Danique15 schreef:Mijn paard staat in een stal van 5 bij 6 en ik zet hem elke dag even in de paddock. Ja ik betaal veel daar voor maar het is gewoon op mijn manege waar ik al jaren rij. het is 2 minuten fietsen en voor de rest wil ik niet ver rijden voor mijn paard (niet voor mijzelf omdat ik dan moet fietsen, want dat vind ik geen punt.), maar omdat ik nu alle tijd en aandacht aan hem kan besteden.
En ik doe ook mee aan het TTC en dat is ook meteen dichtbij.
Ik ga niet van stal veranderen omdat mijn paard geen weide heeft, en ik ga daar ook niet voor verhuizen. Iedereen hier heeft geen weide alleen in de zomer neem ik mijn paard mee naar Frankrijk voor 2,5 maand. mijn paard kan gewoon paard zijn en ik laat hem ook gewoon los in de bak in het park/bos bij ons om de hoek maar ik heb gewoon geen weide voor hem.
ps. dit gaat ook wel van het hoofdonderwerp af.
Nou dan heb ik het toch beter gedaan denk ik.
Mijn ruin heeft per 1/9 een box van 4 bij 6 ( is bijna 1.80), mijn andere paard schuift dan door naar een box van 4 bij 4. ( is net 1.60). En weidegang EN vriendjes en kwaliteit van leven.
En mijn paarden gaan ook mee op vakantie, die eer is niet alleen aan jouw paard. En dan heb ik OOK eisen aan het vakantieadres, wei is altijd mijn eerste punt.
Mijn paarden krijgen 2 maal per dag voldoende tijd en aandacht, en verder staan ze buiten.
Een paard kan toch geen paard zijn als je hem in een paddock neerzet of af en toe 's het park laat zien of een rondje in de bak laat rennen?? En wellicht zit daar je probleem ook wel. Paard is misschien niet geschikt voor het steriele leven dat je hem geeft. Je staat dus duidelijk op de Jockey club. Maar wat ik al zei, voor jouw gerief. Ik lees ik ik ik... Maar goed.. als jij dit zo wil, moet je ook maar niet zeuren dat je paard een signaal afgeeft want luisteren doe je toch niet.