Als beginner leren laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tatummx

Re: Als beginner leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:11

ik zou chaps kiezen . je rijdt nog niet zo heel lang en mischien vind je het strax wel niet meer leuk en heb je veel geld betaald voor lerenrijlaarzen die je waarschijnlijk niet mer kan verkopen omdat ze dan al naar jou voeten staan ik zou beginnen met chaps of rubberen rijlaarzen.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:54

Ik heb als beginner de nep-lederen rijlaarzen van decathlon die ik nu toch al 10 maanden vrij intensief gebruik (gemiddeld rij ik er 5 keer per week mee) - was iets van 69€ ofzo. Ben er erg tevreden van: zitten goed en ondanks geen intensief onderhoud, zien ze er echt nog wel goed uit. Ik heb rubberen gepast, maar dat vond ik maar niks, ik verkies echt een aansluitendere laars met rits.

Het zal vermoedelijk niet vergelijkbaar zijn met petries of De Niro's etc, maar voor een beginner zou ik ze zeker en vast wel durven aanraden.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:13

Zelf heb ik ook pas leren laarzen genomen na 9 jaar paardrijden, voor de beginners zou ik chaps kiezen, als je het dan niet leuk vind, ben je niet zo veel geld kwijt.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:49

Ik zou niet gelijk leren laarzen kopen. die zijn best prijzig. en zitten in het begin niet heel fijn. als ik jou was zou ik gaan voor johdpurs met chaps. zit erg lekker. en is te betalen !

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:26

Zelf was ik eerst voor iets goedkopers gegaan als direct lederen laarzen.
Je vermelde al dat je pas 2 lessen hebt gehad. Misschien kom je over een aantal weken tot de conclusie dat je het eigelijk niet zo leuk vind. Je kunt ze natuurlijk altijd nog doorverkopen. Maar zelf had ik toch het zekere voor het onzekere genomen.

lauratje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:29

Ik ben begonnen met johdpurs en chaps, toen de overstap naar rubberen rijlaarzen eerste 4 jaar en erna kocht ik mijn eerste leren rijlaarzen.

EvaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:57

Ik zou eerst kijken of ik het leuk genoeg vind om mee door te gaan..

Straks vind je het niet leuk en zit je met dure laarzen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:04

x_ldc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 22:43

Nou ik ben eruit, morgen ga ik rubberen laarzen kopen en omdat ik veel op de manege ben koop ik ook een paar stalschoenen zodat het profiel niet zo snel onder mn laarzen vandaan is! Ik kijk als ik nieuwe laarzen moet hebben wel of ik leren neem of chaps

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:58

Ik zou rubber doen.

Calvacadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:49

Ik zou beginnen met rubberen rijlaarzen want als je mischien niet leuk meer vind zit je met die leren rijlaarzen en rubberen zijn iets soepeler. ;)

Rachelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:11

Je kan beter rubberen laarzen nemen, toen ik laarzen ging kopen is mij verteld dat door rubberen laarzen je been ligging beter word als je net begint ofzo

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:18

Ik heb global outdoor laarzen en die zijn zalig en goed geprijst. Ik heb ook leren rijlaarzen maar die gebruik ik maar heel weinig omdat ik echt kapot ga van de pijn in mijn enkels. Op de outdoor laarzen kan ik de hele dag lopen en ze geven veel steun en grip met rijden.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:21

Ik wilde heel flauw gaan reageren "ik heb hier nog leren laarzen staan" Dat inlopen is zo rampzalig dat ze ook echt ergens staan :p

Als je laarzen/johdpurs uitzoekt even goed naar de zool kijken of daar voldoende profiel op zit. En voor de rest is het vooral een questie van je benen lang maken en goed leren rijden ;)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:23

Ik zou gaan voor chaps met jodhpurs.
Rubberen laarzen zijn aan te raden voor een beginnende ruiter waarvan de voeten nog in de groei zijn, maar aangezien je 16 bent zijn jodhpurs veel fijner.
Ik zou dan niet meteen kiezen voor gaithers of wat dan ook, maar gewone leren chaps met gewone leren jodhpurs.
Als je eventjes op rubberen laarzen loopt zitten je voeten onder de blaren.
Ik heb zelf ook gewoon leren jodhpurs met leren chaps en ze zitten super.
Volgens mij zijn mijn chaps van het merk Horze, en de jodhpurs zou ik niet weten, volgens mij hetzelfde.
Zitten hartstikke fijn :j

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:25

ik heb het 1e jaar met rubberen laarzen gereden, en ben toen gaan kijken voor leren laarzen.
Maar ik zou daar toch nog even mee wachten, stel dat het later niets wordt met paardrijden. dan zit je daar met die laarzen. :)

ze zitten na een tijdje pas lekker, maar ik zou ook andere schoenen en laarzen proberen ;)
succes!