Trektochten in het buitenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

Re: Trektochten in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:25

Nee britten bijten niet maar ik ben nu 2x bij nederlandse mensen geweest en dat was heel leuk .het praat makkelijker Ik snap alles beter als ze bijv wat over de omgeving vertellen en s avonds met het eten vind ik het toch wel fijn als je een goed gesprek kan voeren zonder dat je rare antwoorden geeft omdat ik het net even anders begrepen had :)) Ik kan me wel verstaanbaar maken in het engels maar een heel gesprek voeren word toch wel een probleem

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:29

ging toch prima bij de B&B en met de Kiwi's Marissa? (Met het spelletje Skip-boo!)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:11

jessie84 schreef:
Nee britten bijten niet maar ik ben nu 2x bij nederlandse mensen geweest en dat was heel leuk .het praat makkelijker Ik snap alles beter als ze bijv wat over de omgeving vertellen en s avonds met het eten vind ik het toch wel fijn als je een goed gesprek kan voeren zonder dat je rare antwoorden geeft omdat ik het net even anders begrepen had :)) Ik kan me wel verstaanbaar maken in het engels maar een heel gesprek voeren word toch wel een probleem

Mijn ervaring is juist dat de Britten er moeite op doen om je geen blunders te laten begaan.

Zo zat ik eens in m'n uppie in een pub in de binnenlanden van Wales, om 5 voor 6, aan een tafel voor 12 en had net m'n eten besteld. Klokslag 6 loopt de pub vol, echt binnen twee minuten bomvolle tent! Allemaal locals; welshmen, zo je wil. Op dat hele parkeerterrein stond precies 1 buitenlandse auto, de mijne en dat was gespot. De man naast me vroeg of die auto van mij was. Yep. Onmiddellijk werd aan "mijn" tafel Engels gesproken want ik werd geacht mee te praten, en dan moet het wel verstaanbaar zijn voor een buitenlander (Dat ik m'n Discovery bij had, zal ongetwijfeld meegeholpen hebben).

lalalaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:27

Mocht je toch je auto willen laten staan dan zou ik naar Marokko gaan, ben daar anderhalf jaar geleden geweest en was super. In volle galop door de Sahara, s'avonds rond het kampvuur en kamperen onder de sterren.

Het was een internationale groep, Fransen, Duitsers, Belgen en ik dus je moet het niet erg vinden om engels te praten :-)

waar je ook heen gaat, alvast een goede vakantie gewenst!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:31

Danseresje schreef:
ging toch prima bij de B&B en met de Kiwi's Marissa? (Met het spelletje Skip-boo!)

ja dat ging wel maar om een hele week engels tepraten pfff zou wel vermoeiend zijn .Ik zou hoofdpijn krijgen van denken :o
Naar Marokko en de sahara dat zou mij nu helemaal niet trekken ik zie graag bomen struiken en planten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:08

jessie84 schreef:
Danseresje schreef:

ja dat ging wel maar om een hele week engels tepraten pfff zou wel vermoeiend zijn .Ik zou hoofdpijn krijgen van denken :o
Naar Marokko en de sahara dat zou mij nu helemaal niet trekken ik zie graag bomen struiken en planten

Welnee, je moet gewoon in het Engels leren denken, gaat meestal erg vlot.
Het kost mij na een vakantie meestal meer moeit om terug te schakelen naar NL dan de schakeling naar GB.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:13

Leuk, ik wil volgend jaar ook heel graag op trektocht, dus ik volg dit topic.

Heeft er iemand ervaring met de Time-Out reizen?

[edit] Ik lees net dat Time Out failliet is, laat maar dus :')

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:59

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:07

Wauw ikke, hoeveel was jij kwijt ongeveer voor een meerdaagse trektocht?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:14

Hannanas schreef:
Wauw ikke, hoeveel was jij kwijt ongeveer voor een meerdaagse trektocht?

Ik heb daar nooit trektochten gereden, maar dagtochten.

Reken voor trektochten op zo'n 1000-1200 pond voor een midweek tot een week. Deze tochten zijn dan volledig verzorgd en met begeleiding. In tegenstelling tot Ierland mag je in GB niet zomaar paarden meegeven voor niet-begeleide tochten. Dit zijn prijzen excl de reis erheen.

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:37

Uhm... wat denken jullie van Hongarije??? 8-)

Niet duur, mooi land, lieve paarden en Nederlands talige begeleiding...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 09:56

Ziet er ook verschrikkelijk mooi uit :j

h231

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:43

In het Zuiden van Engeland richting Plymouth zit een mooi gebied waar je volgens een vriendin van mij ook mooie ritten kan maken. Ook geheel verzorgd zoals boven al eerder werd gezegd.

h231

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:46

Verder is een plek waar ik nog weleens heen wil IJsland, niet vanwege de IJslanders maar het land lijkt mij zo mooi. Natuurlijk zijn IJslanders ook wel leuk, maar heb zoveel goeds gehoord over rijden daar.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 15:46

Dan zou ik eerder naar Noorwegen gaan :j dan naar ijsland

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:47

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 15:48

PocoGaucha schreef:
is de 1000 euro inclusief reiskosten?
anders zou ik naar Argentinië gaan:
gaat het je wel meer als 1000 euro kosten :'). en je moet even wachten tot het daar zomer is.
http://ranquilco.com/blog/programs/hors ... the-andes/

Incl reiskosten. Tenzij t in de buurt is want dan zou ik benzinekosten kunnen delen :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:41

h231 schreef:
In het Zuiden van Engeland richting Plymouth zit een mooi gebied waar je volgens een vriendin van mij ook mooie ritten kan maken. Ook geheel verzorgd zoals boven al eerder werd gezegd.

Dat gebied heet gewoon Dartmoor National Park (daar waar de pony's inderdaad vandaan komen) en het is inderdaad een prima gebied om te rijden; been there, done that :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:43

rancho-la-paz.de in Andalusië heeft alles goed voor elkaar.

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:52

Ik heb vorig jaar in Portugal gewerkt op een stal die ruitervakanties organiseert. Hun goedkoopste tocht past binnen je budget en Portugal is met Transavia heel goedkoop om naartoe te vliegen. 5 en een halve dag rijden, een halve dag in't zonnetje op de boot dolfijnen kijken. De paarden zijn superleuke Lusitano's en Lusitano-kruisingen. Alentejo is een heel landelijke streek, waar je kilometers kan galopperen zonder verkeer tegen te komen. Ik ben er helemaal verliefd op :-) Je kan boeken via Trailfinders: http://www.horseholiday.com/start/form. ... ICODE=PRV&
Vraag gerust als je nog graag meer weet! Ik kan hierover nog DAAAGEN vertellen :-)