Trailer rit van ruim 2 a 2,5 uur, hoe aan te pakken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Trailer rit van ruim 2 a 2,5 uur, hoe aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:49

Ik zou ook min of meer doorrijden. Als het een erg warme dag is, dan tussendoor even water laten drinken (aanbieden, drinkt het niet, dan niet), maar paard niet los maken, en al helemaal niet uit de trailer halen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:55

Maar waarom water geven ??
In de natuur drinken de paarden ook maar een enkele keer per dag.
Zelfs de drie grote tinkers in de wei naast mijn huis zie ik vrijwel nooit water drinken met deze, eindelijk, warme zomer dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:03

De kans is bijzonder groot dat het paard niet eens drinkt op de trailer in zo'n kort ritje. Echt vreselijke dorst krijgen ze niet in 2,5 uur tijd en door de stres die transport toch wel een beetje met zich mee brengt zullen de meeste paarden niet zo snel willen drinken. Nooit je paard van de trailer halen bij een tussenstop. Als je pech hebt gaat hij er niet meer op en met nog meer pech galopeert er straks een paard op de parkeerplaats van het tankstation.

Gewoon paard op de trailer zetten en doorrijden. 2.5 uur is nog best kort.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:10

Maandag is het 18 graden of zo, niks hitte. Spits is er niet, het is vakantie. En als je files wegens wegwerkzaamheden verwacht, ga dan niet overdag rijden en pas om 10 uur weg, maar ga om 6 uur rijden ('s ochtends dus). Probleem opgelost, ook als het wél per ongeluk toch 25 graden wordt. Verder gewoon doorrijden, hooi en water is nergens nodig voor, kunnen ze makkelijk zonder. En vertrek met je nieuwe paard terug desnoods pas om 6 uur 's avonds, als je daar ook niet gerust op bent qua rustig in de trailer en files.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:21

Met chaos eens touw onder de stang doorhalen dan kunnen ze moeilijker omhoog

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:24

Verveling of een oorzaak van onrust door verkeerd rijgedrag of achteropkomend verkeer?

Ik zou daar toch eens naar kijken, paard heeft verder zijn energie en benen ook gewoon nodig om zijn balans te bewaren en te herbalancaren in bochten ed. Het is niet logisch om dan uit verveling over de voorstang heen te komen... Ik zou echt eens kritisch naar alles kijken, rijgedrag en andere onrustmakers(achteropkomend verkeer, klapperende dingen in de trailer ed)

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:26

Inderdaad, gewoon doorrijden, nix water, nix pauze. Ik heb mijn paard uit zuid-duitsland gehaald, 9 uur onderweg en 2 x gestopt (om te tanken). Daar het paard wat aangeboden maar die wilde niets behalve wortelen (en daar zit ook vocht in). Ze had wel hooi in de trailer overigens. Het was toen niet warm, maar ze kwam gewoon fris van de trailer, de dag erop een beetje stijf van het balanceren. Bij mijn paard kan het achterzeil ook niet open, die breekt de tent af als er een vrachtwagen achter rijdt, ik doe met warm weer vaak de hoekjes open (dus de lusjes die je normaal aan de zijkant van de trailer vastzet ook aan de achterkant) dan heb je nog 2 kleine driehoekjes en dan de voorraampjes open, stroomt er ook lucht door de trailer.
Maar nogmaals: Het is vakantie, er is geen file, voet op het gas en doorrijden, dan ben je er zo!