooit wat hieruit komt. proberen kan altijd toch?!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:54

Dat jij hem door de verzekeraar laat ophalen betekend niet automatisch dat hij naar de slacht gaat. Hier op bokt verhalen genoeg die het tegendeel bewijzen.
Wil je zekerheid moet je hem zelf wegbrengen.

Helaas maar waar verkopen heel wat verzekeraars de ontvangen paarden weer.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:59

In de auto handel wordt een auto omgekat.

Wat dacht je wat er gebeurd in de paarden handel ??

Karlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:00

ilse_orient schreef:
ik heb even geleden op horsetelex gezocht en daar staat een paard met dezelfde naam, het zelfde geboortejaar en moeder. alleen de vader is anders.

Dan zou het een tweeling moeten zijn van verschillende vaders?
Lijkt me vreemd.

ilse_orient

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 20:01

Karlisa schreef:
ilse_orient schreef:
ik heb even geleden op horsetelex gezocht en daar staat een paard met dezelfde naam, het zelfde geboortejaar en moeder. alleen de vader is anders.

Lijkt me vreemd.

het paard op horsetelex heeft een andere vader als het paard wat wij zoeken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:04

ilse_orient schreef:
MarvanTom schreef:
@ TS: hoe moet ik dit nu lezen?
Heb je afstand gedaan van het paard, maar GEEN schade-uitkering ontvangen?

we hebben inderdaad geen schade uitkering gekregen waarvoor we haar verzekerd hadden. Of we slachtgeld gekregen hebben durven we niet met zekerheid te zeggen. Nu doet het geld ons helemaal niks, meer het paard dat afgekeurd rond loopt.

En dan klopt er dus iets niet. Eigendom paard vervalt aan de verzekering bij afkeuring tegen uitkering van het bedrag waarvoor dat dier verzekerd was. Al is 10 jaar later daar weinig meer van te verhalen op de verzekering.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:07

Ja, verschillende vaders, maar dezelfde moeder.
En uit hetzelfde jaar.
Dan klopt er toch iets niet?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:08

Karlisa schreef:
ilse_orient schreef:

Lijkt me vreemd.

ilse_orient schreef:
het paard op horsetelex heeft een andere vader als het paard wat wij zoeken.

Maar als het paard het zelfde geboorte jaar heeft en dezelfde moeder, dan kan het toch nooit een andere vader hebben?
Tenzij een andere merrie draagmoeder was...
Dus misschien is dit wél het paard wat je zoekt, maar hebben ze de naam van de vader (on)bewust verandert?

Ik hoop in ieder geval voor je dat je via bokt meer duidelijkheid krijgt, want zoiets is nooit leuk om achter te komen :n :(:)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:11

Dit komt veel vaker voor dan je denkt. Handelaren proberen er nog wat aan te verdienen. Veel succes met achterhalen van de huidige eigenaresse maar volgens mij kan je het beter laten rusten. Ik geloof niet dat de huidige eigenaresse op je verhaal zit te wachten. Daarbij hoor je ook nog wel dat foto's er opeens heel anders uitzien.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:13

tamary schreef:

En dan klopt er dus iets niet. Eigendom paard vervalt aan de verzekering bij afkeuring tegen uitkering van het bedrag waarvoor dat dier verzekerd was. Al is 10 jaar later daar weinig meer van te verhalen op de verzekering.[/quote]

Je was me net voor, tamary. ;)
Dat laatste zal idd een heel gedoe worden: bewijzen verzamelen, aantonen dat het paard nu nog steeds levend is, aangifte doen, klacht indienen en de rest van het 'proces'.
Als jij dit allemaal nog voor je ex-paard over hebt, dan zou ik zeggen: go for it!
De andere kant van het verhaal: hoe zullen de huidige eigenaren dit op gaan vatten als jij dit verhaal vertelt over hun en jouw ex-paard?

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:16

Mag ik vragen via welke handelaar de laatste verkoop plaats heeft gevonden?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:17

Maar zou je als huidige eigenaar niet liever horen dat je paard eigenlijk heel slecht is... en dus voor de slacht bestemd was?

Kijk de huidige eigenaren hebben geen schuld natuurlijk. Zij kopen een paard en weten niet dat deze voor de slacht was maar gewoon de handel in is gegaan. Ik zou toch wel graag willen weten dat het paard dus eigenlijk niet doorverkocht had mogen worden. :j

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:19

er zijn handelaars in NL (zuiden van het land, ik noem geen namen) die met dit soort praktijken zeer ervaren zijn. Zij weten van de afkeuringen etc, en kopen het toch aan. Vervolgens zeggen zij niet te weten aan wie het paard is verkocht, en ook niets te weten van de problemen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:19

mijn vorige paard bleek ook nooit bij de slager te zijn aangekomen...wel opgehaald door de verzekering
we hebben de eerste eigenaar en fokker weten te traceren en er contact mee gehad...
paard was op zijn vierde kreupel geworden en werd niet beter...
zelfs nog met een kreupel paard een laatste bosrit gemaakt met het idee dat hij naar de eeuwige groene weiden zou gaan.
met zijn 7 jaar kocht ik hem...wilde toch alleen maar recreatief aan de slag en dacht er verder niet over na...
papieren etc vond ik allemaal niet belangrijk...tot ik een paspoort nodig had en hij gechipt moest worden.
bleek het dier al een chip te hebben.
een vriend van mij is gaan neuzen en gaan onderzoeken...en toen zijn we met elkaar in contact gekomen.
die beste man kreeg een klap in zijn gezicht....
het lieve dier heb ik met alle problemen bij me mogen houden tot zijn 14de jaar en toen er een 2de diagnose was gesteld heb ik besloten het dier zelf naar de slacht te brengen.
mijn ergste ervaring ooit ...maar ik weet voor hem dat dit de beste oplossing was.

Karlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:20

pimmetje222 schreef:
En uit hetzelfde jaar.

Dat zeg ik. :+

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:21

Van horsetelex moet nooit uitgegaan worden, je kunt hier zelf een paard en zelfs hengst toevoegen. Minst betrouwbare stukje wat je kunt vinden dus. Een simpele tikfout is zo gemaakt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:22

Misschien ook een idee om hier een foto te plaatsen van het paard, voor het geval dat iemand haar kent? En de link van OV hier plaatsen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:23

Als je een paard overdraagt aan de verzekering, is de verzekeraar eigenaar.
Sommige paarden worden alsnog per opbod verkocht aan handelaren.

Tegenwoordig mag je je paard zelf naar de slacht brengen (of in laten slapen) als je maar het bewijs van overlijden kan overleggen, krijg je alsnog uitgekeerd.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:24

Karlisa schreef:
pimmetje222 schreef:
En uit hetzelfde jaar.

Dat zeg ik. :+

Er zijn op horsetelex 478 paarden geregistreerd onder de naam Unique, hoeveel kans is er dan in het jaar van de 'o' dat een merriehouder bedenkt; origineel...........we noemen haar/ het veulen 'onique'. Waarschijnlijk komen alle onique-en uit dat jaar :+(of uit een jaargang/letterreeks met een beginnend met een 'O')

@ Ts wie is de vader van de moeder?
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 08-08-12 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:25

lege post
Laatst bijgewerkt door bosefoso op 08-08-12 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt