Lichte waterdichte lange regenjas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:17

De outback heeft een soort van kraag en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.
De eerste link die je stuurde, lijkt een combinatie van de Suffolk en de Breckland.
Pfiff kende ik niet, ook een mooie ja (beetje besmettelijke kleur), maar door de drukkers op de zijkant staat hij wel een beetje breed uit.

Musto gaat wel in Engelse maten, ik heb maat 36 en dat is dus een 8.
Was wel meer dan 200 euro. :o . Heb hem vorig jaar van mijn vriendje gehad voor mijn verjaardag. :9

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:41

Maflinger_S schreef:
Van de Loesdau-jas kan je de flappen ook dicht doen dmv drukknopen. Ik ben 1.60 kort en hij hangt niet tot op de grond als ik gewoon op de grond sta dus qua lengte zal het ook wel meevallen. Als je voorover buigt met mest scheppen komen de punten misschien wel in de prut maar of je met die werkzaamheden zo'n jas wilt dragen, denk het niet. Het is echt een fijne rijregenjas.

Ah kijk, ik ben 1.74 en heb normaal maat 38. Volgens de recensies valt hij zo groot dat ik denk dat ik met maat S nog steeds een dikke trui aan kan, zou dat kunnen kloppen? In ieder geval zal hij dan niet over de grond slepen :)

En met mestwerkzaamheden wil ik juist ook graag zo'n jas, pony staat in een paddock op een boerderij en 's winters kan het nogal guur zijn dus droog blijven tijdens het poepscheppen is ook fijn :j Vandaar dat ik twijfel met de Outback, lekker lichte jas tijdens werkzaamheden, maar de Loesdau lijkt me een heerlijke woonjas zeker als hij niet zo heel zwaar is.

Musto is gaaf zeg, maar boven het budget want ik wil ook graag outdoorlaarzen kopen zodat ik echt helemaal waterproof ben ;)

Oh e foto's van al die jassen zijn heeeeel erg welkom!!!

Zooist

Re: Lichte waterdichte lange regenjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:45

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:50

Die van BR had ik ook ergens op google gespot, maar ik kan geen enkele winkel vinden die ze nog verkoopt....

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:07

Jullie kunnen ook goed rond het herfstseizoen het krantje van "zeeman" in de gaten houden. Ik heb ooit voor 12,95 euro een lange zwarte regenjas aangeschaft. Ik moet wel zeggen dat er geen beenbandjes aanzitten zodat de jas niet open waait. Die zou je er zo zelf op kunnen maken. Ik rijd er veel mee, gebruik hem ook voor op de fiets en longeren. Maar zit eraan te denken om er toch een alleen voor de paarden te kopen dan kan hij ook op stal blijven.... Ik blijf dit topics even volgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:31

maar dan denk ik dat je het echt over een 'regenjas'hebt?
meer dat plastic materiaal??

de jassen die hier getoond worden(en die ik zoek, en ik denk, ts ook)zijn meer echt voor outdoor activiteiten..

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:33

Evenaar schreef:
Die van BR had ik ook ergens op google gespot, maar ik kan geen enkele winkel vinden die ze nog verkoopt....

Sta-rho in Rhoon! :)

Die kan je even bellen.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:09

Thanks!

Maar heeft niemand foto's dat ze op het paard zit met jas aan? Kan dat nergens vinden en aangezien geen enkele winkel om de hoek zit wil ik het graag zien voor ik online bestel...

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:42

ja echt een regenjas ademd niet... maar ja beter dast dan kletsnat te worden van de regen...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:57

Vandaag de Loesdau binnengekregen! Ben 1.74 en draag kledingmaat 40, had na alle ervaringen toch maar maat S besteld. De jas is nu, met fleecejas eronder, nog steeds ruim genoeg, daar nog wel een tweede fleecejas onder van de winter. Erg lange mouwen, met windvangers erin, dat is ook prettig. Qua lengte valt de jas tot iets over de helft van mijn onderbenen.
Nu niet echt weer om 'm uit te proberen.... (gelukkig!)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:04

Morrie schreef:
Ik heb de beige uitvoering, ik zag dat de jas er nu (gelukkig) ook in een andere kleur is, niet zo besmettelijk. Wassen kan ook:in de wasmachine op 30 graden en dan in de droger

Volgens het waslabel mag 'ie niet in de droger? Zou je eens op het label willen kijken?

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:04

Vaak zijn de coating en de getapte naden gevoelig voor hitte/warmte. Dus ik zou je aanraden om hem niet in de droger te doen en ook niet te drogen in de volle zon of vlak bij een warmtebron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:16

nog geen mensen met een foto??

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:47

paars schreef:
Morrie schreef:
Ik heb de beige uitvoering, ik zag dat de jas er nu (gelukkig) ook in een andere kleur is, niet zo besmettelijk. Wassen kan ook:in de wasmachine op 30 graden en dan in de droger

Volgens het waslabel mag 'ie niet in de droger? Zou je eens op het label willen kijken?

Als het weer eens regent, zal ik hem uit de kast trekken, maar hij is al zeker 10 x in de droger geweest en hij is nog steeds waterdicht hoor