Raar gejureerde proef, weet niet of het de beste benaming is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:54

Die laatste stap komt ze toch tegen de hand in stap, ze zwaait haar hoofd omhoog. Het onderdeel is tussen E en K arbeidsstap... overgang is opzich goed maar daarna gooit ze haar hoofd omhoog dus 5.
Laatste afwenden en tot aan het halthouden is ze te diep.. en ze gooit hoofd er ook uit na het halthouden dus vind 5 ook niet onterecht.
Vind als je paard op is ook niet gek dat je dan nog 186 scoort... lijkt mij aan de proef te zien heel netjes.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:54

Ring verlaten is gewoon -2. maakt niet uit in welke klassen en/of op welke leeftijd.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 11:55

Hij ging er inderdaad niet buiten langs, achter half over heen, voor gewoon binnendoor,

punten kan ik me wel in vinden, commentaar kon ik niet plaatsen.

Middendraf had ook een 4 kunnen zijn,

Impuls had ik een 7 voor, van voor werk ik bijna niet met hand, heb eerder te weinig druk dan te veel..

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:55

Ik vind dat hij van voren erg in elkaar kruipt, verder ga ik met het commentaar van mijn voorgangers mee.
Die schoudervrijheid daar kan ik dus zeker inkomen, maar als ik het zo bekijk, heb ik ook het idee dat dat misschien door je zadel komt.

EllyC

Re: Raar gejureerde proef, weet niet of het de beste benaming is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:57

een 4 voor je middendraf is wat streng. Je zou dan bv het weglopen over de linkerschouder mee moeten nemen maar dat is door de camera opstelling nu goed te zien maar als je in de auto zit minder.
Voor een 4 in de B zou er toch wel sprake moetne zijn van geen verruiming icm bv tdh of impulsverlies

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:02

Wat ik zie, nu heb ik niet het hele filmpje afgekeken, een paard dat op de lange zijdes niet rechtgesteld is, maar altijd gebogen loopt. Ook in wendingen is het paard wat onrustig en dat resulteerd haast in een wat onregelmatige draf. Verder denk ik dat 186 punten meer als zat is voor wat ik heb gezien.

Overigens ben ik zelf jury.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:07

Wat me overigens ook opvalt aan je proef en wat ik tot nu toe (tenzij ik er overheen gelezen heb?) nog niet hier gelezen heb, het valt me op dat je vrij consequent bij M geen hoeken rijdt en niet netjes op de letter rijdt bij bijvoorbeeld het van hand veranderen. Ook met de grote voltes bij C rijd je de voltes daar te klein. Misschien iets extra's waar je op kunt letten :) Heb je daar verder geen opmerkingen over gehad?
(Of de video moet vertekenen natuurlijk, maar ik zie je niet in de buurt van de M komen...)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:12

Moet zeggen, het is een heel leuk paardje!
Maar hij komt idd te diep.. Denk dat dat je gewoon veel punten gekost heeft.
Tuurlijk is het wat slingerend.. maar daar kan je nog niks aan doen.
De middendraf, mag wel een stuk meer.
Hoe dan ook, ik denk dat je er wel gaat komen! Succes

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 12:15

Nouks schreef:
Wat me overigens ook opvalt aan je proef en wat ik tot nu toe (tenzij ik er overheen gelezen heb?) nog niet hier gelezen heb, het valt me op dat je vrij consequent bij M geen hoeken rijdt en niet netjes op de letter rijdt bij bijvoorbeeld het van hand veranderen. Ook met de grote voltes bij C rijd je de voltes daar te klein. Misschien iets extra's waar je op kunt letten :) Heb je daar verder geen opmerkingen over gehad?
(Of de video moet vertekenen natuurlijk, maar ik zie je niet in de buurt van de M komen...)

Dit klopt hoor, helaas geen commentaar van de jury op gehad.. Is ook iets dat ik dan niet snap

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:18

Hier mijn beoordeling:

Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 12:23

Suzanne F. schreef:
Hier mijn beoordeling:

[ Afbeelding ]

Dank je wel :) Top dat je die moeite hebt willen nemen :)
Met dat commentaar kan ik tenminste wat.. Punten nagenoeg gelijk :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:35

Graag gedaan. Had er wel even de tijd voor. :)
Ik zie nu inderdaad op de vorige pagina je punten. Ik vind het heel reeel. Ik heb denk ik gemist waarom je het raar gejureerd vond? :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:36

Kan je dit niet beter met de jury in kwestie bespreken?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 12:42

Ik heb express de naam van de jury er ook niet bijgezet omdat ik niet wil dat deze zich aangevallen voelt.

In m'n punten kan ik goed komen, vond alleen het commentaar raar hoe dit verwordt was en een 5 voor mn laatste halthouden terwijl dat echt netjes ging..

Vandaar dat ik aan andere hier heb gevraagd wat hun als jury er van vinden :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:09

Halthouden aan het einde is het beste te beoordelen vanaf C maar ik vind een 5 streng. Misschien was het wel wat slingerend maar dan nog had het minimaal een 6 moeten zijn. Paard blijft in de hand gesteld en staat mooi over 4 benen. Het is B, geen Z.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:30

Nogmaals, wat was er nu precies raar aan? Welk commentaar dan precies?

Ik vind nu je titel erg negatief naar de jury toe en heb nog geen concreet voorbeeld gezien waarom dit nu raar gejureerd is. Sterker nog als je het maar met 1 onderdeel echt oneens bent (hh) dan vind ik dat de jury het goed gedaan heeft en jij ook een goed zelfbeeld hebt. Maar dit komt dan helemaal niet overeen met je titel.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:30

Ik vind het een heel leuk paard, mooie combinatie. In het geheel zou ik er aan werken het paard iets meer op lengte te houden aan de voorkant en wat actiever van achteruit te laten lopen, dan denk ik dat je paard meer schoudervrijheid krijgt in de beweging. Nu zie je ook wat weinig rug gebruik. Ik denk dat je dan zo'n beetje elk onderdeel hoger kunt scoren. Succes samen! :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 13:53

Er stond commentaar op wat ik niet kon plaatsen, schouder vrijheid geven, meer bergop aanspringen, meer bergop rijden, bij A de baan verlaten terwijl ik er daar uit ben gegaan, staat helaas niet op de film..

Vind dat bergop voor het B nog niet heel toepasselijk, ik snap wel waar ze heen wil.. Heb mn protocol nu niet hier dus kan het niet zo nakijken, ben aan het werk namelijk.

BK van hand veranderen, figuur beter uitrijden, een 5, ging naar mijn idee best goed

Ik kon het geheel gewoon niet plaatsen terwijl ik het normaal altijd eens ben.

Vandaar dat ik blij ben met jullie, nu kan ik het wel plaatsen

Diana_v_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:02

Ik weet niet wat je "mist" aan je punten, maar mij lijkt het een goede score.
Voor een B proef vindt ik hem zelfs iets te hoog in hoofd en halshouden, ik zie het liever in de B wat
lager ingesteld.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:06

Ik had 175 punten geteld, vind de uitslag enorm meevallen dus.
Schoudervrijheid ben ik het helemaal mee eens, vooral in de galop houd ie erg zijn rug vast.
Je houding en zit had ik ook geen 7 gegeven, je zit voor de beweging, onrustig hand en onrustig been.

Ik mis ook de aanleuning, bit wordt niet fijn aangenomen.
Als ie meer over de rug gaat lopen, zal ie in de middendraf en in de galop ook meer ruimte gaan krijgen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:10

Voor vragen over het commentaar had je het inderdaad beter aan de jury kunnen vragen. "Raar gejureerd" vind ik in elk geval niet van toepassing. Dat je bepaalde opmerkingen niet helemaal kan plaatsen is wat anders.

Suzanne F, wat tof dat je de proef hebt beoordeeld! :j

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:20

Ik vind het heel erg zonde hoe je paard steeds achter de teugel kruipt, je paard heeft een mooie houding van zichzelf zo te zien, maar je trekt hem steeds een klein stukje achter de loodlijn. Ik zou hem juist wat meer uitschuiven, ik denk dat je daarmee nu aardig wat punten laat liggen. Verder nog wat netter op de letter rijden, maar hij is nog jong natuurlijk.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:21

Ik kan me wel vinden in het commentaar van SuzanneF, maar die 7ens had je van mij niet gehad, daarvoor heb je veel te weinig impuls.
Probeer eens veel actiever voorwaarts te rijden, ik denk dat je dan een heel ander paard ziet.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 14:23

Ik ben juist bezig haar hoofd meer tegen de loodlijn te krijgen, dat ik er aan trek is absoluut niet van toepassing.. Ze wil daar zelf erg graag lopen om zo de verbinding te ontlopen.. Ben ook bezig met de uitschuiving, snap nu in elk geval dat ze dat met schoudervrijheid bedoelen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 14:23

KarinvdM schreef:
Ik kan me wel vinden in het commentaar van SuzanneF, maar die 7ens had je van mij niet gehad, daarvoor heb je veel te weinig impuls.
Probeer eens veel actiever voorwaarts te rijden, ik denk dat je dan een heel ander paard ziet.

Van de betreffende jury juist bijna geen 7ens maar wel een 7 voor mn impuls gehad